parkeren station Brussel-Noord

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Sparrow

parkeren station Brussel-Noord

Bericht door Sparrow »

Ik wil begin april mee met de TSP-rit met de reeks 62 en zit te kijken hoe ik het beste met de auto kan gaan. Is er bij het station Brussel-Noord in de buurt gratis parkeergelegenheid op max. 5 minuten lopen? Of wat kost het om daar een dag te parkeren?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: parkeren station Brussel-Noord

Bericht door Shrek »

Sparrow schreef:Ik wil begin april mee met de TSP-rit met de reeks 62 en zit te kijken hoe ik het beste met de auto kan gaan. Is er bij het station Brussel-Noord in de buurt gratis parkeergelegenheid op max. 5 minuten lopen? Of wat kost het om daar een dag te parkeren?
Dat lijkt me niet de buurt waar je je auto een hele dag wilt achterlaten :lol: Ik zou zeggen: parkeer in Berchem en neem de trein ?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: parkeren station Brussel-Noord

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
Sparrow schreef:Ik wil begin april mee met de TSP-rit met de reeks 62 en zit te kijken hoe ik het beste met de auto kan gaan. Is er bij het station Brussel-Noord in de buurt gratis parkeergelegenheid op max. 5 minuten lopen? Of wat kost het om daar een dag te parkeren?
Dat lijkt me niet de buurt waar je je auto een hele dag wilt achterlaten :lol: Ik zou zeggen: parkeer in Berchem en neem de trein ?
Wat is dat nu voor onzin, en alsof Berchem zo verschillend zou zijn. Er is heus wel meer dan het fraais wat je vanaf spoor 12 ziet... Vlakbij Brussel-Noord heb je de Albert II-laan met alle kantoorgebouwen, plaats genoeg in het weekend (en alvast op zondag gratis dacht ik) en bepaald geen achterafbuurt.

Andere mogelijkheid is station Jette, niet ver van de Ring, perfect veilig en bijna leeg in het weekend. 7 min naar Noord. En na het vertrek kun je vanuit de M2 nog eens kijken of je auto er nog veilig en wel staat. ;-)
franksken

Re: parkeren station Brussel-Noord

Bericht door franksken »

En daarna??
Jammer genoeg durf ik mijn wagen daar ook niet onbewaakt achterlaten. :?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: parkeren station Brussel-Noord

Bericht door Steve »

franksken schreef:En daarna??
Jammer genoeg durf ik mijn wagen daar ook niet onbewaakt achterlaten. :?
Waar verwijs je naar met "daarna"?
franksken

Re: parkeren station Brussel-Noord

Bericht door franksken »

Steve schreef:
franksken schreef:En daarna??
Jammer genoeg durf ik mijn wagen daar ook niet onbewaakt achterlaten. :?
Waar verwijs je naar met "daarna"?
Tsjah, moet daar nu echt een tekeningske bij.
Als het niet anders kan dan is 't ook zo maar in Jette zou ik nie graag op nen trein stappen.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: parkeren station Brussel-Noord

Bericht door The_Knitter »

Zelf woon ik in Zwijndrecht Nederland ( :wink: ), en reis altijd met de auto naar station Antwerpen Berchem, mik de auto daar in de Q-park, en pak daar de IC naar Brussel, als ik vroeg in België moet zijn. Op een zaterdag of zondag kost het parkeren daar maar €5, en met een Weekendbiljet ben je goedkoop uit. Die kost €8 voor Antwerpen Zone - Brussel Zone.

Helaas kan ik er 5 april niet bij zijn, mijn Thalys vertrekt om 7:43 uit Brussel Zuid naar Parijs(en daarna TGV enz richting Dresden), moet al om 5:43 uit Antwerpen Berchem weg ... (Gelukkig kan moeder mij brengen, ga namelijk 2 weken op vakantie...)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: parkeren station Brussel-Noord

Bericht door Steve »

franksken schreef:
Steve schreef:
franksken schreef:En daarna??
Jammer genoeg durf ik mijn wagen daar ook niet onbewaakt achterlaten. :?
Waar verwijs je naar met "daarna"?
Tsjah, moet daar nu echt een tekeningske bij.
Als het niet anders kan dan is 't ook zo maar in Jette zou ik nie graag op nen trein stappen.
Allez hup, nog zo een die duidelijk niet gehinderd door kennis van zaken eens een woordeke komt placeren. En ik onderga duidelijk al jarenlang dus elke dag een enorm gevaar door er op de trein te stappen. :lol:

Akkoord dat het station vroeger niet zo aantrekkelijk was door de hopeloos verouderde infrastructuur, maar ben je er de laatste jaren überhaupt nog geweest? Zeker in combinatie met het samen heraangelegde Kardinaal Mercierplein en al het groen in de omgeving is het een heel leuke plek geworden, terwijl de buurt ook daarvoor al best gezellig was (buiten het verouderde station zelf dan).
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: parkeren station Brussel-Noord

Bericht door groentje »

In die buurt zou ik ook wel willen wonen, ja. Misschien lichtjes te duur voor mijn portefeuille, en Vorst is toch wel aanzienlijk dichterbij het werk, maar Jette is een aangename gemeente, met redelijk wat te beleven, geen grote problemen op sociaal vlak, en een paar mooie wijken. Had je nu nog de omgeving van Bockstael gezegd, dan had ik je nog enigszins begrepen, maar Jette? Ach, voor sommigen is heel Brussel wellicht gelijkgesteld met de Bronx uit de jaren '80...
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: parkeren station Brussel-Noord

Bericht door kika »

Ik kan alleen maar Steve en Groentje bijtreden. Het is geen operatiezaal, maar een stad he. Heel België is zoals de pleister op de bank van zo'n varkentje: zit prima, klein vlekje, lijkt een beetje op mijn fietsband, maar ach, ik kom waar ik moet zijn, de zon schijnt en de conducteur is vrolijk en vriendelijk, wat wil je nog meer? (Vrij naar: reizen met Kika op woensdagochtend)
Plaats reactie