Iedereen Beroemd: pendelquiz

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door Steven »

Inderdaad het gratis nummer, hangt in elk station wel op meerdere plaatsen op.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door Treinenman »

Ik zou in elk geval nooit deelnemen aan de pendelquiz, ook niet als ze het me vragen. .Nee bedankt. Naar mijn mening tijdverlies, zeker als je dan nog moet uitstappen en wachten op een volgende trein.
De trein is altijd een beetje reizen.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door Patrick »

Ik heb eens een breakske uit Poperinge in Ieper zien aankomen met rode "kop"lampen.
Heb dat toen inderdaad gemeld aan de TBG die het onmiddellijk ging "overbrieven" aan de TB :wink:
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door apestaart »

En wat met uw vervoerbewijs?
Stel, ik stap in Oostende op om naar Antwerpen te gaan, ik betaal dus een ticket Oostende-Antwerpen en ik doe mee aan zo'n kwis en ik verlies die en ik dus in dat geval moet uitstappen bvb in Aalter, gaat de NMBS mij de resterende traject (in dat geval Aalter-Antwerpen) terugbetalen of op mijn minst de toestemming krijgen om op de volgende trein te mogen nemen? Ik dacht het niet. :x
Hetzelfde voor de Railpass/Go Pass, er mag geen reisonderbreking gebeuren, dus ik zou nog een lijntje moeten invullen. :x
Dus wie verliest grijpt niet alleen naast de prijzen, maar komen er nog kosten bij, dat is een spel waar men serieus zijn broek kan aan scheuren :evil: , dan speel ik nog liever met de Lotto of Euromillions dan kan ik dan zelf mijn inzet bepalen.

A propos, als ik zou weigeren van uit te stappen, wat zouden ze dan wel doen? De roodhemden of de politie bijhalen? Ik dacht het niet.
Wettelijk gezien mogen ze niemand uit de trein zetten als men in orde is met zijn/haar vervoerbewijs en natuurlijk niet misdraagt.
Laatst gewijzigd door apestaart op 18 dec 2013, 11:36, 2 keer totaal gewijzigd.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door b-loc »

apestaart schreef:En wat met uw vervoerbewijs?
Stel, ik stap in Oostende op om naar Antwerpen te gaan, ik betaal dus een ticket Oostende-Antwerpen en ik doe mee aan zo'n kwis en ik verlies die en ik dus in dat geval moet uitstappen bvb in Aalter, gaat de NMBS mij de resterende traject (in dat geval Aalter-Antwerpen) terugbetalen of op mijn minst de toestemming krijgen om op de volgende trein te mogen nemen? Ik dacht het niet. :x
Hetzelfde voor de Railpass/Go Pass, er mag geen reisonderbreking gebeuren, dus ik zou nog een lijntje moeten invullen. :x
Dus wie verliest grijpt niet alleen naast de prijzen, maar komen er nog kosten bij, dat is een spel waar men serieus zijn broek kan aan scheuren :evil: , dan speel ik nog liever met de Lotto of Euromillions dan kan ik dan zelf mijn inzet bepalen.
Maar bij de Lotto of Euromillions heb je zo weinig kans om te winnen, dat je eerder zal sterven dan de grote pot te winnen ;).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door Steven »

Ik vermoed dat ze voor de spelers die moeten uitstappen wel iets voorzien hoor. Zou anders slechte reclame zijn en dat is niet de bedoeling.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door Mechanik »

apestaart schreef:En wat met uw vervoerbewijs?
Stel, ik stap in Oostende op om naar Antwerpen te gaan, ik betaal dus een ticket Oostende-Antwerpen en ik doe mee aan zo'n kwis en ik verlies die en ik dus in dat geval moet uitstappen bvb in Aalter, gaat de NMBS mij de resterende traject (in dat geval Aalter-Antwerpen) terugbetalen of op mijn minst de toestemming krijgen om op de volgende trein te mogen nemen? Ik dacht het niet. :x
Hetzelfde voor de Railpass/Go Pass, er mag geen reisonderbreking gebeuren, dus ik zou nog een lijntje moeten invullen. :x
Dus wie verliest grijpt niet alleen naast de prijzen, maar komen er nog kosten bij, dat is een spel waar men serieus zijn broek kan aan scheuren :evil: , dan speel ik nog liever met de Lotto of Euromillions dan kan ik dan zelf mijn inzet bepalen.

A propos, als ik zou weigeren van uit te stappen, wat zouden ze dan wel doen? De roodhemden of de politie bijhalen? Ik dacht het niet.
Wettelijk gezien mogen ze niemand uit de trein zetten als men in orde is met zijn/haar vervoerbewijs en natuurlijk niet misdraagt.
wat ben jij een moeilijk mens zeg, als je meedoet aan dat spel en je kent de spelregels op voorhand dan moet je niet komen zeuren achteraf ... de bluts met de buil nemen zeggen ze bij ons ...
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door rdv »

apestaart schreef:En wat met uw vervoerbewijs?
Stel, ik stap in Oostende op om naar Antwerpen te gaan, ik betaal dus een ticket Oostende-Antwerpen en ik doe mee aan zo'n kwis en ik verlies die en ik dus in dat geval moet uitstappen bvb in Aalter, gaat de NMBS mij de resterende traject (in dat geval Aalter-Antwerpen) terugbetalen of op mijn minst de toestemming krijgen om op de volgende trein te mogen nemen? Ik dacht het niet. :x
Dat moet al een heel opmerkzame TBG zijn op je tweede trein die zoiets opmerkt (tenzij je samen met hem/haar opstapt natuurlijk). En de meeste TBGs gaan daar wel begrip voor hebben denk ik.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door Steven »

naar alle waarschijnlijk zijn de mensen ook gewaarschuwd. Ik heb weet dat de treinbestuurder voor de opname van de uitstappende reiziger een vertraging van 2 min mag rechtvaardigen. Dus neem ik aan dat de treinbegeleiders op de bewuste lijn ook wel op de hoogte zullen zijn. Dergelijke opnames zijn vrij goed georganiseerd.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door Asterix »

Steven schreef:naar alle waarschijnlijk zijn de mensen ook gewaarschuwd. Ik heb weet dat de treinbestuurder voor de opname van de uitstappende reiziger een vertraging van 2 min mag rechtvaardigen. Dus neem ik aan dat de treinbegeleiders op de bewuste lijn ook wel op de hoogte zullen zijn. Dergelijke opnames zijn vrij goed georganiseerd.
Er zit een verantwoordelijke van de NMBS bij en die zal wel een attestje schrijven, vermoed ik. Is het ook niet zo dat je bij die kwis (bijna) zeker minstens 50 euro wint?
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door Lukas »

Hoi,

Je wint pas 50 euro als je 1 vraag correct beantwoord.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door Treinenman »

In bepaalde weken waren de spelregels van pendelquiz anders.
Zo waren er eens kleine cadeaus te winnen i.p.v. geld en moesten reizigers na een fout antwoord de trein niet verlaten.
De trein is altijd een beetje reizen.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door Patrick »

Deze week zijn het ex-presentatoren van StuBru die hun geld in een doos stoppen.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door Treinenman »

Het valt op dat veel kandidaten de derde vraag fout beantwoorden. Zelden gebeurt het dat ze alle 3 vragen correct beantwoorden.
Ik doe er alvast niet aan mee, Pendelquiz is niets voor mij.
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Iedereen Beroemd: pendelquiz

Bericht door Steve »

Treinenman schreef:Het valt op dat veel kandidaten de derde vraag fout beantwoorden. Zelden gebeurt het dat ze alle 3 vragen correct beantwoorden.
Ik doe er alvast niet aan mee, Pendelquiz is niets voor mij.
De derde vraag is dan ook vaak een kwestie van juist gokken, en dan zit je met een kans van "slechts" 33% (en ook weinig kans dat de rest van het rijtuig het juiste antwoord kan influisteren)...
Plaats reactie