Wilka G / Drieweg

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Wilka G / Drieweg

Bericht door profke »

Bestaan er ook foto's of tekeningen van zo'n wilka sleutels?
Als niet-personeel ben ik geïnteresseerd
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Wilka G / Drieweg

Bericht door Jan-Mark »

Is gewoon een normale sleutel hoor, niet andere dan een huissleutel.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wilka G / Drieweg

Bericht door Steven »

Inderdaad een klassieke voordeursleutel om het zo te stellen.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Wilka G / Drieweg

Bericht door 260689 »

HLE 2302 schreef: 01 jul 2018, 10:37
Eric0641 schreef: 01 jul 2018, 08:21
Steven schreef: 01 jul 2018, 01:29 De stuurposten van Belgisch materieel worden geopend door een Wilka G*. Treinbestuurders hebben enkel een Wilka G en Wilka G* in hun bezit. Misschien is een andere sleutel compatibel met de Wilka G* en dan eerder in gebruik door werkplaatsen en andere techniekers.
Van de gemoderniseerde Break ben ik zeker dat er een M* op zit. Maar het zou inderdaad goed kunnen dat er ook een G* op past.
Enkel personeel van de werkplaatsen hebben een Wilka M*. Treinbestuurders hebben alleen een G/G*. Stuurpostdeuren gaan open met zowel een M* als G*.
Klopt. De Wilka M* is enkel te gebruiken voor de stuurpostdeuren van het materiaal te openen. Wilka G* is voor dienstgebouwen, hekken, stuurpostdeuren. Ik heb de Wilka G, G* en M*
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Wilka G / Drieweg

Bericht door b-loc »

Wilka A en A*: Seinketen en overwegketen waar je de seininstallatie in betreedt.
Wilka C en C*: Seinketen kant VVDK, overwegstellers, oude seininstallatie's die nog in kasten staan ipv keten.
Wilka G en G*: Toegangshekken/poorten, overwegketen 1ste deur (bewakingsafdeling met telefoon), sloten.

De * is voor nieuwere installatie's.

Met een A / A* kun je ook elke G / G* openen.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Wilka G / Drieweg

Bericht door Eric0641 »

b-loc schreef: 18 jul 2018, 11:17 Wilka A en A*: Seinketen en overwegketen waar je de seininstallatie in betreedt.
Wilka C en C*: Seinketen kant VVDK, overwegstellers, oude seininstallatie's die nog in kasten staan ipv keten.
Wilka G en G*: Toegangshekken/poorten, overwegketen 1ste deur (bewakingsafdeling met telefoon), sloten.

De * is voor nieuwere installatie's.

Met een A / A* kun je ook elke G / G* openen.
Volgens mij bij de gewone variant niet met de ster wel
Laatst gewijzigd door Eric0641 op 20 jul 2018, 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Willem.13
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2017, 22:33

Re: Wilka G / Drieweg

Bericht door Willem.13 »

Wilka R bestaat ook, ik heb deze 2x gespot. Ik weet echter niet precies wat achter deze deuren schuil gaat. Ik vraag me nu wel af of hier ook een * versie van bestaat, idem voor de Wilka S. En bestaat er ook een Wilka M zonder * ?
Plaats reactie