promo video nicole en hugo

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
michael1105

promo video nicole en hugo

Bericht door michael1105 »

In het begin van het filmpje is een trein te zien en een station. Welke station en welke type trein zou dat kunnen zijn. Het kan zijn dat het in Dublin is en niet in België

Hier enkele foto's en het filmpje

Afbeelding Afbeelding https://www.youtube.com/watch?v=_Ts4V-JKH-4
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: promo video nicole en hugo

Bericht door Mark7758 »

Is echt oud. Maar ik zou zeggen Oostende.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: promo video nicole en hugo

Bericht door Steve »

Inderdaad, Oostende. I4-rijtuigen in Dublin, dat zou nogal sterk geweest zijn. :wink:

Een bevestiging vind je trouwens op 1:34, waar je op de reddingsboei van de boot ziet dat die Oostende als thuishaven heeft.

Ik weet wel niet of "Dublin Express" naar iets bestaands verwijst, bijvoorbeeld een dienst waarbij er vanaf Oostende een boot naar Dublin vertrok. Lijkt me nogal een lange afstand. Ik heb weet van de Oostende - Wenen die tot 1993 reed een aansluiting gaf op de veerboot naar Dover, maar dan ben je nog lang niet in Dublin.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: promo video nicole en hugo

Bericht door Portbou »

Ik weet wel niet of "Dublin Express" naar iets bestaands verwijst, bijvoorbeeld een dienst waarbij er vanaf Oostende een boot naar Dublin vertrok. Lijkt me nogal een lange afstand. Ik heb weet van de Oostende - Wenen die tot 1993 reed een aansluiting gaf op de veerboot naar Dover, maar dan ben je nog lang niet in Dublin.
Als aandachtig lezer van heel wat internationale spoorboekjes door de jaren heen kan ik je verzekeren dat er geen Dublin Express door België gereden heeft.

Logischer was om de overzet naar Dover te nemen en dan over land (stationswissel in London) naar bvb. Holyhead voor een tweede overzet naar Ierland.

Niet alleen de Oostende-Wenen gaf aansluiting op de veerboot. Dit was ook zo voor zowat iedere IC Oostende-Koeln, voor de 499/8 Oostende-Zwitserland, ...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: promo video nicole en hugo

Bericht door overweg13 »

Dublin verwijst hier naar het songfestival dat toen in die stad gehouden werd. Nicole en Hugo zijn daar trouwens nooit geraakt, omdat ze net voor de afreis ziek werden. Ze werden toen in allerijl vervangen door Jacques Raymond en Lily Castel, die in enkele dagen tijd klaargestoomd werden om Goeie morgen morgen te zingen. Dat lukte nog wel, maar de danspasjes....
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie