benelux!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: benelux!

Bericht door treinbruno »

de laatste tijd is de benelux weer wat meer op tijd 8)
vandaag geen enkele vertraging, heb er 3 gezien
vorige week zondag ook geen enkele vertraging, toen had ik er 5 gezien :P

er is beterschap :D
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: benelux!

Bericht door AlexNL »

Ik ga morgen een ritje maken met de Benelux... 9.54 (dacht ik) opstappen in Dordrecht om dan om 10.54 te Schiphol aan te komen. Gelukkig hoef ik er niet heen om een vlucht te halen, ik moet om 11.30 wel ergens in de buurt daar zijn. Ben benieuwd of ik het haal, maar 't is de meest directe trein :lol:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: benelux!

Bericht door msts.be »

Adler schreef:Ik ben benieuwd of ze ook zuurstokkleuren gaan krijgen nu.
De eerste is gearriveerd ! :lol:

http://martijnhaman.nl/ (zie kadertje rechtsboven)

Op de pagina van de HSA-rijtuigen staat een grotere foto, en ook deze korte uitleg:
martijnhaman.nl schreef:In januari 2009 is stuurstandrijtuig 50 84 28-70 105-8 in de kleuren van NS hispeed gebracht. De omschildering is een initiatief van twee NedTrain-medewerkers om het éénjarig jubileum van de samenwerking tussen Hispeed en NedTrain Watergraafsmeer luister bij te zetten. De de omschildering is geheel in eigen tijd uitgevoerd, waarbij diverse collega's van NedTrain, Hispeed, NSR en diverse vrijwilligers uit de kenissenkring van de initiatiefnemers geholpen hebben. Het rijtuig is volledig inzetbaar, heeft onderhoud gehad en is hersteld van een storing in de hoogspanningsinstallatie.
Het gaat dus niet om een officiëel initiatief van HSA/NShaaispiet, maar wel van de medewerkers van NedTrain. Het kan dus daarom zijn dat dit stuurrijtuig een "einzelstück" blijft en de andere gewoon in bordeaux/geel blijven..
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: benelux!

Bericht door AlexNL »

Ik hoop dat Hispeed ze dan allemaal laat omschilderen en onderhouden, dit ziet er toch wel erg netjes uit. Ik vraag me af of het ook netjes aansluit op de rest van het Hispeed-kleurenpatroon :)
Dietrich

Re: benelux!

Bericht door Dietrich »

Die andere stuurrijtuigen gaan ze niet vernieuwen vrees ik, ik betwijfel ook of deze kan rijden met een TRAXX, het gaat hier enkel om een nieuwe livrei en onderhoud.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: benelux!

Bericht door AlexNL »

AlexNL schreef:Ik hoop dat Hispeed ze dan allemaal laat omschilderen en onderhouden, dit ziet er toch wel erg netjes uit. Ik vraag me af of het ook netjes aansluit op de rest van het Hispeed-kleurenpatroon :)
Afbeelding bron

Hartstikke netjes. Zagen alle Bs'en er maar zo uit, en dan ook meteen met vernieuwd interieur zoals de andere B'tjes :)
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: benelux!

Bericht door Adler »

Prachtig !
Nu nog de 11's in zuurstokkleuren :lol:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: benelux!

Bericht door Dieselfreak »

Ik vind die roze-witte livrei maar niets. Roze is toch geen kleur voor een vervoermiddel.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: benelux!

Bericht door AlexNL »

Dieselfreak schreef:Ik vind die roze-witte livrei maar niets. Roze is toch geen kleur voor een vervoermiddel.
Hoezo niet? :)
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: benelux!

Bericht door Dieselfreak »

Roze is een kleur voor barbiepoppen, niet voor treinen. Maar ja, smaken verschillen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: benelux!

Bericht door Adler »

Dieselfreak schreef:Roze is een kleur voor barbiepoppen, niet voor treinen. Maar ja, smaken verschillen.
Wat vind je dan van deze roze giro-trein ?
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: benelux!

Bericht door Dieselfreak »

Niet mooi.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: benelux!

Bericht door AlexNL »

Ik vind de Beneluxkleurstelling wel mooi, lekker fleurig zo :)
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: benelux!

Bericht door Bordensteker »

Oude mensen krijgen ook vroeger of later soms alsnog een witte kop ...

Maar nu serieus: ik vind het geweldig dat een stel mensen met initiatief zoiets uitbroeden en dan stiekem realiseren. Complimenten voor een bedrijfstak (want het is niet één bedrijf dat betrokken is) waar men zoiets klaarspeelt. Bij alle tegenslagen rond de verwezenlijking van hispeed vind ik dit echt super!
Fles

Re: benelux!

Bericht door Fles »

Dieselfreak schreef:Ik vind die roze-witte livrei maar niets. Roze is toch geen kleur voor een vervoermiddel.
Ik vind het ook niks. Je maakt mij niet wijs dat dit "de beste keus van een aantal alternatieven" was of zo.

Maar goed, die railhummer die we straks krijgen is qua vorm ook niet om aan te zien, dus doe dan maar een lelijke kleur ook. Of zo.
Plaats reactie