Mijn verontschuldigingen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Mijn verontschuldigingen

Bericht door odul »

Beste forumleden,

Toen in een goede week geleden in de krant las dat er weer een spoorstaking op komst was, maakte dit me heel boos.
In dat krantenbericht stond dat het om een kleine groep treinbestuurders was.

Ik heb dan ook hieromtrent een topic gestart.
De titel was niet helemaal correct, en dat gaf nogal wat aanstoot.
Omdat ik zo boos was heb ik zeer fel gereageerd, tegen de spoorwegmensen hier op het forum.
Dat was niet netjes, als de discussie te fel wordt, ga je, voor het het goed beseft te ver.
Ik heb dan ook een uitspraak gedaan, om een vergelijking te maken, die totaal misplaatst en fout was.

Daarom wil ik mij hier openlijk en terecht voor verontschuldigingen.
Het mag en kan niet de bedoeling zijn om mensen te kwetsen op het forum.

Dus nogmaals sorry, Steven en de andere forumleden, dit mag niet meer gebeuren.
Ik zal voortaan twee keer nadenken en niet zomaar éénder wat op het forum gooien.

Het moet een forum blijven waar mensen hun ideeën en bekommernissen op een beleefde en respectvolle manier kunnen meedelen.

mvg

Odul
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Mijn verontschuldigingen

Bericht door overweg13 »

Ik denk, Odul, dat je je gewoon van vijand vergist hebt. En dat doen we allemaal wel eens. Het zijn niet de afzonderlijke mensen die voor het goede verloop van het treinverkeer instaan die jouw/onze vijanden zijn, maar wel de mannen en vrouwen die zich via een vereniging als een vakbond een belang toedichten dat ze absoluut niet hebben. Vandaar dat ik me tot nog toe erg afzijdig gehouden heb in de discussies, alhoewel de meesten mijn standpunt ondertussen wel al zullen kennen. Woede is best te begrijpen als uitlaatklep voor complete machteloosheid, niet tegenover individuele werknemers, maar tegenover organisaties die schuilgaan achter juridische anonimiteit - lees straffeloosheid - en geleid worden door enkelingen die het ook niet kunnen helpen dat ze alleen maar carrière kunnen maken in en door de vakbonden, die dan ook nog eens het licht in elkaars ogen niet gunnen, zodat we als reiziger ook nog af te rekenen krijgen met conflicten die hun oorsprong vinden in onderlinge rivaliteit.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie