benelux!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: benelux!

Bericht door Nils »

Dieselfreak schreef:Het vervelende is dat men die tegenwoordig nauw laat aansluiten (slechts 6 minuten verschil) met de trein Antwerpen-Kortrijk. Leuk als de trein op tijd is, maar bij de minste vertraging dreig je dan je aansluiting te missen en de trein van een uur later te moeten nemen. Ik voorzie daarom altijd een uur reserve bij het plannen van de reisweg Amsterdam-Kortrijk. De vroegere situatie, ruim een half uur buffertijd, was toch beter, vind ik.
Dit was vroeger ook al zo.
De aansluiting is eigenlijk zelfs verbeterd daar men doelbewust om de aansluiting haalbaarder te maken,
de IC naar Kortrijk nu op niveau -1 laat vertrekken ipv +1.
De mensen raken dus veel vlotter aan hun trein.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: benelux!

Bericht door groentje »

En aangezien die ook moet aansluiten in Rijsel, is het moeilijk om die trein een beter vertrekuur te geven. Het is daar ook al maar krapjes...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: benelux!

Bericht door treinbruno »

benelux uren veranderen :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: benelux!

Bericht door Dieselfreak »

Het zíjn de uren van de Beneluxtrein die veranderd zijn. Voorheen zat er zowel in de heen- als in de terugreis theoretisch ruim een half uur overstaptijd in Antwerpen. Nu is dat maar 6 minuten meer.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: benelux!

Bericht door Nils »

Dieselfreak schreef:Het zíjn de uren van de Beneluxtrein die veranderd zijn. Voorheen zat er zowel in de heen- als in de terugreis theoretisch ruim een half uur overstaptijd in Antwerpen. Nu is dat maar 6 minuten meer.
Voor zove ik weet zijn deze ongeveer dezelfde gebleven in december,
het zijn dan de uren van de Benelux van een hele tijd terug waar je naar refereert.

Wat ook wel kan is dat je Benelux vroeger altijd met een half uur vertragin reed. :twisted: :D :twisted:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: benelux!

Bericht door treinbruno »

is sinds de dienstregeling ervoor veranderd :)

vorige zondag heb ik 5 beneluxen gezien, en geen enkele had meer als 5 minuten vertraging :shock: :shock: een wonder :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: benelux!

Bericht door Dieselfreak »

Nils schreef:
Dieselfreak schreef:Het zíjn de uren van de Beneluxtrein die veranderd zijn. Voorheen zat er zowel in de heen- als in de terugreis theoretisch ruim een half uur overstaptijd in Antwerpen. Nu is dat maar 6 minuten meer.
Voor zove ik weet zijn deze ongeveer dezelfde gebleven in december,
het zijn dan de uren van de Benelux van een hele tijd terug waar je naar refereert.
Ja, het zou kunnen dat het al meer dan een jaar geleden is. Het is alleszinds niet nog maar 1 of 2 maanden geleden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: benelux!

Bericht door rvdborgt »

Nils schreef:
Dieselfreak schreef:Het zíjn de uren van de Beneluxtrein die veranderd zijn. Voorheen zat er zowel in de heen- als in de terugreis theoretisch ruim een half uur overstaptijd in Antwerpen. Nu is dat maar 6 minuten meer.
Voor zove ik weet zijn deze ongeveer dezelfde gebleven in december,
het zijn dan de uren van de Benelux van een hele tijd terug waar je naar refereert.
De Benelux-dienstregeling is in december 2007 een halfuur verschoven. Daarvoor was er overigens in Antwerpen ook al een krappe aansluiting, namelijk naar Oostende.

Groetjes,
Rian
jan_olieslagers
Berichten: 3580
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: benelux!

Bericht door jan_olieslagers »

Een paar weken geleden zag men nog volop Traxx'en rijden met de Benelux-treinen, maar tegenwoordig terug reeks 11 en een NS-kopstuurwagen. Vanochtend nog 1182 en 1185 gezien. Of sla ik het nu allemaal door elkaar?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: benelux!

Bericht door Adler »

jan_olieslagers schreef:Een paar weken geleden zag men nog volop Traxx'en rijden met de Benelux-treinen, maar tegenwoordig terug reeks 11 en een NS-kopstuurwagen. Vanochtend nog 1182 en 1185 gezien. Of sla ik het nu allemaal door elkaar?
HSA besliste begin december 2008 om het gebruik van TRAXX'en in de Benelux-dienst sterk te verminderen door de vele technische problemen.
Dagelijks rijden nog slechts 2 ritten met TRAXX'en: IC 9220/9221 en 9252/9253.
De ICR-stuurstandrijtuigen zouden zelfs opnieuw gereviseerd worden.
In plaats van vooruit gaat men dus steeds maar verder achteruit.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: benelux!

Bericht door AlexNL »

Adler schreef:
jan_olieslagers schreef:Een paar weken geleden zag men nog volop Traxx'en rijden met de Benelux-treinen, maar tegenwoordig terug reeks 11 en een NS-kopstuurwagen. Vanochtend nog 1182 en 1185 gezien. Of sla ik het nu allemaal door elkaar?
HSA besliste begin december 2008 om het gebruik van TRAXX'en in de Benelux-dienst sterk te verminderen door de vele technische problemen.
Tsja, jammer - maar dat krijg je bij locs die daar eigenlijk niet voor bedoeld zijn, denk ik?
Dagelijks rijden nog slechts 2 ritten met TRAXX'en: IC 9220/9221 en 9252/9253.
De ICR-stuurstandrijtuigen zouden zelfs opnieuw gereviseerd worden.
Bron? Goed nieuws. Hopelijk blijven ze dan nog lange tijd in dienst om de Benelux te rijden... moet er alleen wel iets aan de 11.8'jes worden gedaan, maar dat spreekt voor zich lijkt me.
In plaats van vooruit gaat men dus steeds maar verder achteruit.
Tsja, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik zie het als teken van vooruitgang, als ze de Bs'jes gaan reviseren: wellicht blijft ook de Benelux dan langer rijden wanneer de HSL-Zuid eenmaal rijdt. 't is nou eenmaal wel een interessante trein, zeker voor Dordrecht en Roosendaal. De HSL-Zuid voor mensen die snel en comfortabel willen reizen, de Benelux voor mensen die wat minder snel naar België willen.

Benelux moet blijven. Maar dan met minder storingen :lol:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: benelux!

Bericht door Adler »

AlexNL schreef:Bron? Goed nieuws.
Bron is Op de Baan van februari 2009.

Ik ben benieuwd of ze ook zuurstokkleuren gaan krijgen nu.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: benelux!

Bericht door treinbruno »

Die moeten lelijk zijn in zuurstokkleuren :twisted:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: benelux!

Bericht door Adler »

treinbruno schreef:Die moeten lelijk zijn in zuurstokkleuren :twisted:
Zoals het nu is, is het nog lelijker, een zuurstok met een bordeaux uiteinde.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: benelux!

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:
AlexNL schreef:Bron? Goed nieuws.
Bron is Op de Baan van februari 2009.
Op de Baan is helaas niet altijd even betrouwbaar, zie ook het bericht daarin over de lijn Stolberg - Eupen.
Voor zover ik weet wordt het onderhoud aan de Bs'en "geïntensiveerd". Een renovatie (met zuurstokmotief e.d.) is dat zeker niet.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie