Bizarre toestanden aan station Muizen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Bizarre toestanden aan station Muizen

Bericht door TommyG »

Hallo,

geen idee of iemand hier dit gaat kunnen ophelderen maar ik kan maar proberen.

Vandaag en gisteren nam ik de trein om 12:14 van Muizen naar Mechelen. Toen ik gisteren op het perron stond te wachten zag ik drie mensen, waarvan één met een fluovestje de sporen oversteken. Via de onderdoorgang waren ze naar perron 4 & 5 gegaan en daar staken ze verder de sporen van het rangeerstation over. Ze trokken mijn aandacht omdat twee van hen een soort korte vislijn in hun handen hadden. Verder stond ik er niet meer bij stil, aangezien er iemand met een fluovestje bij was nam ik aan dat dat iemand van de NMBS was, of toch minstens iemand die op het rangeerterrein aanwezig mocht zijn. Die vislijn vond ik toch wel een beetje vreemd. Mijn trein kwam aan dus ik kon verder niet meer zien wat ze gingen doen.

Vandaag wil ik dezelfde trein nemen en terwijl ik naar het station wandel zie ik weer twee jongeren met zo'n zelfde soort vislijn.
Ze stonden aan perron 1 langs de straat aan hun "vislijn" te prullen. Terwijl ik op de trein wacht gingen ze de straat op die langs de sporen loopt en waren ze druk bezig met hun "vislijn" dingen te doen... Wat ze daan het doen waren geen idee, het leek of ze er iets mee gingen vangen, maar wat kan je in godsnaam vangen met een vislijn op de straat of langs de sporen.
Als ik meer tijd had gehad dan had ik hen gewoon aangesproken maar de trein kwam er al aan...

Iemand een idee wat ze daar aan het doen waren?

Ik weet wel dat er aan het station van Muizen een populatie muurhagedissen zit die daar al jaren overleeft en kweekt, wat héél uitzonderlijk is in Vlaanderen, maar of dit hier iets mee te maken heeft, geen flauw idee... Met een vislijn kan je toch geen hagedis vangen?

De reden dat ik het hier vraag is omdat het aan een NMBS station was, het (gisteren toch) er officiëel uitzag, en omdat het het station van Muizen betreft en er hier wel wat treinbestuurders(en waarschijnlijk ook spotters) zitten die niet onbekend zijn met deze locatie.
Maar ik geef toe, het is een vreemde vraag ;-)

Groeten,

Tommy
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Bizarre toestanden aan station Muizen

Bericht door HLE 2302 »

Waren ze niet bezig met een aardingsstaak ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Bizarre toestanden aan station Muizen

Bericht door TommyG »

dat is redelijk lang zeker zo'n aardingsstaak? Wat deze mannen bijhadden was ongeveer anderhalve meter lang met een touwtje aan...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bizarre toestanden aan station Muizen

Bericht door Steven »

zo'n aardingstaak is zeker lang doch enkel na montage, het is te zeggen dat deze uit twee of drie delen bestaat (afhankelijk van het type).
twist297
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:59

Re: Bizarre toestanden aan station Muizen

Bericht door twist297 »

Indien het mensen van Infrabel zijn zou het een draad kunnen zijn om de hoogte van een krokodil te meten. Aan beide kanten van deze draad hangt een soort haak dat je aan het spoor kan bevestigen waarmee je deze draad vasthangt.
Dan kan je de hoogte van de krokodil meten met een mal die je op de krokodil moet leggen en waardoor de draad door de voorziene opening moet zitten. De krokodil wordt dus tov het spoor gemeten.

Tis maar een idee, het kan natuurlijk iets helemaal anders zijn ook...
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Bizarre toestanden aan station Muizen

Bericht door TommyG »

Dit mysterie is eindelijk, na enkele jaren, opgelost... Het zijn mensen van de KU Leuven, die inderdaad muurhagedissen kwamen vangen om onderzoek te doen...
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Bizarre toestanden aan station Muizen

Bericht door dekooiker »

Heb ik elders ook al aan het werk gezien.
Ze hebben een toestemming om op spoordomein onderzoek te doen.
Waarvoor den ijzerenweg goed voor is...
De trein.
Alleen voor durvers.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Bizarre toestanden aan station Muizen

Bericht door TommyG »

Die beestjes vinden het blijkbaar leuk in de spoorwegberm. Hier in Muizen zit een heel actieve populatie in de buurt van het station.
Meningen zijn wel verdeeld over hoe ze hier terecht zouden komen, sommigen denken dat ze mee zijn gekomen met goederentreinen, anderen vermoeded dat ze zijn uitgezet door iemand die ze in Frankrijk gevangen heeft...
Plaats reactie