hoe is dat nu mogelijk?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
peterbot
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2007, 18:46
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

hoe is dat nu mogelijk?

Bericht door peterbot »

Ik spoorde heden van Antwerpen naar Etterbeek (had ff een akkefietje te regelen met de administratie in de beroemde "sigaar" van de VUB). Overstappen in BXL-Noord, dan via Luxemburg naar Pus Creek. Gelukkig was ik niet gehaast (net zoals de grietjes in de administratie :( ) en maakte mij niet druk toen een groep rolstoelgebruiksers + begeleiders van een andere trein op het zelfde perron naar de lokale trein richting LLN werden gemaneuvreerd (+5 min).
Met een oor luisterde ik naar hun verhalen. Bleek dat ze eigenlijk naar Oostende wouden. Voor ik uitstapde kwam ik in het gesprek met iemand. Ze bleken uit Wetteren te komen.
Wat is hier nu misgelopen (wet van Murphy):
a) van Wetteren naar Oostende kan je toch te Gent overstappen, waarom moesten die in Gods naam eerst nog naar Brussel? Volgens hun kon de NMBS het oevrstap in Gent niet regelen?
b) de begeleiders waren ook niet erg "train crafty": stond toch duidelijk aangegeven dat de trein niet echt hun kant uit ging
c) het personeel hielp met drie man hoog de hele groep de verkeerde trein in zonder zich enige vraag te stellen.
Blijkbaar was zowel bij de gehandicaptenzorg als bij de nmbs de coordinator op verlof.
Ben benieuwd waar die mensen nu nog ronddolen...
Peter Bottenberg die ooit nog machinist op de stoomlocomotief wou worden
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

hoe is dat nu mogelijk?

Bericht door dekooiker »

Wat het NMBS-personeel betreft weet ik niet wat er aan de hand was (wisten ze de bestemming van de groep wel?).
De reizigers echter?
Kijk op een perron: als er omgeroepen wordt heeft een heel deel het niet verstaan wegens muziek aan het luisteren, te druk met de gsm bezig,...
Echter deze groep moet wel héél ver weg zijn om totaal de verkeerde kant uit te reizen.
Dat niemand van die groep zich vragen stelt is ook weer iets om vragen bij te stellen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie