Treinbestuurder DLC

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Swiss

Bericht door Swiss »

Jonathan schreef:En op een begravenis? Dat weet je toch maar een week op voorrand?
Laat je niks wijsmaken. Begrafenissen, geboortes, enz. zijn zaken die je logischerwijs niet kunt "inplannen", dus daar kun je vanzelfsprekend wel op korte termijn verlof voor krijgen.
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Treinbestuurder DLC

Bericht door Speedy »

Swiss schreef:
Speedy schreef: Zou DLC als 'backup' mogelijkheid houden voor't geval ze je bij de NMBS afkeuren.
Keuring zou dezelfde moeten zijn, dus 't zou me verbazen dat als je afgekeurd bent bij de NMBS, dat je nog wel bij DLC binnenraakt...
Groot deel v bestuurders van DLC zijn eerst bij NMBS afgekeurd/niet geslaagd in de opleding...
Raf

Re: Treinbestuurder DLC

Bericht door Raf »

Speedy schreef:
Swiss schreef:
Speedy schreef: Zou DLC als 'backup' mogelijkheid houden voor't geval ze je bij de NMBS afkeuren.
Keuring zou dezelfde moeten zijn, dus 't zou me verbazen dat als je afgekeurd bent bij de NMBS, dat je nog wel bij DLC binnenraakt...
Groot deel v bestuurders van DLC zijn eerst bij NMBS afgekeurd/niet geslaagd in de opleding...
De medische keuring is dezelfde, TB's van DLC worden evengoed bij CPS gekeurd. Alleen is het wel zo dat DLC een aantal TB's heeft die niet geslaagd zijn in hun opleiding toen ze bij de NMBS werkte.

Ook zijn er een aantal mensen die géén technisch diploma hadden en dus helemaal niet in aanmerking om bij de NMBS te gaan werken.

Er staat wel in de jobaanbieding dat een technisch diploma nodig is, maar daar is men vrij flexibel in...anders vonden ze helemaal geen TB's niet meer :twisted:
1607

Bericht door 1607 »

ik ken iemand die eerst bij dlc gewerkt heeft en daarna bij de nmbs probeerde te geraken maar die afgekeurd werd op de proeven.
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

1607 schreef:ik ken iemand die eerst bij dlc gewerkt heeft en daarna bij de nmbs probeerde te geraken maar die afgekeurd werd op de proeven.
Medische keuring is inderdaad idem (cps) maar niet de psycho-technische proeven (waar veel kandidaten bij afvallen).
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Swiss schreef:
Jonathan schreef:En op een begravenis? Dat weet je toch maar een week op voorrand?
Laat je niks wijsmaken. Begrafenissen, geboortes, enz. zijn zaken die je logischerwijs niet kunt "inplannen", dus daar kun je vanzelfsprekend wel op korte termijn verlof voor krijgen.
Bij Nmbs krijg je daarvoor Gelegenheidsverlof, bovenop uw gewoon verlof...Afhankelijk van de aard van de gebeurtenis meer of minder dagen. bvb 10 dagen bij geboorte van een kind, 4 dagen bij uw huwelijk enz... Is dit bij Dlc ook zo dan, Swiss?
Swiss

Bericht door Swiss »

Zucht...

Da's "klein verlet" en dat is volgens de sociale wetgeving geregeld.

Sommigen onder jullie mogen dan wel denken dat DLC een duivels bedrijf is, maar zelfs een duivels bedrijf houdt zich hieraan. Met andere woorden: ja, dat zijn dagen die vanzelfsprekend niét van je verlof afgaan en die uitbetaald worden...

BTW, nu je het er toch over hebt: bij de geboorte van een kind krijg je volgens de regels van het vaderschapsverlof 10 dagen vrijaf, waarvan de werkgever er maar 3 betaalt. De 7 andere dagen worden bijgepast door de Sociale Zekerheid (aan verlaagd tarief). 't Is maar dat u niet verschiet van uw eerste loonbriefje na de geboorte van een spruit... :o
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Bij Nmbs is de regeling anders: Het personeel heeft per jaar recht op maximum 10 dagen betaald gelegenheidsverlof aan 100 procent.Hier worden geen rusten cx'en verlofdagen of kd's voor afgetrokken. Je hebt voor die dagen natuurlijk geen premies of maaltijdcheques...
Bron: Statuut van het personeel, bundel 542, artikel 29 en 30.

tis toch normaal dat er vergeleken wordt Swiss? Maar kgeef eerlijk toe dak soms kan overdrijven...
:?
Ride

Bericht door Ride »

Kan er mij iemand vertellen of je tijdens de medisch testen voor treinbestuurder bij DLC ook opnieuw de rekenproeven (psycho-technische testen) moet afleggen zoals bij de NMBS.
tb-DLC

Re: Treinbestuurder DLC

Bericht door tb-DLC »

Tim_VC schreef:Heb deze week gesolliciteerd bij DLC voor de functie van treinbestuurder. Eind deze maand moet ik medische en psychotechnische testen gaan afleggen bij de nmbs in brussel.
Zijn er hier op dit forum mensen die werken als tb bij DLC (Of kennen) ?
Heb paar vraagjes.


1) Wie kan me meer vertellen over de 6-8 maanden duurende opleiding bij DLC?
2) Is het waar dat ze het bij DLC niet nauw nemen met de regelgeving? (zoals op dit forum beweerd wordt)
3) Hoeveel uren doet een tb bij DLC gemiddeld per week+hoeveel overnachtingen?
4) Is het leuk werken bij DLC?
Niet doen is een echte nachtmerrie!!!
ICE

Re: Treinbestuurder DLC

Bericht door ICE »

tb-DLC schreef:
Tim_VC schreef:Heb deze week gesolliciteerd bij DLC voor de functie van treinbestuurder. Eind deze maand moet ik medische en psychotechnische testen gaan afleggen bij de nmbs in brussel.
Zijn er hier op dit forum mensen die werken als tb bij DLC (Of kennen) ?
Heb paar vraagjes.


1) Wie kan me meer vertellen over de 6-8 maanden duurende opleiding bij DLC?
2) Is het waar dat ze het bij DLC niet nauw nemen met de regelgeving? (zoals op dit forum beweerd wordt)
3) Hoeveel uren doet een tb bij DLC gemiddeld per week+hoeveel overnachtingen?
4) Is het leuk werken bij DLC?
Niet doen is een echte nachtmerrie!!!
Als ik een goede raad mag geven: kies voor de NMBS!!!!!!!!!
Ik heb zelf ervaring met privé spoorwegbedrijven in het buitenland en ze zijn allemaal gelijk :!: :!: :!:
Die privé bedrijven zijn een slecht verschijnsel voor de spoorwegwereld :cry:
Raf

Bericht door Raf »

Zéér juist ICE, privé is achteruitgang...Dat is mijn ervaring ook.
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Speedy schreef:
1607 schreef:ik ken iemand die eerst bij dlc gewerkt heeft en daarna bij de nmbs probeerde te geraken maar die afgekeurd werd op de proeven.
Medische keuring is inderdaad idem (cps) maar niet de psycho-technische proeven (waar veel kandidaten bij afvallen).
Die zijn ook het zelfde alleen is bij dlc de minimum genoeg en nmbs heeft een hogere waarde waar je moet aan voldoen.
Sander

Bericht door Sander »

Raf schreef:Zéér juist ICE, privé is achteruitgang...Dat is mijn ervaring ook.
Ok, ok, misschien menselijk gezien wel, economisch gezien is het juist een vooruitgang, hè. 'Het privé' helemaal kapot schelden moet je zelf weten, maar hou dat wel in je achterhoofd als je zo wilt reageren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja hoe je het draait of keer eens de grenzen echt open komen zal de nmbs heel sterk moeten staan of het onderspit moeten delven, veel keuze is er niet. het is er op of er onder. Welke dus ook de beste voor zijn personeel is maakt op da moment weinig uit of je dan staats of prive bedrijf bent maakt ook weinig uit.
Wat uit zal maken is wie welk werk nog zal krijgen van de treinen die er zullen rijden.
Plaats reactie