stoomtrein vanuit Antwerpen Centraal

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
JanMLB

stoomtrein vanuit Antwerpen Centraal

Bericht door JanMLB »

In de eerste helft van de jaren '60 stond er altijd een stoomtrein te dampen in Antwerpen-Centraal. Ik smeekte mijn ouders om die trein te nemen, maar werd steevast met een smoesje naar het elektrische stel naar Essen gelokt. Wie kan mij vertellen waar die laatste (?) stoomtrein vanuit Antwerpen-Centraal naartoe reed? Dank!
Ad Meeuse
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2006, 20:12
Locatie: Scheer (Zuid-Duitsland)

Re: stoomtrein vanuit Antwerpen Centraal

Bericht door Ad Meeuse »

JanMLB schreef:In de eerste helft van de jaren '60 stond er altijd een stoomtrein te dampen in Antwerpen-Centraal. Ik smeekte mijn ouders om die trein te nemen, maar werd steevast met een smoesje naar het elektrische stel naar Essen gelokt. Wie kan mij vertellen waar die laatste (?) stoomtrein vanuit Antwerpen-Centraal naartoe reed? Dank!
Ik kan me uit die tijd herinneren aan een trein die op Zondagavond rond 10 uur vol met militairen naar Leopoldsburg vertrok.
Ook ik werd door mijn ouders een elektrische trein ingeduwd, in mijn geval de Benelux van 22u12 naar Roosendaal.

Of er door de weeks ook nog wat reed weet ik niet zeker meer, in die tijd (1963) ging mijn interesse naar de stoomtreinen van Antwerpen-Zuid naar Hemiksem(-Dendermonde) uit.

groet, Ad Meeuse
Plaats reactie