fietsdeur M6-rijtuigen
Geplaatst: 20 jul 2014, 09:36
Vind het nog steeds jammer dat we zelf niet de fietsdeur kunnen openen in een M6-rijtuig. Nu hebben we eens een mooi fietsrijtuig en nog moeten we er een treinbegeleider bij halen.
Gisteren raakten wat mensen in paniek in zo'n rijtuig omdat ze geen knopje vonden.
Gelukkig was ik er zei: geen paniek, we hebben tijd genoeg. Ik ging de treinbegeleider halen om de betreffende deur te openen. (was een koppelingdienst in Brugge)
In Gent was het dan mijn beurt: natuurlijk niemand te zien. Dus in de gewone deur gaan hangen tot ik iemand zag. Van ver teken gedaan dat de deur open moest, de treinbegeleider deed dan van ver teken dat ik moest instappen . Hield het hoofd koel en deed een teken terug dat ik via die fietsdeur eruit moest (met nog enkele andere fietsters)
Ok, hij kwam aangelopen en deed de deur open. Op zich werkt het natuurlijk omdat ik de situatie ken maar iets minder frequente fietsgebruikers raken dan wel es het noorden kwijt.
Nog even meegeven dat de treinbegeleider enkele keren door ons fietsrijtuig kwam maar nooit aan ons gevraagd heeft waar we eruit moesten.
Gewoon dit: DB heeft zowat dezelfde indeling in hun dubbeldeks, daar kan de fietsdeur wel opengemaakt worden met een knopje. Kunnen ze dat ook niet bij ons installeren?
(in MW41, M5, sommige breaks, duikersbril, IC BRU-DenHaag, IC91..., desiro heb je geen hulp meer nodig.)
Gisteren raakten wat mensen in paniek in zo'n rijtuig omdat ze geen knopje vonden.
Gelukkig was ik er zei: geen paniek, we hebben tijd genoeg. Ik ging de treinbegeleider halen om de betreffende deur te openen. (was een koppelingdienst in Brugge)
In Gent was het dan mijn beurt: natuurlijk niemand te zien. Dus in de gewone deur gaan hangen tot ik iemand zag. Van ver teken gedaan dat de deur open moest, de treinbegeleider deed dan van ver teken dat ik moest instappen . Hield het hoofd koel en deed een teken terug dat ik via die fietsdeur eruit moest (met nog enkele andere fietsters)
Ok, hij kwam aangelopen en deed de deur open. Op zich werkt het natuurlijk omdat ik de situatie ken maar iets minder frequente fietsgebruikers raken dan wel es het noorden kwijt.
Nog even meegeven dat de treinbegeleider enkele keren door ons fietsrijtuig kwam maar nooit aan ons gevraagd heeft waar we eruit moesten.
Gewoon dit: DB heeft zowat dezelfde indeling in hun dubbeldeks, daar kan de fietsdeur wel opengemaakt worden met een knopje. Kunnen ze dat ook niet bij ons installeren?
(in MW41, M5, sommige breaks, duikersbril, IC BRU-DenHaag, IC91..., desiro heb je geen hulp meer nodig.)