Persoonsongevallen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gesloten
Wover

Persoonsongevallen

Bericht door Wover »

Denk ik dat nu maar, of gebeuren er tegenwoordig weer ongelofelijk veel persoonsongevallen? En dan vooral in der buurt van opz's of andere gesloten instellingen. Zo zijn daar Duffel en vooral Boechout. In Boechout gebeurt volgens mij gemiddeld één keer per maand een persoonsongeval, ik heb alleszinds al 3 keer vertraging gehad door een persoonsongeval daar, sinds 20 september.

Nu, waarom zetten ze daar in Boechout in godsnaam geen hekken of weet ik veel, want het is daar dus echt elke maand 'prijs'...

En misschien moeten we ons ook wel eens afvragen waarom die mensen zo wanhopig zijn. Is het een falen van de maatschappij (ik denk van wel), of zijn het gewoon 'zwakke' personen?

Op een reportage van Koppen werd ook eens gezegd dat elke TB gemiddeld in zijn carriëre een persoonsongeval meemaakt. Dus mijn vraag aan de TB's hier, hebben jullie het al meegemaakt, hoe hebben jullie ermee omgegaan, en wat doe je als je ziet dat iemand op de sporen staat? Direct noodremming, of hopen dat hij wegspringt?

Ook heb ik altijd zo'n wild verhaal gehoord dat de economische schade voor de NMBS en de kosten van de hulpverleners volledig betaald moeten worden door de familie van de zelfdoder, hoe zit dat?

Verder wil ik nog zeggen dat ik het schandalig vind hoe sommige kinderen/jongeren gevaarlijk zitten te doen. Ik heb al gezien dat een paar 'vrienden' één zijn gsm op de sporen smeten, juist toen de trein eraan kwam. Toen dat de trein gestopt was, ging die jongen dan op de sporen tussen de trein staan om zijn GSM te zoeken. Of bij een goederentrein, dubbeltractie van 77/78 vlakbij het spoort gaan staan en zijn hand uitsteken om de trein aan te raken, en zo de hele trein lang... (eerlijk gezegd had ik veel zin om 'op zijn bakkes te slagen', maar dat haalt wss ook niet veel uit he :P)

Vandaag was er trouwens weer een persoonsongeval, weeral in Boechout. De aankondiging was wel goed, zodat de mensen tenminste wisten waarom de trein maar niet kwam... "Dames en heren, mededeling spoor 2, de IR trein naar Neerpelt en Hasselt van 7u 48 is ons aangekondigd met een vertraging van vermoedelijk 15 minuten wegens een persoonsongeval op de lijn 15 in Boechout"

en even later, de omroeper was er precies zelf het hart van in "dames en heren, mededeling spoor... euh... (stilte) spoor drie, de pie trein naar ANtwerpen noorderdokken komt zodadelijk aan spoor 3, deze stopt te wolfstee, bouwel, nijlen, kessel, lier, boechout, mortsel, antwerpen-berchem, antwerpen-oost, luchtbal. *stilte* Herhaling en verbetering: wegens een persoonsongeval in Boechout is geen treinverkeer mogelijk tussen Antwerpen-berchem en Boechout, daardoor worden de treinen omgeleid, en zal de trein niet stoppen in Boechout en Mortsel, maar in Mortsel Liersesteenweg."

Bon, ik hoop dat hier een mooie discussie kan komen, hoewel het onderwerp misschien 'taboe' is en voor sommigen pijnlijk...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

geen taboe maar een vraag die tot vervelens toe word verteld, ik ga er enkel vrij sarcastisch mee om en heb met niemand nog medelijden die het doet zo simpel ist
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Persoonsongevallen

Bericht door Bart »

Wover schreef: Nu, waarom zetten ze daar in Boechout in godsnaam geen hekken of weet ik veel, want het is daar dus echt elke maand 'prijs'...
Ik denk dat dat geen succes zal hebben ze.
Ze kunnen moeilijk gans het spoorwegnet vol met hekken zetten hé.
Moesten ze dat in Boechout doen gelijk je voorstelt, gaat die persoon die wil springen gewoon naar een plaats waar er geen hekken zijn, of gaat hij aan een perron gaan staan, en wacht hij op een directe trein hé.
Is het probleem gewoon verschuiven, en niet oplossen.
Ik denk dat de maatschappij andere dingen moet gaan uitvinden, om het zelfmoordcijfer in België te doen dalen.
De vraag is alleen wat hé??
snubber

Bericht door snubber »

Ik geloof niet in censuur of beperking van onderwerpen, maar gaan we het hier nu WEERAL over hebben!!! Wordt het stilaan beetje beu.
Vraag me soms af of we hier discussiëren met oog op mogelijke verhindering, dan wel of we niet het gevaar lopen mensen aan te moedigen.
Sorry hoor, met alle respect, maar hier wil ik het niet meer over hebben. Jullie doen maar... (, er zijn hier toch nog genoeg onderwerpen :wink: )
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

snubber schreef:Ik geloof niet in censuur of beperking van onderwerpen, maar gaan we het hier nu WEERAL over hebben!!! Wordt het stilaan beetje beu.
Vraag me soms af of we hier discussiëren met oog op mogelijke verhindering, dan wel of we niet het gevaar lopen mensen aan te moedigen.
Sorry hoor, met alle respect, maar hier wil ik het niet meer over hebben. Jullie doen maar... (, er zijn hier toch nog genoeg onderwerpen :wink: )
da is waar ik indirect ook op aan stuurde
Wover

Bericht door Wover »

ik heb nog geen enkele topic gezien die daar specifiek over ging, maar als hier echt geen plaats meer is voor (nog) een discussie, smijt em dan maar dicht zeker :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

er was voor de crash van het forum meerdere topics aan besteed, ik kan u beloven da menig bestuurder daar ni altijd zin heeft om er over te praten, da verwerk je meestal onder collega's en/ of persoonlijk, is iets da moeilijk te vatten is meestal
Jochen
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 feb 2006, 20:21

Bericht door Jochen »

Steven schreef:er was voor de crash van het forum meerdere topics aan besteed, ik kan u beloven da menig bestuurder daar ni altijd zin heeft om er over te praten, da verwerk je meestal onder collega's en/ of persoonlijk, is iets da moeilijk te vatten is meestal
Heumm, gij hebt ook wel'n beetje last van censuur-politiek precies...
Ik vind het gewoon stom dat da altijd moet weggestoken worden da ge da al meegemaakt hebt, precies of ge kunt da tegen sommige mensen/buitenstaanders nie kwijt... Ge kiest't nog altijd zelf of ge't kwijt wilt of nie... En in mijn ogen is da de beste oplossing om erover te praten...Dien jongen stelt gewoon'n vraag, als't u nie zint dan moete hier nie antwoorden é :/
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

Jochen schreef:
Steven schreef:er was voor de crash van het forum meerdere topics aan besteed, ik kan u beloven da menig bestuurder daar ni altijd zin heeft om er over te praten, da verwerk je meestal onder collega's en/ of persoonlijk, is iets da moeilijk te vatten is meestal
Heumm, gij hebt ook wel'n beetje last van censuur-politiek precies...
Ik vind het gewoon stom dat da altijd moet weggestoken worden da ge da al meegemaakt hebt, precies of ge kunt da tegen sommige mensen/buitenstaanders nie kwijt... Ge kiest't nog altijd zelf of ge't kwijt wilt of nie... En in mijn ogen is da de beste oplossing om erover te praten...Dien jongen stelt gewoon'n vraag, als't u nie zint dan moete hier nie antwoorden é :/
ik kan steven enkel en alleen maar toetreden in zijn standpunt.
Het is inderdaad niet gemakkelijk om erover te spreken of te schrijven of zelfs maar te lezen , omdat het voor de betrokkenen dikwijls die slechte periode weer wordt opgerakeld.
Maar ja iemand die het niet meegemaakt heeft, heeft blijkbaar niet zoveel begrip hiervoor...

we zullen nog eens met elkaar spreken den dag dat ge iemand doodgereden hebt ......
Beleefdheid is trouwens ook niet UW sterkste kant he?
Wover

Bericht door Wover »

Voor het hier uitloopt in flame stel ik voor dat de topic geclosed wordt, als het toch zo gevoelig ligt...
Gesloten