In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Bericht door Stijn91 »

Een gang dus en daar stonden de valiezen.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Bericht door SteC »

NMBS:
M2/M4/M5/M6
I6/I10/I11/Benelux ICR/OBB eurofima
Klassiek, inox, varkensneus, AM80, AM86, AM96, AM08
41,42,43,44,45

Eurostar, Thalys PBA, PBKA

SNCF:
TGV, VTU

NS:
Plan V, Plan T, ICL, ICK, DDM/DDZ, Oude sprinter, Nieuwe sprinter, koploper, VIRM, GTW van Arriva, UIC-X verhuurd aan Nederland (ICT)

DB:
UIC-X ligwagen, ICE3, ICE rijtuigen

Renfe:
Talgo III (Frankrijk-Barcelona)

FS:
UIC-X in italiaanse dienst, Eurofima, ETR500, ETR600, AM55, Treno Servizio Regionale, ALe 426/506 TAF

PKP:
Een soort stel (weet het type niet meer)

CD:
Duitse Eurofima verkocht aan CD

CR:
Rode Yingwoche (hard sleeper) en Ruanwoche (soft sleeper)
CRH1, CRH2, CRH3

Volgende keer hopelijk de Transrapid in Shanghai een keer proberen ;)
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Bericht door Terminus »

Wat is een hard sleeper - soft sleeper? (heeft het met snurken te maken? :) )
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Bericht door groentje »

Als ik me goed herinner uit reportages, is een hard sleeper een niet-afsluitbare couchette, meestal in langsrichting, de 'economische' optie om te reizen over langere afstanden, terwijl soft sleeper eerder een gewone couchette is, of zelfs een slaaprijtuigcompartiment.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Bericht door SteC »

Het betreft hier om slaaprijtuigen (de bedden kunnen in beide gevallen niet opgeklapt worden).
Ying Wo Che betekent letterlijk Zacht Slaap Voertuig
Ruan Wo Che betekent letterlijk Hard Slaap Voertuig
Een hard sleeper is per 6 zonder deur, een soft sleeper is per 4 met afsluitbare compartimenten, bijzonder comfortabel om te reizen. Het verschil ligt hem ook in de andere faciliteiten. De WC's in de soft sleepers hebben een pot terwijl dit voor een hard sleeper op zijn Frans is.
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Bericht door LS Models »

treinstellen:
AM 08 , AM 80, AM 96, AM 86, AM 75, AM 70 (klasiekje new look),
Rijtuigen:
I10, I11, M5, M6, L rijtuig en volgens mij ook eens in een M4.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Bericht door Dieselfreak »

Treinstellen:

- Klassiekjes (AM62-63-65, ex-Sabenastellen en gemoderniseerde)
- AM75
- AM80
- AM86
- AM96
- MW41
- Desiro

Rijtuigen:

- M2
- M4
- M5
- M6
- I6
- I10
- I11
- rijtuigen van de Beneluxtrein

Ik heb het nu wel alleen over materieel dat in België rijdt.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Desirotje
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 aug 2014, 15:59
Locatie: FDD

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Bericht door Desirotje »

Klassiekjes
MS96
MS80 Memling/Niet-Gemoderniseerd
MS08 Desiro ML
M6
M5
M4
I10
I11
MW41?

Treinen getrokken door:
Nieuwe HLE18/19
HLE21
HLE27


waarschijnlijk nog in andere types die ik al vergeten ben.
Laatst gewijzigd door Desirotje op 28 mar 2015, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Bericht door AlexNL »

Nederland:
ICM (Koploper), VIRM, DD-AR, DDZ, DM'90, GTW, LINT, ICR (rijtuigen o.a. Benelux), ICK, ICL

België:
M5, M6, Desiro, Break, Klassiekje, Varkensneus, Duikbril, DMT, I6/I10, I11

Duitsland:
Bimz, FLIRT, BR 440, Talent

Engeland:
- Classes 377, 450, 465
- Stoomtreinen/oude DMU (type onbekend)

VS:
MARTA (Atlanta) CQ312

HST:
Eurostar, Thalys, ICE 2, ICE 3, V250

Deze lijst is niet compleet. :)
Laatst gewijzigd door AlexNL op 21 sep 2014, 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten

Bericht door LML »

Voor zover ik me herinner... ik ben in de 70'ties geboren, vanaf de 80'ties herinner ik me:
* Rijtuigen: M1, M2, M3, M4, M5, M6, I6, I10, I11 (K4 (ex-SNCF) helaas niet gereden)
* D-treinstellen: 41 (helaas niet gereden met 40, 43, 44/45, 46, 49)
* E-treinstellen: klassiekjes (bordeaux, Sabena, gemoderniseerde, City-Rail), varkenssnuit, breaks, sprinters, AM96, Desiro ML
* Reizigerstreinen getrokken en/of geduwd door D-locs type: 51, 52/53/54, 55, 59, 60, 61, 62/63, 77/78 (jawel,... extra treinen Antwerpen-Mol met M2-rijtuigen tijdens Pennenzakkenrock (Mol) en Graspop (Dessel) in juni, dus geen verwarming nodig)
* Reizigerstreinen getrokken en/of geduwd door E-locs type: 11 BeNelux, 12 van/naar Lille (F), 13, 18 (Siemens), 19 (Siemens), 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27 (25.5 helaas niet)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie