Treinbegeleiders verslaafd aan speed???

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Trainspotterke

Treinbegeleiders verslaafd aan speed???

Bericht door Trainspotterke »

Vorige week donderdag, toen het hier in Vlaanderen enorm aan het regenen was, ben ik de afvaart van de Lesse gaan doen van Gendron-Celles naar Anseremme, onder een stralende zon.

Eénmaal aangekomen te Anseremme, hebben we in het gelijknamige station de trein genomen om terug naar huis te gaan.
Maar ...

Op mijn traject van Anseremme naar Brugge werd ik maar liefst ... 7 keer gecontroleerd! :!: :shock: :P
Vier van die controles gebeurden dan ook nog eens op dezelfde trein!
Het waren overigens ook nog allemaal 7 verschillende treinbegeleiders.

We werden op volgende stukken gecontroleerd:
- tussen Anseremme en Dinant
- tussen Dinant en Yvoir
- tussen Namur en Gembloux
- tussen Brussel-Schuman en Brussel-Noord (speciale controlebrigade)
- tussen Brussel-Noord en Brussel-Centraal (jaja :wink: ) (speciale controlebrigade)
- tussen Brussel-Zuid en Gent-Sint-Pieters
- tussen Gent-Sint-Pieters en Drongen (P-treintje Gent - Brugge)

Dat mensen klagen dat er te weinig TBG's doorheen de trein lopen kan ik begrijpen, maar die dag was het toch te veel van het goeie, zeker na een paar uur kajakken! :wink:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Amai, allemaal netjes bijgehouden!
Ik was dus ook mee gaan kajakken, en nu heb ik nog last van mijn handen :P
Het was een zeer toffe dag maar dat terzijde!
adminn

Re: Treinbegeleiders verslaafd aan speed???

Bericht door adminn »

Trainspotterke schreef: Dat mensen klagen dat er te weinig TBG's doorheen de trein lopen
ze zaten dan ook allemaal op jou rit ;)
Trainspotterke

Re: Treinbegeleiders verslaafd aan speed???

Bericht door Trainspotterke »

adminn schreef:
Trainspotterke schreef: Dat mensen klagen dat er te weinig TBG's doorheen de trein lopen
ze zaten dan ook allemaal op jou rit ;)
:lol:

Ze hadden hoogstwaarschijnlijk een aparte wagon afgehuurd zodat ze allemaal in de trein konden! :P
13'erke

Bericht door 13'erke »

Mijn reis naar Houyet ( het station dat na Gendron Celles komt ) verliep ook niet helemaal zoals het moest. 's morgens de bus genomen naar Denderleeuw, vervolgens de trein naar Brussel-Luxemburg genomen. Daar was het een grote chaos want alle informatieborden waren "hors de service" , ik had slecht 5 minuten om de rechtstreekse trein naar Dinant te nemen en ik was mijn aansluiting dus kwijt. Dan maar aan de loketten gaan vragen wanneer de volgende trein naar Dinant kwam: eerste loket : "ikke geen nederlands praten", tweede loket : "jamaar manneken ,da weet ekik ni zelle , ik weet just evenveel gelijk gij". Uiteindelijk bij het derde loket een aansluiting naar Namen gevonden, dan moest ik het ginder maar eens vragen hoe ik in Dinant kon geraken.
Allez , ik ben eindelijk in Dinant geraakt. Ginder heb ik nog vlug eens een wandeling gemaakt vermits er maar om de 2 uur een trein naar Houyet reed. Uiteindelijk nog een paar treinen kunnen spotten. De terugreis verliep een stuk rustiger, eerst met de trein terug naar Dinant en dan naar Namen. Vervolgens -tot mijn grote verbazing :shock: - kwam een "20" met SBB rijtuigen het station binnenrijden, het was de EC 90 " Vauban".Dit was een rechtstreekse trein naar Brussel-Zuid , zonder één tussenstop.
Was ik 's avonds blij :D , maar wel verschrikkelijk moe!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de vauban stopt noch wel na namen, namelijk te brussel luxemburg en te brussel noord
Plaats reactie