Pagina 1 van 1

fietsdeur M6-rijtuigen

Geplaatst: 20 jul 2014, 09:36
door ostbahnhof
Vind het nog steeds jammer dat we zelf niet de fietsdeur kunnen openen in een M6-rijtuig. Nu hebben we eens een mooi fietsrijtuig en nog moeten we er een treinbegeleider bij halen.
Gisteren raakten wat mensen in paniek in zo'n rijtuig omdat ze geen knopje vonden.
Gelukkig was ik er ;-) zei: geen paniek, we hebben tijd genoeg. Ik ging de treinbegeleider halen om de betreffende deur te openen. (was een koppelingdienst in Brugge)

In Gent was het dan mijn beurt: natuurlijk niemand te zien. Dus in de gewone deur gaan hangen tot ik iemand zag. Van ver teken gedaan dat de deur open moest, de treinbegeleider deed dan van ver teken dat ik moest instappen ;-) . Hield het hoofd koel en deed een teken terug dat ik via die fietsdeur eruit moest (met nog enkele andere fietsters)

Ok, hij kwam aangelopen en deed de deur open. Op zich werkt het natuurlijk omdat ik de situatie ken maar iets minder frequente fietsgebruikers raken dan wel es het noorden kwijt.

Nog even meegeven dat de treinbegeleider enkele keren door ons fietsrijtuig kwam maar nooit aan ons gevraagd heeft waar we eruit moesten.

Gewoon dit: DB heeft zowat dezelfde indeling in hun dubbeldeks, daar kan de fietsdeur wel opengemaakt worden met een knopje. Kunnen ze dat ook niet bij ons installeren?

(in MW41, M5, sommige breaks, duikersbril, IC BRU-DenHaag, IC91..., desiro heb je geen hulp meer nodig.)

Re: fietsdeur M6-rijtuigen

Geplaatst: 21 jul 2014, 17:16
door Paul
Ik heb zeker al een keer of tien mijn fiets meegenomen in een M6-rijtuig, maar het is mij nog maar een of twee keer overkomen dat de treinbegeleider die speciale deur kwam openen. Meestal was de TBG niet te zien of zeer veraf en sukkelde ik dan maar via de gewone deur en de trapjes naar binnen en weer naar buiten. Gelukkig heb ik een lichte fiets :)

Re: fietsdeur M6-rijtuigen

Geplaatst: 11 okt 2014, 17:32
door deathproof
Een idee voor in de nieuwe M7's.
Het is inderdaad niet zo handig dat je die deuren enkel met de vierkantsleutel kan openen.

Re: fietsdeur M6-rijtuigen

Geplaatst: 11 okt 2014, 23:24
door FLV-FGSP
Zowel reizigers als treinbegeleiders gaven de voorkeur aan een knop, maar bij de voorloper van B-Technics vonden ze dat ze alles beter wisten en kozen voor een deur die enkel met een vierkantsleutel te openen is.