het IR-reke van het uur 08

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door Mechanik »

dat is juist maar dat wilt de NMBS niet.... elk stel dat extra rijdt kost CENTEN .... tenzij je kunt aantonen dat de IR structureel overbezet is .... en dat is ie NIET als ik ermee rijdt ... dus ik vermoed dat er maar een 2 tal ritten per dag die EXTA stel zouden kunnen rechtvaardigen
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door TrainzDr3ver »

Vorig weeken reden de IR's op zaterdag tussen Antwerpen en Brussel met 2 stellen, ik weet niet of dat dit weekend opnieuw zal zijn?
Misschien was dit tijdelijk voor de solden? :lol:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door kika »

Ik heb de 20e inderdaad ook van die trein gebruik gemaakt, het was aardig vol, maar zeker niet overvol. Zo vol, dat het zeker niet allemaal op 1 stel zou hebben gepast. Maar het was een Desiro, geen break.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door ostbahnhof »

TrainzDr3ver schreef:Vorig weeken reden de IR's op zaterdag tussen Antwerpen en Brussel met 2 stellen, ik weet niet of dat dit weekend opnieuw zal zijn?
Misschien was dit tijdelijk voor de solden? :lol:
'k zag vandaag ook een dubbel stel.
Ons topic heeft dan toch iets uitgehaald ;-)
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door Trein30 »

Op één enkel en één trippel stel na waren het vandaag precies allemaal dubbele stellen... :lol:
AfbeeldingAfbeelding
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door rvdborgt »

ostbahnhof schreef:
TrainzDr3ver schreef:Vorig weeken reden de IR's op zaterdag tussen Antwerpen en Brussel met 2 stellen, ik weet niet of dat dit weekend opnieuw zal zijn?
Misschien was dit tijdelijk voor de solden? :lol:
'k zag vandaag ook een dubbel stel.
Ons topic heeft dan toch iets uitgehaald ;-)
Ik weet dat er binnen de NMBS ook al meermaals op versterking van de IR is aangedrongen na mensonterende toestanden op verschillende ritten van deze IR-serie. Onlangs heeft de NMBS wat foto's ontvangen van de volle balkons bij vertrek in Antwerpen-Centraal. Ik vermoed dat dat meer geholpen heeft bij de interne lobby dan een discussie op een forumpje.

Groetjes,
Rian
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door Retard »

Maar als dat stel moest bewaakt worden in een uitwijkbundel, waarom kan het dan niet gewoonweg op het perron blijven staan? De klassieke stellen die in het weekend op reserve staan in Brugge voor naar Knokke te rijden als er iets gebeurt met de IC E (en dat is regelmatig het geval), staan ook onbewaakt en met de stroomafnemer tegen de draad op het spoor één.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door Mechanik »

mag zuiver THEORETISCH niet, het gebeurd wel ...
In Brussel-Zuid hebben ze er een pest aan om een spoor gedurende een heel uur bezet te houden met materieel dat niet rijdt ... ergens verstaanbaar dacht ik ?
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door loic1811 »

Dit is niks nieuws .In Antwerpen gaan er ook een heel pak treinen effe uitwijken naar de bundel luchtbal om de spoorbezitting in Antwerpen te beperken :D
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door ostbahnhof »

.... rijdt nu zelfs al niet meer met een break. Vandaag de duikersbril 917 moederziel alleen en zelf zat ik in een dubbel rood stelletje.
toch wat pover op deze verbinding.... jammer
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik had er vorige week zaterdag ook een Sprinter op tussen Vilvoorde en Brussel, maar toen waren het er wel 2...
Maarja, zelfs met 2 sprinters heb je amper plaats op die IR :roll:
Plaats reactie