Modeltein verzamelaars

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Honda-V6

Modeltein verzamelaars

Bericht door Honda-V6 »

Zijn er hier verzamelaars van modeltreinen aanwezig?
Ik vraag me dan af welke merken het meest in trek zijn? en welke handelaars jullie kopen?
Ik ben zelf een consequent verzamelaar van Marklin (heb nu ongveer een 500 stuks).
Zelf koop ik m'n treinen meestal in Duitsland maar ook af en toe bij Olaerts in Diepenbeek dewelke ik echt wel de beste modelbouwdealer van ons landje vind gezien de grote stock en de aangename winkel
Honda-V6

Re: Modeltein verzamelaars

Bericht door Honda-V6 »

en van beurzen heeft deze club wel de interessantste vind ik:
http://www.hoeseltsetreinclub.be/
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Modeltein verzamelaars

Bericht door groentje »

Ik ben geen verzamelaar, maar hoorde wel dat er een vrij grote winkel zou te vinden zijn in het station van Edingen, als ik het wel heb.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modeltein verzamelaars

Bericht door Steven »

ik ben verzamelaar en in het station van Edingen zit jocadis. Welbekend voor het zelf maken van onder meer vele stomers, de klassiekjes, de reeks 51 en vele andere zaken.
Ik werk zelf enkel met gelijkstroom en dus is Marklin geen optie voor mij. Ik koop ook geregeld in Duitsland mijn modellen.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Modeltein verzamelaars

Bericht door deadlock »

Märklin maakt anders hele puike gelijkstroommodellen :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modeltein verzamelaars

Bericht door Steven »

Ja maar praktisch al hun rijtuigen hebben lengte 1/100 ipv 1/87, dit vloekt enorm met de rest van het materieel. Bijkomend heb ik vooral Zwitsers normaal en spalspoor en voor dit laatste is er maar 1 groot merk, Bemo :mrgreen: :mrgreen:
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Modeltein verzamelaars

Bericht door deadlock »

Ja, anders kunnen ze de bogen in hun startsetjes niet halen :lol: Voor mijn verjaardag heb ik ooit een set DB rijtuigen op 1:87 gekregen. Fantastische rijtuigen!
Plaats reactie