jobstudent steekt tong uit

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

jobstudent steekt tong uit

Bericht door loic1811 »

hallo,
Ik was daarstraks in het station van Aalst mijn abonnement gaan verlengen . Aan het ander loket zat een jobstudent achter het loket .Wat er daar precies gebeurde ik weet het niet. Maar toen de vrouw daar weg ging zat die student met zijn hoofd te schudden en zijn tong uit te steken . Ik was er persoonlijk van verschoten en andere mensen ook . Ik weet dat alle mensen niet even vriendelijk zijn .Maar je weet als je zo een werk doet dat dit het gevolg kan zijn klant vriendelijkheid gaat toch altijd voor ...
Laatst gewijzigd door loic1811 op 10 sep 2012, 18:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door Retard »

Aan sommige van die NMBS-guichetten zijn ze inderdaad niet even vriendelijk. Zo was er vroeger één in Oostende die vroeg of je niet rapper je geld kon bovenhalen.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door HLE 2302 »

Wat is het nut van zo'n topic ? Je maakt mensen zwart zonder dat je weet wat er écht aan de hand was.

Geloof me moest je zelf achter het loket zitten zouden er momenten zijn dat je dit ook zou doen. Als iemand vervelend of lastig doet tegen jouw, zal je dan achter zijn rug ook es niet raar kijken ?
Ik heb nog 2 jaar in een slagerij gewerkt als vakantiejob, en daar deed ik dat ook hoor. En ik was wel klantvriendelijk, én nog steeds. Maar sommige mensen zijn gewoon onmenselijk/onmogelijk.

Respect geven is respect krijgen, waarom iemand respect geven als je er geen krijgt. :wink:

(Btw, ik vind dat je zinsbouw en gebruik van leestekens/hoofdletters wel iets beter kan.)
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door kika »

De zin of het nut lijkt me even stoom aflaten te zijn. Het is de babbelhoek, lijkt me prima als je daar je verhaal kwijt kan over je spoorse belevenissen. Positief of negatief.
HLE 2302 schreef:Ik heb nog 2 jaar in een slagerij gewerkt als vakantiejob, en daar deed ik dat ook hoor. En ik was wel klantvriendelijk, én nog steeds.
Nee dat was je niet. Als je tijdens een pauze of wanneer de winkel/het loket gesloten is je je verhaal doet tegen een collega over die en die onmogelijke klant, ok. Zelfde verhaal wanneer je dat thuis doet. Wel netjes blijven, het is niet klantvriendelijk als je bvb. die persoon zijn naam dan gaat noemen mocht je hem/haar toevallig kennen. Maar zoiets als hier beschreven staat doe je niet.
Respect geven is respect krijgen, waarom iemand respect geven als je er geen krijgt. :wink:
Professionaliteit. Ethiek. Werkzekerheid. Klantenbinding. Je moet natuurlijk ook niet over je laten lopen, dat is een ander uiterste.
(Btw, ik vind dat je zinsbouw en gebruik van leestekens/hoofdletters wel iets beter kan.)
Zou inderdaad fijn zijn voor de leesbaarheid.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door loic1811 »

Danku kika . Het zat inderdaad gewoon al heel de dag in mijn hoofd. Ik wil diene gast niet zwart maken .Ik ga ook geen klachten brief schrijven het was ook ergens was het wel grappig maar langs een andere kant moet je jezelf toch een beetje beheersen .Als je later gaat werken en je baas is tegen je aan het zeuren ookal ben je er niet mee akkoord is het toch ook gewoon ja knikken .En heel erg zal het niet geweest zijn want anders ging die vrouw wel goed hoorbaar geweest zijn voor heel het gebouw.
En ook je moet zien hoeveel volk staat er misschien stond er wel 1 of andere grote baas aan te schuiven.Er stond daar redelijk veel volk binnen ...
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

jobstudent steekt tong uit

Bericht door dekooiker »

Eens zuchten is van een heel andere orde dan de tong uitsteken.
Iedereen begrijpt het eerste, het tweede echter...
De trein.
Alleen voor durvers.
paljas

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door paljas »

hle2127 schreef: Maar toen de vrouw daar weg ging zat die student met men hoofd te schudden en zijn tong uit te steken . Ik was er persoonlijk van verschoten en andere mensen ook...
1) Waarom gebruikt iedereen toch "MEN" ipv "M'N"????

2) Als die student inderdaad met jouw hoofd aan het schudden was dan is dat toch wel foei van die student!!!
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door Retard »

Vandaag was er een Japanner die aan het guichet van Brugge wou weten wanneer morgen de eerste trein naar de Lijn 66 vertrekt. De man aan het guichet keek voor hem, maar toen de man uit Nihon vroeg om dit nog eens te checken, zij de guichetbediende: "I did already check for you" en deed met zijn hand teken boven zijn hoofd om te zeggen "dat het hem tot hier zat".
Laatst gewijzigd door Retard op 26 okt 2012, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ELEWOUT

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door ELEWOUT »

Denk dat het eigenlijk beter is om een klacht in te dienen bij de NMBS tegen dergelijke personen.
Zal misschien/waarschijnlijk geen direct gevolg hebben maar als dergelijke medewerkers eens met de feiten geconfronteerd worden zullen ze misschien in het vervolg nadenken vooraleer op dgl manier te reageren.
Deze bediende denkt ws dat het toch maar toeristen zijn die toch niet weten waar ze terecht kunnen om tegen dgl gedrag te reageren.

De toestand is veel verbeterd maar sommigen denken dat ze eens benoemd bij een overheidsdienst zich alles kunnen permitteren en dat ze bij problemen toch door de vakbond worden beschermd.
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door KB »

Retard schreef:Vandaag was er een Japanner die aan het guichet van Brugge wou weten wanneer morgen de eerste trein naar de Lijn 66 vertrekt. De man aan het guichet keek voor hem, maar toen de spleetoog vroeg om dit nog eens te checken, zij de guichetbediende: "I did already check for you" en deed met zijn hand teken boven zijn hoofd om te zeggen "dat het hem tot hier zat".
Het gebruik van woorden als spleetoog voor een Aziaat is dat niet van hetzelfde niveau als spoorwegbedienden die hun tong uitsteken of andere gebaren maken?
Laatst gewijzigd door KB op 21 okt 2012, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
L'union fait la force.
Galactic

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door Galactic »

ELEWOUT schreef:De toestand is veel verbeterd maar sommigen denken dat ze eens benoemd bij een overheidsdienst zich alles kunnen permitteren en dat ze bij problemen toch door de vakbond worden beschermd.
Beschermd door de vakbond?? Die tijd is al lang voorbij! Er zijn er teveel bij de vakbond die enkel voor hun eigen postje bezorgd zijn. De gewone spoormannen & -vrouwen op het terrein worden allang niet meer beschermd door de vakbonden.
Bij de laatste staking zat het depot van tb's en tbg's in Brussel vol werkwilligen (en niet alleen in Brussel!). Maar ja, enkele strategische stakingspiketten plaatsen door enkele mensen en er rijdt geen enkele trein...

Verder ga ik er niets meer over zeggen, want hier is dat volledig off topic. :wink:


On topic : het gedrag van de agent in Brugge en van de jobstudent is niet goed te praten. Maar iedereen heeft wel eens een slechte dag op het werk en reageert niet zoals het hoort. Dit kan je evengoed meemaken op de bus, bij de bakker, in de Colruyt, ...
Galactic

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door Galactic »

KB schreef:
Retard schreef:Vandaag was er een Japanner die aan het guichet van Brugge wou weten wanneer morgen de eerste trein naar de Lijn 66 vertrekt. De man aan het guichet keek voor hem, maar toen de spleetoog vroeg om dit nog eens te checken, zij de guichetbediende: "I did already check for you" en deed met zijn hand teken boven zijn hoofd om te zeggen "dat het hem tot hier zat".
Het gebruik van woorden als spleetoog voor een Aziaat is dat niet van hetzelfde niveau dan spoorwegbedienden die hun tong uitsteken of andere gebaren maken?
Idd KB, dit woordgebruik vind ik al even erg als de reactie van de loketbediende & van de jobstudent.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door Kristofke »

Ach loketbediendes zijn zelfs onvriendelijk tegen hun eigen collega's.

In regio Brussel-Noord moeten wij onze maaltijdcheques afhalen aan het bagage/verloren voorwerpen loket. Sinds het nieuwe travelcenter open is, ging ik dus in september ook maar naar hetzelfde loket want dezelfde persoon die daar al jaren zit zat er ook dus ik dacht alles blijft bij het oude. Ik steek mijn brief onder de raam en die man kijkt mij aan zonder iets te zeggen, en dan na vijf seconden zegt hij "wat wilt u van mij?" , ik zeg "mijn maaltijdcheques", hij zegt "die heb ik nie", ik zeg "wie dan wel?", "ik nie, ik ben just uit verlof ik weet het niet, probeert ne keer aan het oude loket". Ik mij laten afschepen, ik terug naar dat oud loket maar dat was natuurlijk niet open, daar is men aan het werken. Ik vraag het aan de collega van het infopunt en die krijgt het ook op de heupen van de persoon voor mij, weer een vreemdeling die dingen komt vragen die totaal niet van doen zijn aan dat info punt en dan niet willen snappen, tegen mij was hij wel vriendelijk en zei probeer loket 1 ne keer. Ik naar loket 1, en die vriendelijke mijnheer hielp mij met de glimlach, hij zit vijf plaatsen verwijderd van de onvriendelijke bagage/verloren voorwerpen en abonnementen mijnheer.

Die was zogezegd net uit verlof, waar heeft hij zijn maaltijdcheques gaan halen misschien?

Ik was echt om te ontploffen hoe onbeschoft en oncollegiaal die persoon was. Het kan me niet bommen als hij acht uur per dag vreemdelingen een gratis abonnement moet maken met alle gezever dat daar bij komt kijken, die mens is intussen compleet apathisch. Dat hij dan een andere functie zoekt in de groep eh seg. De dag dat ik na 6 jaar lang klantencontact werk deed en ik het gevoel kreeg dat ik het niet meer met volle overtuiging kon blijven doen ben ik bij de NMBS gaan solliciteren (weliswaar voor een job zonder klantencontact), blijkbaar zitten velen liever in een tunnel tot het einde.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door TommyG »

Retard schreef:Vandaag was er een Japanner die aan het guichet van Brugge wou weten wanneer morgen de eerste trein naar de Lijn 66 vertrekt. De man aan het guichet keek voor hem, maar toen de spleetoog vroeg om dit nog eens te checken, zij de guichetbediende: "I did already check for you" en deed met zijn hand teken boven zijn hoofd om te zeggen "dat het hem tot hier zat".
De spleetoog? Mag je hier dan ook makak of maroef of geitenneuker op dit forum zeggen? Het zou me verbazen...
Beste Retard, U doet uw naam alle eer aan!
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: jobstudent steekt tong uit

Bericht door Retard »

Geachten

Ik had in mijn post van de 20 oktober laatstleden een bepaald woord gebruikt dat hier niet echt in de smaak viel. Ik heb het gewijzigd. Ik had dat gebruikt om meer kleur te steken in mijn post, kwestie dat er wat variatie inzit. Blijkbaar werd dat door sommige leden - achteraf gezien - begrijpelijk als schuttingstaal geïnterpreteerd.
Om het op z'n NMBS te zeggen:
Gelieve mij hiervoor te verontschuldigen

Retard
Plaats reactie