[TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
fenyr

[TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door fenyr »

Hey guys,
even voorstellen aangezien dit mijn eerste post hier is. Mijn naam is Bram en ik ben een student game development (2de jaar) te Kortrijk, en zot van treinen.
Ik weet niet hoe actief men hier bezig is met simulators en of er mensen bezig zijn met het maken van assets, routes of scenarios, maar ik ga het er toch maar op wagen.
Als dit niet de gepaste sectie is, feel free to move it =)

Ben druk bezig met schoolwerk, dus dit project zal niet snel af zijn.

Ik heb veel gezocht naar Belgische routes/assets zonder veel resultaat, dus besloot ik er zelf aan te beginnen. (Moest er iemand wel links hebben, altijd welkom!)
Sinds enkele maanden werkte ik in mijn vrije tijd aan de route Mechelen-Kortrijk (met standaard assets van Munich-Augsburg en BrightonMainline).
Voorlopig ben ik niet van plan de route uit te breiden naar Leuven, Antwerpen,.. Mechelen - Dendermonde zal al een hele opgave zijn. Tot nu toe ben ik geraakt aan Kapelle-op-den-Bos.

Ik kom nog veel models te kort, dus als er artists zich geroepen voelen, laat maar iets weten.
Also, is er een manier om afbeeldingen te verbergen met bv. een "spoiler"?

Heb destijds ook een sein gemaakt (model komt niet overeen met situatie). Kon nergens informatie vinden voor het scripten ervan. *cries for help* Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door b-loc »

De route ziet er al indrukwekkend uit maar redelijk Duits.
Ik bouw een fictieve route in Trainz. Hiervan is veel meer Belgische spoorinfrastructuur en treinen aanwezig.
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door trainlovertje »

Ik speel ontzettend vaak TS2015, maar over zelf routes maken, heb ik eigenlijk nooit aan gedacht: ik zou niet weten waar ik moet beginnen, en het lijkt mij zo een groots werk dat ik het in 10 jaar niet zou afkrijgen. Over het ontwikkelen van assets heb ik dan ook helaas 0,000 kennis ;p
Wat je al hebt is knap, en inderdaad vrij Duits. Bovenleiding en rails zouden er best écht Belgisch uitzien om de indruk te krijgen dat je in België rijdt. Niet dat het slecht is als je die Duitse gebruikt, maar die zelf ontwikkelen zou een absolute meerwaarde betekenen voor de route. De omgeving rondom maakt minder veel uit tijdens het rijden.
Ook van plan om NMBS-treintjes zelf te reproduceren?

NB: station Mechelen (en Gent ook eigenlijk) zal er over een paar jaar al helemaal anders uitzien, misschien plannen van de toekomst erin verwerken? ;d
fenyr

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door fenyr »

Bedankt! Jep, jammer van de Duitse rails en bovenleiding. TS is jammergenoeg zo moeilijk om te modden. De textuur van de ballast en dwarsliggers aanpassen is al vrij lastig.
Ik dacht van later van scratch rails en textures te maken, maar dat zal ook lang duren. Het kan zelf zijn dat ik het hele spoornetwerk dan opnieuw moet doen (damn you train simulator).
Inderdaad, ik hoop van later wat loc's te maken, waaronder mijn favoriete reeks 21.

De nieuwe gebouwen erin werken zou inderdaad nice zijn :) Ben nog altijd wat fan van de oude infrastructuur zoals in Dendermonde, maar ja, da's voor later denk ik.
Ik hoop toch wat 3d modelers te kunnen bereiken. Sketchup is een goed begin en kan iedereen mee werken. Ik kan ze altijd converteren naar de software dat ik gebruik (3ds max).
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door groentje »

Ik vraag me wel af wat die blauwe pijl betekent op dat sein in de eerste afbeelding, is die niet overbodig? Het betreft een normaalspoorsein, aan de normale kant van het spoor, ik zie dus niet onmiddellijk waarom die nodig is. En het onderste licht, waar een witte lamp voor kleine beweging in hoort, lijkt me ook ongebruikelijk naar een enkelsporige hoofdlijn, of is er iets dat ik niet zie. Ook het naambordje ontbreekt nog.
Paul
Berichten: 1281
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door Paul »

groentje schreef:Ik vraag me wel af wat die blauwe pijl betekent op dat sein in de eerste afbeelding, is die niet overbodig?
Niet alleen is die pijl overbodig, hij wijst ook nog de verkeerde kant op :(
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
fenyr

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door fenyr »

Paul schreef:
groentje schreef:Ik vraag me wel af wat die blauwe pijl betekent op dat sein in de eerste afbeelding, is die niet overbodig?
Niet alleen is die pijl overbodig, hij wijst ook nog de verkeerde kant op :(
Daarom dat ik er ook bij zette "model komt niet overeen met situatie" :wink:
NooS

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door NooS »

Toch vind ik het al behoorlijk goed gelukt, ook al oogt het dan Duits :)
GertMeering

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door GertMeering »

Ik weet niet of de desbetreffende persoon hier nog mee bezig is ?
Toevallig ben ik met een pakket seinen bezig in 3dsmax.

Hier wat voorbeelden
*Sein voor en achter.
*Cijferbak
*Keper

Er komen nog diverse borden bij en bijvoorbeeld het AVG.
Maar dat is in een later stadium
Bijlagen
post-5813-0-82657600-1393962776.jpg
post-5813-0-82657600-1393962776.jpg (24.25 KiB) 18167 keer bekeken
post-5813-0-09857700-1393962753.jpg
post-5813-0-09857700-1393962753.jpg (21.45 KiB) 18167 keer bekeken
post-5813-0-80964200-1393962782.jpg
post-5813-0-80964200-1393962782.jpg (23.35 KiB) 18167 keer bekeken
post-5813-0-72774400-1393969567.jpg
post-5813-0-72774400-1393969567.jpg (15.2 KiB) 18167 keer bekeken
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door LS Models »

Als je een Belgische trein op je traject wil laten rijden: Ik heb zelf een 3D-ontwerp van de AM 96 gemaakt met zéér gedetailleerde bogie's, interieur, cabine, pantograaf enz... gemaakt in sketch-up.
Was eigenlijk bedoelt om een H0-model te laten 3D-printen maar daar is niets van in huis gekomen.
Het model is voller en meer gedetailleerder dan een normale skin of foto-maaksel van een trein omdat het bedoeld was om te printen. Alleen zal je er zelf wat glans of dergelijke moeten aan toevoegen om het wat "realistischer" te maken.

Het model, ik weet niet of iemand bekend is met GTA?, zal ook gebruikt worden in de mod van GTA en zal rijden in het nieuwe station van Gent-Sint-Pieters. 8)

Meer info over de mod van GTA vind je hieronder:
Wie wil meehelpen met het spel, kan zich altijd wenden tot de bedenker van de mod.

https://www.facebook.com/GhentTheftAuto?fref=ts


Bram of andere, indien interesse kan je me altijd contacteren.
GertMeering

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door GertMeering »

Nooit verkeerd , maar wat wil je er nu mee zeggen ?
Dat bv ik het model mag omzetten naar railworks ?

Zo ja , dan heb ik er wel belang bij , natuurlijk zal je naam vermeld worden.
PM me maat zou ik zeggen.
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door LS Models »

GertMeering schreef:Nooit verkeerd , maar wat wil je er nu mee zeggen ?
Dat bv ik het model mag omzetten naar railworks ?

Zo ja , dan heb ik er wel belang bij , natuurlijk zal je naam vermeld worden.
PM me maat zou ik zeggen.
Moest je het niet kunnen omzetten, zou het niet nuttig zijn hé. :D
Ik heb er ettelijk wat uren in zitten dus hoe meer interesse, des te meer het die uren waard is.

Dus natuurlijk mag je het model omzetten naar railworks (of voor andere simulators) op voorwaarde dat je een screenshot neemt van het model in een sim. 8) :wink:


Ik zal je een PM en mail sturen met het redelijk zwaar bestand inclusief het model. :)
GertMeering

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door GertMeering »

Dat is goed nieuws , een mailtje is onderweg of is al aangekomen.
Voor Railworks is er gewoon helemaal niets van de NMBS / SNCB , en dat is gewoon heel erg jammer.

I6-rijtuigen gaan eruit las ik ?
Eigenlijk zouden die nog gemaakt moeten worden voor Railworks...en dan het liefst met foto-texture zoals ik graag werk.
Maar andere treinstellen en loks , zouden ook een zeer mooie aanvulling zijn voor Railworks.

Ik kan het niet , ik maak alleen maar Objecten voor deze Sim...Nederlandse maar ook Belgische.

Ik zeg bedankt , en veel plezier !

Gr.Gert
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door LS Models »

GertMeering schreef:Dat is goed nieuws , een mailtje is onderweg of is al aangekomen.
Voor Railworks is er gewoon helemaal niets van de NMBS / SNCB , en dat is gewoon heel erg jammer.

I6-rijtuigen gaan eruit las ik ?
Eigenlijk zouden die nog gemaakt moeten worden voor Railworks...en dan het liefst met foto-texture zoals ik graag werk.
Maar andere treinstellen en loks , zouden ook een zeer mooie aanvulling zijn voor Railworks.

Ik kan het niet , ik maak alleen maar Objecten voor deze Sim...Nederlandse maar ook Belgische.

Ik zeg bedankt , en veel plezier !

Gr.Gert

Ik heb inderdaad ook gehoord dat er niets van Belgisch materieel is voor Trainsim. Eigenlijk wel jammer want de meeste spelen op Microsoft Train-simulator maar die graphics zijn wel wat minder dan Trainsim.

Ik zou eventueel nog een I11 rijtuig kunnen maken (afleiding van de AM 96) en misschien zelfs nog een I6 indien ik aan mijn I11 wat kan aanpassen. Dan zou er nog een sierrand bij de ramen moeten, de deuren en raam wat aangepast worden en een volledig nieuwe onderkant/rok.

Ik zal kijken om volgend jaar of volgende vakantie me eens te wagen aan een lok van de reeks 21/27 en de bijpassende M4 rijtuigen maar denk dat deze er eerder zal zijn dan de locs zelf. Indien daar voldoende interesse zou zijn kan ik er wel aan beginnen.
Maar wanneer het af zou zijn, hangt af van hoe druk mijn laatste schooljaar zal zijn.
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: [TS2015] Route Mechelen-Kortrijk (wip)

Bericht door LS Models »

Intussen al aan de M4 begonnen. Voorlopig 2de klasse. En zoals gezegd, indien (véél) interesse komen de andere varianten of livrei ook in aanmerking.
Afbeelding
Plaats reactie