Sire, dit land is onbestuurbaar..

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Hagelander

Bericht door Hagelander »

Is het nog één iemand die in paniek is? Als je Ter Zaken en andere nieuwsduiding in kranten volgt, dan kan je toch niet meer anders vaststellen dat er een patstelling is. Niemand wil aan gezichtsverlies lijden bij zijn/haar kiezers, wat uiteindelijk met zich meebrengt dat er een Waalse "non", tegenover een Vlaamse "vraag" staat, wat betreft GEMATIGDE grondwetswijzigingen. Dat is, mijn inziens, de samenvatting van enkele maanden gepalaver.

Met enkele collega's heb ik ondertussen ook gesproken over deze kwestie en ik heb verteld dat ik deze problematiek als volgt zou aanpakken. Als Vlaamse bemiddelaar zou ik tegen de Waalse vertegenwoordigers zeggen dat ze gerust nog wat met elkaar mogen overleggen, omdat ik dringend eens wil praten met een paar andere collega-politiekers. Ik zou dan de media met mij meenemen naar het hoofdkwartier van het Vlaams Belang, op mijn visite bij de Nederlandse noorderburen en tijdens een intiem gesprek met de Duitse kanselier Merkel. Daarna zou ik terugkomen en zeggen dat ik zeer fijne gesprekken heb gehad en dat er daarom een knoop doorgehakt dient te worden. Ofwel gaat men spreken over een regeerakkoord (op constructieve manier), of ik ga naar 1 van de 3 opties die ik genomen heb en zal in een korte persconferentie onmiddellijk meedelen dat België opgesplitst zal worden, omdat dat de enige oplossing is die de Waalse onderhandelaars hebben aangebracht. Zou de crisis dan nog lang aanhouden, denk je?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Plaats reactie