service aan de loketten...
Geplaatst: 05 mar 2017, 11:07
gewoon een "brain-fart" van mijnentwege... even de agressie van me af schrijven.
Gisterenmiddag ging ik, per wagen, naar Lier Station.
Doel: het abonnement van mijn vrouw verlengen met 3 maanden. Waarom dit niet aan de automaat kan is mij nog steeds een raadsel. Had iets te maken met dat het "te kort voor vervaldag" was.... in de huidige digitale periode zou dit nochtans net zo "snel" moeten kunnen als vanuit de loketten.
Ik kom aan te Lier. Het was 14u40. (weet ik omdat ik parkeerticket moest leggen, en dit sms-gewijs deed.)
in de lokettenzaal was 1 loket open. Er was 1 klant voor mij, en daarmee was men bezig.
Hij vroeg blijkbaar iets speciaals. Voor zover ik kon opmaken een reis van Berlaar naar Zaventem luchthaven, enkele rit, voor maandagochtend, 6/3, voor hem en zijn gezin. (4 tickets + 4x diabolo toeslag dus) Iets zal wel speciaal geweest zijn, want meneer dienden herhaaldelijk zijn EID in te steken.
Eerste trein met bestemming Antwerpen Centraal was die van 14u52. 12 minuten later dus.
Om 14u47 (5 minuten voor de trein naar antwerpen binnenkwam) was de rij wachtenden al aangegroeid tot een 4-5-tal personen die ticket richting antwerpen of verder nodig hadden....
Ze waren allemaal op eigen tempo al eens gaan "piepen" naar de automaat in de lokettenzaal, maar konden hun ding er niet doen.: Ticket kopen met cash geld (biljetten, geen munten)
omdat ze allen zenuwachtig werden, en het "voor mij" niet echt vooruitging, eens iets explicieter gezegd da'"k nu toch al 10 minuten aan het wachten was , en dat het niet vooruit ging voor mij,
dat men misschien beter eerst eeven de "simpele" tickets deed, alvorens die Complexe Operatie van de klant voor mij verder te zetten, waarop de bediende gewoon zij: "ja, 't is nie simpel hier, zal toch nog een paar minuten duren"...
Om 14u57 (dus toen de 1e trein naar A'pen weg was) was de klant voor mij toch net klaar.
1 van de wachtenden had ondertussen ontdekt dat ze toch nog ergens een bankkaart had, en mits een beetje hulp van iemand kon deze spaanstalige toch de automaat van NL naar engels zetten, en haar ticket daar kopen.
De 3 anderen hebben hun trein gemist.
ik heb de 3 anderen voorgelaten, omdat ik toch geen trein moest hebben, en ze allen reeds klaar en duidelijk wisten wat nodig was. om 15u03 stonden alle klanten met het relevante papier terug buiten....
Net op tijd om de trein van 15u13 te halen...
je zou voor minder agressief worden.
P.S: abonnement verlengen kostte, aan het loket, welgeteld 74 seconden, incl betalingstransactie & papiertjes door het glas duwen.
4 enkeltjes naar de luchthaven kost blijkbaar massa's meer tijd.
Gisterenmiddag ging ik, per wagen, naar Lier Station.
Doel: het abonnement van mijn vrouw verlengen met 3 maanden. Waarom dit niet aan de automaat kan is mij nog steeds een raadsel. Had iets te maken met dat het "te kort voor vervaldag" was.... in de huidige digitale periode zou dit nochtans net zo "snel" moeten kunnen als vanuit de loketten.
Ik kom aan te Lier. Het was 14u40. (weet ik omdat ik parkeerticket moest leggen, en dit sms-gewijs deed.)
in de lokettenzaal was 1 loket open. Er was 1 klant voor mij, en daarmee was men bezig.
Hij vroeg blijkbaar iets speciaals. Voor zover ik kon opmaken een reis van Berlaar naar Zaventem luchthaven, enkele rit, voor maandagochtend, 6/3, voor hem en zijn gezin. (4 tickets + 4x diabolo toeslag dus) Iets zal wel speciaal geweest zijn, want meneer dienden herhaaldelijk zijn EID in te steken.
Eerste trein met bestemming Antwerpen Centraal was die van 14u52. 12 minuten later dus.
Om 14u47 (5 minuten voor de trein naar antwerpen binnenkwam) was de rij wachtenden al aangegroeid tot een 4-5-tal personen die ticket richting antwerpen of verder nodig hadden....
Ze waren allemaal op eigen tempo al eens gaan "piepen" naar de automaat in de lokettenzaal, maar konden hun ding er niet doen.: Ticket kopen met cash geld (biljetten, geen munten)
omdat ze allen zenuwachtig werden, en het "voor mij" niet echt vooruitging, eens iets explicieter gezegd da'"k nu toch al 10 minuten aan het wachten was , en dat het niet vooruit ging voor mij,
dat men misschien beter eerst eeven de "simpele" tickets deed, alvorens die Complexe Operatie van de klant voor mij verder te zetten, waarop de bediende gewoon zij: "ja, 't is nie simpel hier, zal toch nog een paar minuten duren"...
Om 14u57 (dus toen de 1e trein naar A'pen weg was) was de klant voor mij toch net klaar.
1 van de wachtenden had ondertussen ontdekt dat ze toch nog ergens een bankkaart had, en mits een beetje hulp van iemand kon deze spaanstalige toch de automaat van NL naar engels zetten, en haar ticket daar kopen.
De 3 anderen hebben hun trein gemist.
ik heb de 3 anderen voorgelaten, omdat ik toch geen trein moest hebben, en ze allen reeds klaar en duidelijk wisten wat nodig was. om 15u03 stonden alle klanten met het relevante papier terug buiten....
Net op tijd om de trein van 15u13 te halen...
je zou voor minder agressief worden.
P.S: abonnement verlengen kostte, aan het loket, welgeteld 74 seconden, incl betalingstransactie & papiertjes door het glas duwen.
4 enkeltjes naar de luchthaven kost blijkbaar massa's meer tijd.