je raarste ervaring

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: je raarste ervaring

Bericht door Dieselfreak »

Gisteren heb ik opnieuw iets vreemds voorgehad. Ik was met de trein van Kortrijk naar Gent geweest om daar eerst naar de Colmar te gaan eten en daarna bowling te spelen. Ik had flink wat bier naar binnen gespoeld, en was dus redelijk beneveld. Op de trein van Gent terug naar Kortrijk dronk ik nog twee blikken van een halve liter. Ik vergat waar ik was. Op een gegeven moment kwam de treinbegeleider om mijn ticket te controleren. Toen hij zag dat het naar Kortrijk was, zei hij dat de trein dit station al gepasseerd was. En inderdaad kwam de trein even later aan in station Izegem. :shock: Afbeelding :oops: Daar dan maar uitgestapt. Gelukkig kwam de trein Oostende-Kortrijk net aan, zodat ik maar een half uur later dan voorzien in Kortrijk aankwam.

Stel dat de conducteur niet gekomen was, hoe lang zou het dan geduurd hebben tegen dat ik door had dat ik al voorbij Kortrijk was??
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: je raarste ervaring

Bericht door Accelerat »

:lol: :lol: :lol: !

Ik heb laatst ook iets raars meegemaakt, dat een hollandse treinspotter wilde gaan vechten omdat ik in zijn beeld stond. Terwijl hijzelf in het beeld van menig andere spotter stond met een KNALoranje fluo rugzak. :roll: En z'n kinderen stonden ernaast, echt, je zou je toch kapot schamen als je zo'n trieste vader hebt!
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: je raarste ervaring

Bericht door jan_olieslagers »

Dieselfreak schreef:Stel dat de conducteur niet gekomen was, hoe lang zou het dan geduurd hebben tegen dat ik door had dat ik al voorbij Kortrijk was??
Parijs? Marseille? Tanger? Timboektoe? (of rijden daar geen treinen...?)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: je raarste ervaring

Bericht door apestaart »

Dieselfreak schreef:Gisteren heb ik opnieuw iets vreemds voorgehad. Ik was met de trein van Kortrijk naar Gent geweest om daar eerst naar de Colmar te gaan eten en daarna bowling te spelen. Ik had flink wat bier naar binnen gespoeld, en was dus redelijk beneveld. Op de trein van Gent terug naar Kortrijk dronk ik nog twee blikken van een halve liter. Ik vergat waar ik was. Op een gegeven moment kwam de treinbegeleider om mijn ticket te controleren. Toen hij zag dat het naar Kortrijk was, zei hij dat de trein dit station al gepasseerd was. En inderdaad kwam de trein even later aan in station Izegem. :shock: Afbeelding :oops: Daar dan maar uitgestapt. Gelukkig kwam de trein Oostende-Kortrijk net aan, zodat ik maar een half uur later dan voorzien in Kortrijk aankwam.

Stel dat de conducteur niet gekomen was, hoe lang zou het dan geduurd hebben tegen dat ik door had dat ik al voorbij Kortrijk was??
Dan zat je dan in Oostende
Een frisse zeelucht ging je goed doen :mrgreen:
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: je raarste ervaring

Bericht door kika »

Vaak kom je mensen tegen op de trein die wat werken, schrijven, studeren, laptop erbij, zakelijk telefoongesprek, breien, lezen,... of zich gewoon vervelen, landschap bekijken, kletsen met elkaar, slapen, scheren in het toilet. Banaal, maar kan ook bijzonder: Laatst kwam ik iemand tegen in zo'n multifunctioneel gedeelte van een Silberling, die met een slijptolletje op accu een vastgeroest vijsje van zijn fiets aan het wegslijpen was. Ik vraag me af wanneer ik iemand een senseo-koffiezet zie aansluiten in een Lazarett-wagen.
Plaats reactie