TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Peter Eijkman

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Peter Eijkman »

Erger nog : ik maak in Zaandam heel vaak mee dat een machinist zijn trein bij het bordje "10 "neer zet- In de zichtlijn; dit is belangrijk!!- en dat vervolgens de laatste deur NIET langs het perron staat... Tientallen malen heb ik geprobeerd Of het bordje te laten verplaatsen OF de instructie over het stoppen bij dit afstand bord te laten wijzigen , maar.....ZUCHT! :roll: :roll:
rdv
Berichten: 1246
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door rdv »

Steven schreef:Jeroen bedoelde het ironisch volgens mij. RDV ziet spoken door te zeggen dat er een gevaar bestaat door een lege trein die stopt zonder dat het voorzien is dat er reizigers instappen. Mij leek dat bericht ook eerder een vorm van paniekvoetbal.
Het was een lege trein die stopt aan het perron waarop een trein stond aangekondigd, en die onaangekondigd weer vertrekt na een stilstand van 1 minuut of zo, mensen stonden nog op de knoppen te drukken. Soit, ik vond het een gevaarlijke situatie, gevaarlijker dan iemand die een kort einde langs de sporen loopt en heel goed uitkijkt of er geen verkeer afkomt op een plaats waar er niet te snel wordt gereden. Daarvoor wordt dan wel het treinverkeer stilgelegd.
Soit, ik ga er geen woorden meer aan vuilmaken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Wat noem jij niet snel rijden? Een trein die een snelheid heeft van 40 km/u is al dodelijk.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Jeroen bedoelde het ironisch volgens mij. RDV ziet spoken door te zeggen dat er een gevaar bestaat door een lege trein die stopt zonder dat het voorzien is dat er reizigers instappen. Mij leek dat bericht ook eerder een vorm van paniekvoetbal.
Nee hoor, ik bedoelde het in alle ernst. Het is zoals rdv het beschrijft: de trein komt toe, iedereen zit tegen iedereen te duwen rondom de deuren. Opeens vertrekt die trein terug en dàn wordt het gevaarlijk! Je hebt dan immers altijd wel een paar panikeurs die denken dat ze DE trein die ZIJ nodig hebben aan het missen zijn omdat er misschien een probleem met de deuren was of omdat de TBG niet gezien heeft dat er reizigers wilden instappen (omdat het panikeurs zijn die het treinreizen niet gewend zijn en dus sowieso al gestresseerd zijn). Het zijn precies die mensen die - toch nog hevig duwend op die deurknop of net molewiekend met hun armen - wanhopig nog even met de trein meelopen en in hun tunnelvisie het ander volk onderuit lopen. En als er dan iemand verkeerd valt....

Misschien ben ik daar nogal panisch in maar een mensenmassa net achter mij en een bewegend krachtvoertuig vlak voor mij, ik blijf het link vinden. Net zoals ik altijd eens snel over mijn schouder kijk wanneer een trein aan het perron komt. Je moet maar eens achter je zo een halve gare hebben staan die jou opeens een duw geeft. Liefst van al blijf ik nog met mijn rug tegen een perronzuil staan...
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

Aangezien ruim 3 maanden elk weekend klagen (conducteur, loket, klantendienst) niets heeft opgeleverd en de problemen blijven aanhouden zag ik geen andere optie dan de pers in te schakelen.

http://www.gva.be/regio-mechelen/mechel ... matie.aspx

En dan durven ze nog zeggen dat ze geen meldingen van problemen hebben ontvangen, er schort dus echt wel iets aan de doorstroming van informatie bij de NMBS.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Kristofke »

Er zijn zelfs intern uit andere regio's klachten over de povere informatie dienstverlening van de omroepers in de zone Mechelen.

Dus ik kan niet anders dan u gelijk geven en er mee naar de krant stappen.
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Frank »

TommyG schreef:En dan durven ze nog zeggen dat ze geen meldingen van problemen hebben ontvangen, er schort dus echt wel iets aan de doorstroming van informatie bij de NMBS.
Of de informatie stroomt niet door, of het is een leugen. Ik weet niet welk van de twee ik het minst erg moet vinden...
Galactic

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Galactic »

De meeste tbg's geven die klachten wel door, maar het probleem is dat ons papier eerst elvendertig bureaus moet passeren vooraleer het bij de juiste persoon beland. Tegen dat die dan nog eens het nodige begint om alles te onderzoeken, moet dit opnieuw elventwintig bureaus passeren. Ondertussen zijn we rap enkele maanden verder...
Het is het beste wat je kon doen, de pers inschakelen.
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Lukas »

Hoi,

TommyG,

Ik geef je 100% procent gelijk dat je naar de pers bent gestapt.Nu maar hopen dat het iets heeft uitgehaald.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

Blijkbaar wel... Deze zondag zullen er geen treinen rijden tussen Haacht en Mechelen.

Dat is niet de eerste keer dat dit gebeurd, wat wel de eerste keer is is dat er nu een papier aan het perron in Muizen hangt dat duidelijk vermeld dat er een vervangbus is en waar deze stopt.
Het blijf natuurlijk nog zwaar frustrerend dat je dik 500 m. verder moet stappen omdat die bus niet aan het station stopt maar aan een bushalte op de Leuvensesteenweg. Maar als je dat op voorhand weet kan daar nog een mouw aan gepast worden, dan vertrek je gewoon 5 minuten vroeger naar het station.

Vorige keren hing er ofwel niets, ofwel vermelden ze gewoon de busdienst maar zeiden ze niet waar die bus zou stoppen.

Het blijft natuurlijk wel erg dat je de pers moet inschakelen om resultaat te zien.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Shrek »

TommyG schreef:Blijkbaar wel... Deze zondag zullen er geen treinen rijden tussen Haacht en Mechelen.

Dat is niet de eerste keer dat dit gebeurd, wat wel de eerste keer is is dat er nu een papier aan het perron in Muizen hangt dat duidelijk vermeld dat er een vervangbus is en waar deze stopt.
Het blijf natuurlijk nog zwaar frustrerend dat je dik 500 m. verder moet stappen omdat die bus niet aan het station stopt maar aan een bushalte op de Leuvensesteenweg. Maar als je dat op voorhand weet kan daar nog een mouw aan gepast worden, dan vertrek je gewoon 5 minuten vroeger naar het station.

Vorige keren hing er ofwel niets, ofwel vermelden ze gewoon de busdienst maar zeiden ze niet waar die bus zou stoppen.

Het blijft natuurlijk wel erg dat je de pers moet inschakelen om resultaat te zien.
Goed dat je actie iets heeft uitgehaald :) Hopelijk is het hiermee nu opgelost :roll:
En wat de lcoatie van de vervangbussen betreft: de stop op de leuvensesteenweg bespaart makkelijk 5 minuten reistijd op Boortmeerbeek-Mechelen, waardoor er nog overstappen in Mechelen mogelijk zijn.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

Die 5 minuten besparing is overdreven. Zeker gezien er nu aan de overweg verkeerslichten zijn bijgekomen.

Volgens mij is het eerder omdat die weg (Karolingenstraat naar Hanswijk de Bercht en zo naar Leuvensesteenweg) niet echt op bussen voorzien is, vooral dan het stuk S bocht dat zo over de spoorwegbrug aan Ivarem gaat..
franksken

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door franksken »

Over de dienstverlening in Mechelen:
5.30u:IC naar FCR staat gemeld zonder vertraging
5.35u:IR-trein naar FGSP-De Panne via Bussel NZV vertrekt
5.43u:de L-trein vertrekt naar FBMZ
5.45u:Emma roept om dat de IC naar FCR stilstaat in Antwerpen-Berchem
Gevolg:een hoop gefrustreerde reizigers,waaronder mezelf :evil:
De dienstdoende speaker had de mensen naar Brussel reeds veel
eerder op weg kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

Wat als de speaker niet op de hoogte was van het probleem in Antwerpen Berchem? Als de IR naar De Panne er al is zou ik die toch nemen. Want ook al staat de eerste trein zonder vertraging aangekondigd toch zie je zelf al dat deze minimum 5 min vertraging moet hebben.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door groentje »

Tja, waarom was het dan nog niet geweten? Omdat de blok van Berchem het niet had gemeld, toch? De trein even stil zetten in het systeem is snel gedaan. En ja, ik weet het, je hebt wel wat anders aan je hoofd dan dat...
Plaats reactie