Grootste overweg van Duitsland

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Grootste overweg van Duitsland

Bericht door Asterix »

23 lampen, 14 slagbomen en 8 luidsprekers :)

FILMPJE
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Grootste overweg van Duitsland

Bericht door Dieselfreak »

Wie is er nu in godsnaam op het idee gekomen een rotonde aan te leggen midden op een spoorbaan, of een spoorbaan dwars door een rotonde te trekken?? En die eerste trein rijdt kennelijk met de machinist achteraan, hoe werkt dat?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Grootste overweg van Duitsland

Bericht door Robin »

Dieselfreak schreef:Wie is er nu in godsnaam op het idee gekomen een rotonde aan te leggen midden op een spoorbaan, of een spoorbaan dwars door een rotonde te trekken?? En die eerste trein rijdt kennelijk met de machinist achteraan, hoe werkt dat?
Gewoon opduwen, de rangeerder vooraan beveelt de bewegingen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Grootste overweg van Duitsland

Bericht door Glodenox »

Het is dan ook niet een overweg die zeer frequent gebruikt wordt, lijkt me. In zo'n situaties moet het wel kunnen om een trein door een rotonde te laten gaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Grootste overweg van Duitsland

Bericht door Steven »

lijkt mij gewoon een overweg te zijn die maar 1 kant op gaat, het is te zeggen net voorbij de overweg is een industriële aansluiting en daar stopt het ook. Dat is ook de reden waarom die eerste trein opgedrukt is.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Grootste overweg van Duitsland

Bericht door Paul »

Bij ons waren er vroeger ook heel wat industrieaansluitingen die gewoon over de rijbaan liepen. Ik denk aan Mechelen, Turnhout, Leuven (vaartkom), enz. enz.... Alleen kwamen daar geen slagbomen of licht- en geluidsseinen bij te pas. Er liep gewoon een rangeerder voorop met een rode vlag. Er was toen natuurlijk minder autoverkeer dan nu.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Plaats reactie