Vereenvoudiging

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Vereenvoudiging

Bericht door kika »

Het gaat om de koppeling van de data: betaalkaart (individueel) + 1e of 2e klasse, locatie, hoe vaak, etc. etc. Waarom dat een probleem is? Een voorbeeld is kredietwaardigheid: er zijn verschillende instituten die daarin 'bemiddelen' (bvb. de Schufa in Duitsland). Als je vervolgens een telefoonabbo wilt afsluiten of een hypotheek of …. wordt je kredietwaardigheid nagekeken. Afhankelijk van hoe ver je afwijkt van de 'norm' krijg je andere voorwaarden of het deksel op je neus. Dus als je bvb. zoals ik niet al 10 jaar een bankrekening had in het lokale land, heb je volgens hun geen financiële ervaring. Als je te vaak van telefoonabbo naar het volgende abbonement met de eerste 4-8 weken voordeel verhuisd, is dat ook verdacht etc. etc. Het is slechts 1 voorbeeld van dergelijke datakoppeling die ik als ongewenst of te ver vind gaan in de samenleving. Door het gebrek aan zowel openheid (wie heeft er toegang toe? Voor welke doeleinden? Na hoeveel tijd worden de gegevens geanonimiseerd) en de formulering: "we doen lekker wat we willen" én het gebrek aan tanden en initiatief bij de Belgische privacycommissie geven me geen vertrouwen.
Laatst gewijzigd door kika op 10 feb 2014, 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Railrunner

Re: Vereenvoudiging

Bericht door Railrunner »

Gelukkig is er nog de mogelijkheid om cash te betalen, helaas maximaal 20 euro.
Oe? Er werd zelfs daarvoor een regeltje bedacht?
Plaats reactie