iets voor de ouderen en gepensioneerden nmbs

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

iets voor de ouderen en gepensioneerden nmbs

Bericht door johan V »

Ik zou graag eens een oproep doen aan alle vakbonden van het spoor om een discussie te openen om de gepensioneerden van de nmbs enkele vrijbiljetten voor het franse net te verdedigen.Ik vind het zelfs niet te begrijpen als ge in pensioen bent,dat er geen 1 of 2 vrijbiljetten (sncf)meer voorzien zijn voor gepensioneerden,dit is bovendien een flinke hap van ons pensioen .groeten
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: iets voor de ouderen en gepensioneerden nmbs

Bericht door dentheo »

en voor Nederland en Duitsland ???
Theo
Groeten vanop de Heide
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: iets voor de ouderen en gepensioneerden nmbs

Bericht door johan V »

dag dentheo,wij hebben toch onze benelux vrijbiljetten voor nederland of zijn die niet geldig in nederland?Ik dacht dat het maar juist op het franse net is dat we geen vrijbiljetten krijgen als gepensioneerde,maar ik ben niet zeker.groeten
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: iets voor de ouderen en gepensioneerden nmbs

Bericht door Shrek »

Ik begrijp dat het leuk zou zijn, maar de verontwaardiging begrijp ik niet. In bijna geen enkel bedrijf krijg je na je pensionering nog extralegale voordelen, bij de nmbs krijg je er enkele.
Dan gaan eisen dat je er meer krijgt lijkt mij nogal straf.
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: iets voor de ouderen en gepensioneerden nmbs

Bericht door wbrm »

Ja ik begrijp het ook niet. Je hebt toch voor de NMBS gewerkt, niet voor de SNCF. Sommige moeten met hun voeten op de grond worden gezet.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: iets voor de ouderen en gepensioneerden nmbs

Bericht door Steve »

Volledig eens met bovenstaande sprekers. De vrijkaarten SNCF tijdens de loopbaan zijn op zich al heel erg mooi meegenomen (net zoals de gratis biljetten voor rechthebbenden e.d.), maar ze dan ook nog eens willen behouden na het pensioen alsof het een levensnoodzakelijk verworven recht is, lijkt me er wat "over"...
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: iets voor de ouderen en gepensioneerden nmbs

Bericht door nighttrain »

U zou toch reeds moeten begrepen hebben dat de syndicaten er niet zijn om uw voordeln te verdedigen.
En de vrijbiljetten of kortingen kaderden binnen de FIP afspraken in Europa. En dat België (NMBS) daar een zeer kleine speler is.
ten andere voor Frankrijk heb je toch heel mooie kortingen op de thalys dacht ik via het friends of staff offers via je oud collegas.
En als gepensioneerde kan je toch via verschillende kortingsystemen goedkoper reizen.
Langs de andere kant kan je soms sneller en goedkoper reizen met het vliegtuig.
Maar in feite is de trein ook niet zo duur als je je kunt aanpassen aan datums en tijdstippen.
Think tank:
Hoe gratis was gratis en is gratis?
Ik zeg dit alles als ex nmbs werknemer. Nu betaal ik met veel plezier mijn treinbiljetten en beseft beter wat het kost en welke service ik verlang...
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: iets voor de ouderen en gepensioneerden nmbs

Bericht door johan V »

Ik leg mij naar bij jullie oordeel.in afwachting groeten.
groentje
Berichten: 7276
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: iets voor de ouderen en gepensioneerden nmbs

Bericht door groentje »

Ik ga FIP ook missen, hoor, bij mijn pensionering (over 35 jaar, of zo), of al eerder, als de stekker uit FIP zou worden getrokken. Maar mits een beetje zoeken kan je nog altijd behoorlijk voordelig reizen, hoor, zeker als 65-plusser. Zelfs nu al gebruik ik regelmatig Duitse Sparpreiskaartjes of DB-Ländertickets, om zo ook de privaten te kunnen gebruiken, zonder FIP-korting. En ook op andere momenten loont het zich te kijken of er geen voordeliger tarieven te krijgen zijn dan met FIP-korting...
Plaats reactie