vrijbiljetten 2015

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

vrijbiljetten 2015

Bericht door johan V »

graag had geweten of onze vrijbiljetten 2015 gaan geldig zijn voor alle treinen,omdat er sprake is van treinen in spitsuren en daluren.(met verschillende tarieven)dank
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: vrijbiljetten 2015

Bericht door Steve »

Oef, ik denk dat je er wel heel vroeg bij bent... het is nog niet eens zeker dat er echt al prijsverschil zou komen tout court, laat staan dat er al uitsluitsel is voor de vrijbiljetten.
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: vrijbiljetten 2015

Bericht door johan V »

ja,steve,waar er rook is is er dikwijls vuur,en met die nieuwe regering verschiet ik van niets meer,als het maar geld binnenbrengt.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: vrijbiljetten 2015

Bericht door stefanic »

Wat ik wel had gehoord is dat er op onze Beneluxkaart een scancode zou staan om in NL door de poortjes te raken, want bv. naar de beurs in Houten rijden met de trein wordt een hele onderneming. Collega's zijn al met de trein tot Houten gereden, en van daar uiteindelijk terug met de trein naar huis gereden om dan maar met de wagen te gaan, omdat je in Houten dus niet uit het station geraakt. En als je over de poortjes wil springen wordt je aangepakt door de gewone reizigers, die denken dat je zwartrijder bent.
spoorwegrealist
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: vrijbiljetten 2015

Bericht door dekooiker »

Het Nederlandse model is duidelijk geen goed voorbeeld, hopen dat ze die hier niet volgen...
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: vrijbiljetten 2015

Bericht door Shrek »

dekooiker schreef:Het Nederlandse model is duidelijk geen goed voorbeeld, hopen dat ze die hier niet volgen...
Dit voorbeeld zegt niets over het hele model hoor.
Maar dat is natuurlijk een foutje van de Nederlanders. Als je poortjes zet moet je er natuurlijk voor zorgen dat iedereen ook effectief een chipkaart heeft.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: vrijbiljetten 2015

Bericht door rvdborgt »

stefanic schreef:Wat ik wel had gehoord is dat er op onze Beneluxkaart een scancode zou staan om in NL door de poortjes te raken, want bv. naar de beurs in Houten rijden met de trein wordt een hele onderneming. Collega's zijn al met de trein tot Houten gereden, en van daar uiteindelijk terug met de trein naar huis gereden om dan maar met de wagen te gaan, omdat je in Houten dus niet uit het station geraakt. En als je over de poortjes wil springen wordt je aangepakt door de gewone reizigers, die denken dat je zwartrijder bent.
Wat maar weer eens bewijst dat de informatievoorziening van geen kanten voldoende is. NS heeft wel informatie maar verspreidt die onvoldoende:

https://www.nsinternational.nl/nl/ticke ... n_poortjes

Als je het poortje niet zelf kan openen m.b.v. streepjescode of chip, dan gebruik je de assistentieknop bij het poortje. En in allerlaatste instantie kun je een poortje ook gewoon openduwen...

Klaag hierover ook zeker intern bij de NMBS, want ook zij zijn ervoor verantwoordelijk dat ze al hun Benelux-kaarthouders goed inlichten over hoe je door de poortjes komt.

Groetjes,
Rian
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: vrijbiljetten 2015

Bericht door Asterix »

rvdborgt schreef:Als je het poortje niet zelf kan openen m.b.v. streepjescode of chip, dan gebruik je de assistentieknop bij het poortje.
Zo een systeem is toch altijd aanwezig? Ik vind het zeer vreemd dat er dan mensen zijn die terug naar huis gaan om vervolgens met de wagen naar ginder te rijden...
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: vrijbiljetten 2015

Bericht door johan V »

ja,stefanic,ik heb dat ook gelezen in het boekje van het spoor dat op de nieuwe 50% kaarten een chip zou inzitten (voor die poortjes te openen),maar deze biljetten van 2015 zijn nog niet in ons bezit.
Plaats reactie