het IR-reke van het uur 08

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

het IR-reke van het uur 08

Bericht door ostbahnhof »

Weet er iemand waarom de IR's reeks 3... van antwerpen naar brussel in het weekend slechts uit 1 break bestaan?
Ze lopen toch wel snel vol.
grts
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door rvdborgt »

ostbahnhof schreef:Weet er iemand waarom de IR's reeks 3... van antwerpen naar brussel in het weekend slechts uit 1 break bestaan?
Ze lopen toch wel snel vol.
grts
Omdat NMBS Technics weigert de talloze verzoeken, ook intern binnen de NMBS, voor verlenging naar minstens twee stellen in te willigen.
De IC Antwerpen - Charleroi daarentegen, die tot voor kort in het weekend uit twee Desiro-stellen bestond, rijdt nu wel met drie stellen.

Groetjes,
Rian, die gisteren in Antwerpen het instapppen in de IR van 17:08 heeft aanschouwd
Laatst gewijzigd door rvdborgt op 23 jun 2013, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door Steven »

op de IC naar charleroi zitten verschillende samenstelling.
1 trein bestaande uit HLE18+M6
1 trein bestaande uit 3 MS 08 (desiro)
1 trein bestaande uit 1 MS 08 (desiro)
1 trein bestaande uit HLE27+M6
Dat is wat ik deze ochtend zeker al heb zien rijden.
franksken

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door franksken »

Steven schreef:op de IC naar charleroi zitten verschillende samenstelling.
1 trein bestaande uit HLE18+M6
1 trein bestaande uit 3 MS 08 (desiro)
1 trein bestaande uit 1 MS 08 (desiro)
1 trein bestaande uit HLE27+M6
Dat is wat ik deze ochtend zeker al heb zien rijden.
Of een trein bestaande uit 1(EEN) break. :roll:
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door ostbahnhof »

rvdborgt schreef:
Groetjes,
Rian, die gisteren in Antwerpen het instapppen in de IR van 17:08 heeft aanschouwd
Toeval, ik stond daar ook te spotten ;-)
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door TrainzDr3ver »

Zou dat er ook niet mee te maken hebben dat die stellen ook de L-treinen Brussel-Mechelen verzekeren?
Misschien dat ze 2 stellen voor die L-trein een beetje teveel van het goede vinden?
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door loic1811 »

franksken schreef:
Steven schreef:op de IC naar charleroi zitten verschillende samenstelling.
1 trein bestaande uit HLE18+M6
1 trein bestaande uit 3 MS 08 (desiro)
1 trein bestaande uit 1 MS 08 (desiro)
1 trein bestaande uit HLE27+M6
Dat is wat ik deze ochtend zeker al heb zien rijden.
Of een trein bestaande uit 1(EEN) break. :roll:
Steven sprak hier wel van de IC antwerpen-charleroi en niet de andere verbindingen tussen Brussel en Antwerpen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door Steven »

Op die IR zit inderdaad maar 1 break en het feit dat deze stellen ook de L-trein Brussel Mechelen doet waar je met 1 breaks zelfs reserve hebt kan zeker een rol spelen vrees ik.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door rvdborgt »

TrainzDr3ver schreef:Zou dat er ook niet mee te maken hebben dat die stellen ook de L-treinen Brussel-Mechelen verzekeren?
Misschien dat ze 2 stellen voor die L-trein een beetje teveel van het goede vinden?
Dan moeten ze maar een stel in Brussel laten staan. Op dit moment is het zo dat dat de IR op zaterdag na de middag continu overbezet is (zondag weet ik niet, maar dan is het op lijn 25 ook vaak druk). En tegen het eind van zaterdagmiddag komt het voor dat er reizigers op de perrons moeten achterbijven. Als die IR omloopmatig is gekoppeld aan een stoptrein, dan verzint de NMBS daarvoor maar een oplossing. Mij lijkt het minder erg die stoptrein met iets te veel materieel te rijden dan de IR met veel te weinig.

Groetjes,
Rian
franksken

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door franksken »

hle2127 schreef:
franksken schreef:
Steven schreef:op de IC naar charleroi zitten verschillende samenstelling.
1 trein bestaande uit HLE18+M6
1 trein bestaande uit 3 MS 08 (desiro)
1 trein bestaande uit 1 MS 08 (desiro)
1 trein bestaande uit HLE27+M6
Dat is wat ik deze ochtend zeker al heb zien rijden.
Of een trein bestaande uit 1(EEN) break. :roll:
Steven sprak hier wel van de IC antwerpen-charleroi en niet de andere verbindingen tussen Brussel en Antwerpen
Doe ik ook,echt waar.
IC naar Charleroi met enen break.
'k Heb hem laten rijden en heb den boemel genomen.
IC zat zo vol als een ei.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door Steven »

Naar charleroi met een Break?? Dat is al heel uitzonderlijk want de mensen van Charleroi zie die daar normaal nooit.
franksken

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door franksken »

Uitzonderlijk?Da's heel goed mogelijk,maar ik weet wat ik die zondag gezien heb.
Was misschien een vervangstel,who knows? :idea:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door Shrek »

Ik vind het onbegrijpelijk dat men in het weekend zo'n korte treintjes gebruikt voor de drukke IC en IR op Brussel-Antwerpen-Charleroi.
In de week kan ik overbezettingen nog enigsinds begrijpen door materieeltekort, maar in het weekend staan de dubbeldekkers gewoon stil in de bundel :roll:
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door Mechanik »

rian, ik versta dat je graag hebt dat de IR langer zou moeten zijn maar het is inderdaad zo dat die IR na zijn rit Brussel - Antwerpen, Brussel - Mechelen doet , ZUIVER theoretisch gezien zou het kunnen afkoppelen van een extra stel wel kunnen maar het opnieuw aankoppelen niet TENZIJ er iemand een hele dag betaald wordt om het uitgeweken stel te BEWAKEN ... en dit zowel op ZATERDAG als ZONDAG.
Waarom moet iemand dat stel BEWAKEN, omdat als je een stel afkoppeld en PLAT zet, je nadien een VOLLEDIGE KLAARMAKING moet doen, bij de NMBS is het verboden om stellen IN DIENST achter te laten in een UITWIJKbundel.
Na een volledige klaarmaking MOET je ook weer een NIEUWE REMPROEF hebben ... zoals je ziet TIJDSgebrek is een probleem en personeel opstellen om een hele dag stellen te bewaken en 1 maal om het uur aan de koppeling en remproef deel te nemen ... ik weet niet of jij het leuk zou vinden ..... een hele dag niets doen maar toch niet wegkunnen want elk uur hebben ze je 5 minuten nodig .....
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: het IR-reke van het uur 08

Bericht door Steve »

Mechanik schreef:rian, ik versta dat je graag hebt dat de IR langer zou moeten zijn ...
Ehhm... de samenstelling verlengen van een (eigenlijk IC-vervangende) IR die steevast stampvol zit en dan toch maar best uit meer dan één schamele Break bestaat, lijkt me echt veel meer te zijn dan gewoon een wens van Rian.
Mechanik schreef: ... maar het is inderdaad zo dat die IR na zijn rit Brussel - Antwerpen, Brussel - Mechelen doet , ZUIVER theoretisch gezien zou het kunnen afkoppelen van een extra stel wel kunnen maar het opnieuw aankoppelen niet TENZIJ er iemand een hele dag betaald wordt om het uitgeweken stel te BEWAKEN ... en dit zowel op ZATERDAG als ZONDAG.
Waarom moet iemand dat stel BEWAKEN, omdat als je een stel afkoppeld en PLAT zet, je nadien een VOLLEDIGE KLAARMAKING moet doen, bij de NMBS is het verboden om stellen IN DIENST achter te laten in een UITWIJKbundel.
Na een volledige klaarmaking MOET je ook weer een NIEUWE REMPROEF hebben ... zoals je ziet TIJDSgebrek is een probleem en personeel opstellen om een hele dag stellen te bewaken en 1 maal om het uur aan de koppeling en remproef deel te nemen ... ik weet niet of jij het leuk zou vinden ..... een hele dag niets doen maar toch niet wegkunnen want elk uur hebben ze je 5 minuten nodig .....
Dat is misschien allemaal waar... maar wat is in vredesnaam het grote probleem dat die tweede Break dan ook gewoon meerijdt in de L Brussel - Mechelen? Dan hoef je helemaal niet met (af)koppelen bezig te zijn. De perrons tussen Brussel en Mechelen zijn méér dan lang genoeg om ocharme twee Breaks te ontvangen.
Plaats reactie