Blue bike gebruiken als Nederlander?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
KVV

Blue bike gebruiken als Nederlander?

Bericht door KVV »

Hallo,

Van de zomer willen wij gaan fietsen in Belgie. In Nederland gebruiken we de OV fiets en dat kan gewoon betaald worden via incasso. Maar in Belgie kunnen we daar niet mee betalen. Ook bezit ik geen creditcard ect. Hoe kan ik wel deze fietsen huren en betalen?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Blue bike gebruiken als Nederlander?

Bericht door Steve »

Op de site van Blue-bike lees ik het volgende in de FAQ:
Je betaalt enkel je gebruik maandelijks per domiciliering of bankkaart (Visa, Mastercard of Maestro via de beveiligde betaalsite van Ogone)
Zelfs als je geen creditcard hebt, zou je dus nog steeds moeten kunnen betalen met je gewone bankkaart via Maestro.

Wees overigens gelukkig dat dat allemaal mogelijk is: omgekeerd is de OV-fiets helemaal uitgesloten als je geen Nederlandse bankrekening hebt, en die is dan weer bijna onmogelijk te verkrijgen als je niet in Nederland woont...
KVV

Re: Blue bike gebruiken als Nederlander?

Bericht door KVV »

Ik beschik over een Nederlandse bankkaart van ING. Waar zou ik mijn kaartnummer moeten vinden? Als ik wil betalen krijg ik de melding dat het niet geldig is.
FLV-FGSP
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Blue bike gebruiken als Nederlander?

Bericht door FLV-FGSP »

Probeer het eens met pasnummer?
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Blue bike gebruiken als Nederlander?

Bericht door rvdborgt »

KVV schreef:Hallo,

Van de zomer willen wij gaan fietsen in Belgie. In Nederland gebruiken we de OV fiets en dat kan gewoon betaald worden via incasso. Maar in Belgie kunnen we daar niet mee betalen. Ook bezit ik geen creditcard ect. Hoe kan ik wel deze fietsen huren en betalen?
Blue bike belooft wel "domiciliering", d.w.z. incasso:
http://www.blue-bike.be/nl/lid-worden

Nu heb ik daar niet doorgeklikt, maar werkt de domiciliëring niet? Kun je een Nederlandse IBAN opgeven?

Groetjes,
Rian
Plaats reactie