Het eeuwige comentaar op DLC

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

yep da kan ze, ma da kunnen alle partners van dat systeem
Sander

Bericht door Sander »

Steven schreef:yep da kan ze, ma da kunnen alle partners van dat systeem
En dus is dat hele SIBELIT gewoon een papieren organisatie die eerder de concurrentie bevorderd dan tegen gaat onder partners, als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Sander schreef:
Steven schreef:yep da kan ze, ma da kunnen alle partners van dat systeem
En dus is dat hele SIBELIT gewoon een papieren organisatie die eerder de concurrentie bevorderd dan tegen gaat onder partners, als je het mij vraagt.
dat is uw persoonlijke visie, je zou de juiste voorwaarden van sibelit moeten kennen. volgens mij was de basisopzet vooral om wat meer blok te kunnen vormen tegen het grote raillion
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Sander schreef:
Miljaarde schreef:Over die nieuwe treinen heb ik jammer genoeg andere info, Nmbs zou wel betrokken zijn en daarenboven komen er ook nog nieuwe treinen richting duisburg, bovenop de al bestaande trajecten.
Ik heb geen idee welke trein je nou bedoeld door je klote gequote, maar als je de treinen van de privévervoerders bedoeld: daar komt NMBS/B Cargo niet aan te pas, en als je die andere NMBS-treinen door Nederland bedoeld: mij heb je nooit horen zeggen dat ze NMBS daar niet bij betrokken is, het zijn hun eigen treinen, duh.
Meer los ik niet want dat doe jij ook niet. Open kaart spelen met u leidt toch tot niks, zie onze vorige aanvaring.
Mijns inziens heeft open kaart spelen weinig betrekking op de discussie, als je meer info wilt over die treinen kun je het gewoon zeggen...
En ik daag je uit om loonbriefjes te verzamelen van alle Belgische en nederlandse spoorvrachtvervoerders. Eens kijken of je dan nog veel praats hebt met uw kapitalistische asociale mentaliteit. Ik zal (samen met paljas?) blijven in de verf zetten dat je bij Dlc meer moet werken voor minder geld.
Je hebt mij dan ook nooit horen zeggen dat DLC geweldig betaald, maar dat je meer moet doen bij DLC is natuurlijk meer dan logisch.
(ik durf te wedden dat ns ook meer betaalt dan die nederlandse privebedrijven)
Dat lijkt me stug, want de NS bestaat niet meer zoals jij het bedoeld. En voor wat betreft de lonen: geen idee, nooit bij een NS-onderdeel gewerkt, maar het zou me niet verbazen als Railion net zo goed zo niet beter betaald.
Ik heb niks tegen de dlc werknemers, maar ik vind ze niet van de slimste om redenen hierboven aangehaald. Aan hen zou ik zeggen: start een vakbond en kom op voor je rechten en eis dezelfde voordelen als bij de nmbs.
Wat heb je aan een vakbond? Je kunt hooguit gaan staken, alsof een vakbond iets oplost. Het moge bekend zijn dat slechts 46.7% van de vakbondsacties iets positiefs oplevert...
Trouwens, volgens info stijgt ook richting Frankrijk (Frethun en Duinkerke) het aantal treinen voor nmbs. In samenwerking met de sncf. Samenwerken kan dus....
Aan samenwerking met je grootste concurrent heb je helaas niet zoveel...
maar blijkbaar niet met privebedrijven?
Oh, dat kan wel hoor: Railion Nederland rijdt in samenwerking met de Duitse privé-operator TX Logistik een sigarettentrein uit Bergen op Zoom naar Italië en leeg terug.
Ik vraag me af waarom niet alle spoorbedrijven hetzelfde loon naar werken geven. Geef me eens een duidelijk antwoord op die laatste vraag Sander, en draai niet om de pot met machopraat die niet gestoeld is op juiste info....
Daar zijn verscheidene redenen voor:
- gewoon het geld niet hebben om veel uit te betalen;
- veel kleine vervoerders investeren (in met name de eerste jaren) liever meer geld in het bedrijf dan het personeel (zo is de maatschappij nou eenmaal);
- concurrentie: als iedereen hetzelfde betaalt, hoe kun je dan ooit personeel werven? De NMBS werft wellicht meer personeel doordat de lonen hoger zijn, maar als DLC eens voor een flinke loonsverhoging zorgt, kan dat natuurlijk zo omgedraaid zijn.

het zal wachten op godot zijn voor die loonsverhoging bij Dlc, en er zijn meer en meer tb's die er daar de brui aan geven... en de redenen die je aanhaalt dat kleine vervoerders hetzelfde loon niet kunnen uitbetalen zijn wel juist, natuurlijk, maar waar zit dan het voordeel voor het personeel? Verdiep je eens in geschiedenisboeken over de sociale strijd en hoeveel mensen daar niet voor gestorven zijn. (maar wat kan u dat schelen) Belgie heeft een veel sterkere syndicale traditie dan Nederland, als je dat begrijpt dan weet je ook meteen waarom er veel zijn die zo kritisch zijn tegenover de liberalisering. Ze is er al, maar ze moet goed gecontroleerd worden en blijven worden.

En ik weet wel hoor dat goederenafdeling van ns gefuseerd is met goederenafdeling van Deutsche bahn. Ik zal u zelfs nog eens iets leren: het aantal vervoerde tonnages van dat bedrijf is sinds de fusie niet gedaald, zelfs licht gestegen... enfin, jij kunt me hier waarschijnlijk nog meer over leren... Ik wil maar zeggen dat er ook bij nmbs helemaal geen doemscenario op til is zoals jij zo graag zou willen voor de staatsbedrijven... Door liberalisering wordt er meer over het spoor vervoerd. Dat is iets goeds. Kritisch blijven voor de prive is de boodschap, onder andere voor de veiligheid en VOORAL (vind ik toch) voor de arbeidsvoorwaarden. Als je daar aan voorbijgaat krijgen we in de toekomst nog veel meer van deze discussies tussen treinbestuurders... (maar jij bent er geen zeker?) een voor allen, allen voor een in bestuurdersland... De prive bemoeilijkt dat... ei, en ik kwoite lyk dak wille zekers? miljaar miljaar miljaar
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Sander schreef:
paljas schreef:Typisch bureaucratisch gezever uit de privé!!!
Ik zit niet bij 'de privé'... En de 'burgeroorlog' in België erbij betrekken is al helemaal niet nodig...
SNCF is geen concurrent, slimmen! Ze hebben er een samenwerkingscontract mee!
En dat contract houdt zeker in dat de SNCF eerst op haar knieën moet voor de NMBS voordat ze weer eens een treintje mogen rijden? Vast niet, dús kan de SNCF diensten starten wanneer ze willen, dús kunnen ze de treinen rijden die ze willen en dús is en blijft het een concurrent voor B Cargo zolang ze niet fuseren of B Cargo overnemen.
Je snapt er de ballen van, natuurlijk KUNNEN die van de sncf dat, maar ze WILLEN het niet omdat ze solidariteit kennen. ze spreken gewoon af met elkaar en verdelen het werk. Das iets heel anders dan elkaar de loef proberen af te steken. Het is al begonnen tussen rail4chem en Dlc, waar gaat dat eindigen? Met een treinongeval met 30 doden? Het zal eerst moeten gebeuren alvorens men het wil geloven...
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

edje schreef:Ik vind de NMBS een te groot en log bedrijf, net zoals de NS ( waar ik zelf nog werkzaam ben, hopelijk niet al te lang)
De meeste personen die daar werken zijn zo bang voor concurrentie.
Waarom??? Omdat ze bang zijn dat ze aan het werk moeten.
Het is algemeen bekend dat het werktempo bij staatsbedrijven iets lager ligt dan bij een commercieel bedrijf.
En waarom is dat, veels te veel mensen.
Wil je de NMBS rendabel maken, dan moet je volgens mij eerst 25% van het personeelsbestand op straat donderen.
En dan sellecteren op werk kwaliteit,
Dan heb je eerst de rotte appels eruit, en dan draait een bedrijf al gelijk een stuk beter.

Nee van mij mag DLC veel meer werk krijgen
Mag de SNCF helemaal door Belgie heen , en doorrijden richting de Kijfhoek
Mag Syntus, Arriva, en Veolia ook wel een aantal lijnen krijgen.
Al is het alleen om het werkschuw volk wakker te maken.
wat een asociale lul ben jij...typisch Hollands, veel spreken en niks zeggen, en je spreekt er al maanden over dat je weg wil bij ns, doe het dan eindelijk eens...tis daar misschien nog niet zo slecht? Put your money where your mouth is
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

[quote="Miljaarde


wat een asociale lul ben jij...typisch Hollands, veel spreken en niks zeggen, en je spreekt er al maanden over dat je weg wil bij ns, doe het dan eindelijk eens...tis daar misschien nog niet zo slecht? Put your money where your mouth is[/quote]

Hé Hé Ik ben ook Nederlander. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het met hem eens ben. En vloeken doen we maar ergens anders.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Raf

Bericht door Raf »

Als 46,7% van de vakbondsacties iets positiefs oplevert, dan vind ik dat al een goede zaak! Van mij mag de vakbond er zijn, ze verdedigen tenminste de belangen van het personeel. Triestig voor het personeel van DLC, bij een gebrek aan een sterke vakbond, zijn zij volledig overgeleverd aan de verzuchtingen van Dillen en Lejeune :evil:

Als men de privéspoorvervoeders hun zin moesten laten doen, dan
zouden ze ook met Polen rijden, net zoals het wegtransport.

Als ik zie dat in Nederland een TB van vb NSR een beetje kan gaan bijverdienen bij verhuurbedrijf voor spoorwegpersoneel en dat daarbij de overgang tussen 2 diensten in het gedrang komt, dan stel ik me toch vragen over hoe het gesteld is met de veiligheid :?:

In België zou zoiets ondenkbaar zijn.

Privatisering=achteruitgang voor de arbeidsvoorwaarden van de TB's en de spoorwegveiligheid!
Laatst gewijzigd door Raf op 30 jul 2006, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
1607

Bericht door 1607 »

woordenschat! let er aub een beetje op. dank u. dit is een openbaar forum he en als je zulke woordenschat wil gebruiken doe dit dan eens wanneer jullie elkaar eens zien maar liever hier niet. :wink:
Sander

Bericht door Sander »

Miljaarde schreef:Je snapt er de ballen van, natuurlijk KUNNEN die van de sncf dat, maar ze WILLEN het niet omdat ze solidariteit kennen. ze spreken gewoon af met elkaar en verdelen het werk.
Denk je? Wat heb je nou weer aan solidariteit in dit wereldje? Dan zijn het net twee kleuters die snoepjes verdelen, en daar ontstaat ook altijd weer ruzie door. Neem van mij aan: de Fransen die meelezen lachen zich helemaal dood om die Belg die denkt dat SNCF Fret liever samenwerkt dan zelf vervoertjes doet.
Das iets heel anders dan elkaar de loef proberen af te steken. Het is al begonnen tussen rail4chem en Dlc, waar gaat dat eindigen? Met een treinongeval met 30 doden? Het zal eerst moeten gebeuren alvorens men het wil geloven...
Weet je wat jouw zielige probleem is: jij kunt niet tegen concurrentie! Je zit zowat te janken omdat er een strijd gaande is tussen R4C en DLC. Je denkt alleen maar aan je eigen oude NMBS, en de voordelen voor de economie zullen je een zorg zijn.

Je andere bericht laat ik maar zitten, al dat gejammer over vroeger... Dat is het reageren niet eens waard.
Laatst gewijzigd door Sander op 30 jul 2006, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander

Bericht door Sander »

Raf schreef:Als ik zie dat in Nederland een TB van vb NSR een beetje kan gaan bijverdienen bij verhuurbedrijf voor spoorwegpersoneel en dat daarbij de overgang tussen 2 diensten in het gedrang komt, dan stel ik me toch vragen over hoe het gesteld is met de veiligheid :?:
Dat zie je fout, want NSR huurt personeel van de uitzendburo's.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

in belgie is het zo geregeld door de wet dat iedere treinbestuurder die hier wil rijden de taal meester moet zijn van de regio waar hij wil rijden, dus voor zuiden wil dat zeggen frans en voor het noorden nederlands, dit regeltje is natuurlijk geldig voor iedereen en begint ook langzaam intern zijn wonden te vertonen voor bepaalde bestuurders. dus als er polen naar belgie zouden komen om te rijden moeten die zich ook an deze regel houden, maakt deel uit van de test voor het behalen van een brevet in belgie (tenzij het uw moedertaal is)
Sander

Bericht door Sander »

Miljaarde schreef:wat een asociale lul ben jij...
Bij gebrek aan een goed argument gaan we maar schelden hè...
typisch Hollands, veel spreken en niks zeggen,
Beste man, wat heb je toch tegen die Hollanders? Ik vraag me af wat je doet als je een trein van Railion tegenkomt als je onderweg bent in België? Of heb je daar zo'n balletje voor waar je in kunt knijpen en op die manier je woede afreageren, net als bij de psychiater? :roll:
Je discuseert trouwens erg laag bij de grond, ik weet niet hoe hoog je niveau normaal is?
Laatst gewijzigd door Sander op 30 jul 2006, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Sander schreef:
Miljaarde schreef:wat een asociale lul ben jij...
Bij gebrek aan een goed argument gaan we maar schelden hè...
typisch Hollands, veel spreken en niks zeggen,
Beste man, wat heb je toch tegen die Hollanders? Ik vraag me af wat je doet als je een trein van Railion tegenkomt als je onderweg bent in België? Of heb je daar zo'n balletje voor waar je in kunt knijpen en op die manier je woede afreageren, net als bij de psychiater? :roll:
zoveel treinen heeft raillion in belgie nu ook weer niet vind ik :-)
ik kom sneller een dlc tegen :-)
Raf

Bericht door Raf »

Sander schreef:
Raf schreef:Als ik zie dat in Nederland een TB van vb NSR een beetje kan gaan bijverdienen bij verhuurbedrijf voor spoorwegpersoneel en dat daarbij de overgang tussen 2 diensten in het gedrang komt, dan stel ik me toch vragen over hoe het gesteld is met de veiligheid :?:
Dat zie je fout, want NSR huurt personeel van de uitzendburo's.
Dan zal datgene wat ik van spoorflex gezien heb een droom geweest zijn...
Gesloten