Treintje is er,maar vertrekt

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Treintje is er,maar vertrekt

Bericht door overweg13 »

Ik heb nog de tijd meegemaakt dat de aansluiting via de omroepinstallatie werd meegedeeld, eventueel herhaald door de ostch op het perron. De aansluiting werd altijd gerealiseerd. En nu zou dat niet meer kunnen?
Met vriendelijke groet

overweg13
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Treintje is er,maar vertrekt

Bericht door Asterix »

dekooiker schreef:Ik lees graag hoe dat te verbeteren.
Er zijn al zoveel elementen die betrokken zijn in overstappen en aansluitingen: RDV, ROR, ostch perron, regelaar seinhuis, TC, treinbegeleider, omroeper...
Misschien is dat juist het probleem? Dat er te veel bij betrokken zijn? RDV -> TBG moet toch volstaan?
Het is mij trouwens nog altijd niet duidelijk wat die ROR nu precies doet dat niet door RDV van op afstand of door een andere ten velde kan worden gedaan.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Treintje is er,maar vertrekt

Bericht door dekooiker »

Ofwel is RDV teveel: ROR-->TBG.
ROR is het lokale aanspreekpunt en als die zelfstandig kunnen beslissen hoeft er heel wat minder tijd te verstrijken.
RDV zou -naar wat ik vroeger hoorde- te weinig mensen hebben om alles te volgen en zo is ROR ontstaan.
De trein.
Alleen voor durvers.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Treintje is er,maar vertrekt

Bericht door Asterix »

dekooiker schreef:Ofwel is RDV teveel: ROR-->TBG.
ROR is het lokale aanspreekpunt en als die zelfstandig kunnen beslissen hoeft er heel wat minder tijd te verstrijken.
Ga je dan niet het risico lopen dat elk station een eigen beleid gaat ontwikkelen?
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Treintje is er,maar vertrekt

Bericht door dekooiker »

Als er strikte orders uitgevaardigd worden (bijvoorbeeld aansluitingen) dan is dat risico klein.
TC rommelt nu ook niet in het interne functioneren van een station; zij bekijken de lijnen als geheel.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie