Pano-reportage

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Pano-reportage

Bericht door kika »

groentje schreef: 22 feb 2018, 16:23Hoeveel van die 'kaderfuncties' waar ze het over hadden, zijn misschien onderhoudspersoneel, seinhuispersoneel, etc? Die cijfers kan ik onmogelijk controleren, dus ik weet niet of ze overtrokken zijn of niet, maar ik zou er niet van opkijken.
Er wordt specifiek over 'hogere kaderleden' gesproken. Mij geeft dat geen duidelijker beeld en zelfs al had ik er functietitels bij, kon ik er waarschijnlijk nog steeds geen correct beeld van vormen of er een scheve verhouding is of niet.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Pano-reportage

Bericht door Shrek »

kika schreef: 22 feb 2018, 18:47 Er wordt specifiek over 'hogere kaderleden' gesproken. Mij geeft dat geen duidelijker beeld en zelfs al had ik er functietitels bij, kon ik er waarschijnlijk nog steeds geen correct beeld van vormen of er een scheve verhouding is of niet.
Dat is dan ook niveau toogpraat. Een beetje journalist had wel dit cijfer vervolgens voorgelegd aan dhr. Petit zodat hij wèl een correct cijfer kon geven. Dit zijn heus geen staatsgeheimen die Infrabel angstvallig verborgen houdt hoor.
steamdriven
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 feb 2013, 18:26

Re: Pano-reportage

Bericht door steamdriven »

Shrek schreef: 22 feb 2018, 16:36 Dan neem jij wat die bestuurder zei al serieus. Ik klasseer zoiets meteen onder "cafépraat", dat is geen uitzendtijd waardig.
Excuseer??? :twisted:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Pano-reportage

Bericht door Shrek »

steamdriven schreef: 22 feb 2018, 20:04 Excuseer??? :twisted:
Een toren vol onbekwame mensen die door de politiek neergezet zijn? Alle treinen naar Hasselt hebben vertraging ? Sociale media gebruiken in de stuurpost ?
Kom zeg, zo iemand kan je echt niet serieus nemen. Met zo'n uitspraken geeft hij een heel belabberd beeld van de treinbestuurder, terwijl de grote meerderheid net wel verstandige en redelijke mensen zijn.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Pano-reportage

Bericht door nighttrain »

steamdriven schreef: 22 feb 2018, 20:04
Shrek schreef: 22 feb 2018, 16:36 Dan neem jij wat die bestuurder zei al serieus. Ik klasseer zoiets meteen onder "cafépraat", dat is geen uitzendtijd waardig.
Excuseer??? :twisted:
Inderdaad dat is ook mijn opinie. Daarom zei ik ook praten voor de media is zeer moeilijk. Dus begrijp ik de uitspraken of de manier hoe. Maar relevant is iets anders.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Pano-reportage

Bericht door overweg13 »

Wat ik zo rottig vind aan deze reportage is het totale gebrek aan fair-play. Infrabel nodigt de VRT uit en die maakt er dan een bijzonder kritische reportage van. Infrabel heeft er zichzelf gewoon laten inluizen.
Met vriendelijke groet

overweg13
pastore

Re: Pano-reportage

Bericht door pastore »

Inluizen zou ik nu niet zeggen.
Infrabel en nmbs nodigen de VRT uit om een goednieuwsshow te verkondigen. Indien pano niemand anders aan het woord had gelaten dan Petit, dan hadden we om de andere zin de woorden "kloppend hart" mogen aanhoren.
AK81

Re: Pano-reportage

Bericht door AK81 »

Die reportage had een hoog "het laagste nieuws" gehalte... Het bleef ook allemaal veel te braaf
- Waarom kan een stiptheidsmanager bij Infrabel al jaren in die functie blijven ook al daalt de stiptheid tot onder een aanvaardbaar niveau en ondanks al de miljoenen die in het verleden werden geïnvesteerd om de stiptheid zogezegd te verbeteren???
- Hoe kan de CEO van Infrabel er al 13 jaar op post blijven met de dramatische cijfers die nu voor liggen (stiptheid, ongevallen, etc...)
- Wie kent hier de naam van de stiptheidsmanager van NMBS? Alhoewel die er ook al enkele jaren is moet die man precies nooit ergens verantwoording afleggen???
- Wat een onzin van die anonieme treinbestuurder, een beetje journalist zendt zoiets toch niet uit...
- Die bodemloze putten van de informatica en digitalisering... als we zo verder gaan rijdt er binnen 10 jaar geen enkele trein nog...
- Een foto nemen van een losse bout om die dan in een systeem te zetten zodat een ploeg dat achteraf kan maken, misschien ineens ter plekke terug vastmaken - te simpel gedacht?
- Een simpele loc reeks 23 met M2-rijtuigen uit de jaren '50 was qua comfort very basic maar viel zelden in nood...
Mijn conclusie: De spoorwegwereld wordt veel te gecompliceerd gemaakt, men vertrouwt blindelings op digitalisering waardoor er op het terrein nog amper iemand rondloopt met gezond boerenverstand...
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Pano-reportage

Bericht door nighttrain »

overweg13 schreef: 22 feb 2018, 20:45 Wat ik zo rottig vind aan deze reportage is het totale gebrek aan fair-play. Infrabel nodigt de VRT uit en die maakt er dan een bijzonder kritische reportage van. Infrabel heeft er zichzelf gewoon laten inluizen.
Daarom zeg ik,de eind régie was In handen van het ACOD. Iedereen Is voor schut gezet. Treinbestuurders, CCVc stipheidsambtenaar, Cdv directeur transport"........Lalemand ...
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: Pano-reportage

Bericht door Catenist »

De Belgische spoorwegen zijn hier ten onrechte te kakken gezet. Het ergste is dat de publieke opinie dat slikt als zoete broodjes. De kers op de taart is de krant (hln) waar ik twee pogingen heb gedaan om in reacties op de uitzending iets positief te zeggen en te nuanceren, maar die werden pertinent niet gepubliceerd. De media springen dus gretig mee op de kar om de nmbs/infrabel te bashen. Waar een klein land weer groot kan in zijn. Héél jammer.
HLercules
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 feb 2013, 13:59

Re: Pano-reportage

Bericht door HLercules »

Het was net een aflevering van de ideale wereld!

Een directeur die een betere vertrekprocedure moet helpen realiseren maar moet passen bij
een vraag over hoe een betere vertrekprocedure bij onze buren gebeurt!
Wat doet die man dan hele dagen, een sollicitant moet dit zelf weten of hij mag vertrekken!
Ongelofelijk!

De andere die het verschil niet kent tussen een werktrein en een meettrein !
Een woordvoerder die gecontroleerd wordt en steeds hetzelfde zegt!

De ideale wereld !
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Pano-reportage

Bericht door dekooiker »

AK81 schreef: 22 feb 2018, 21:10 Mijn conclusie: De spoorwegwereld wordt veel te gecompliceerd gemaakt, men vertrouwt blindelings op digitalisering waardoor er op het terrein nog amper iemand rondloopt met gezond boerenverstand...
O jawel die zijn er zeker wel, met name het voetvolk.
En dat wordt wél geïllustreerd: er wordt naar hen niet of nauwelijks geluisterd.
Neem nu het nieuwe, volgens Infrabel bijna alles oplossend programma voor beheer van het treinverkeer: het werkt niet want komt uit een land dat er qua exploitatie en infrastructuur heel anders uitziet dan België.
Daar werd de man op het seinhuis niet in gehoord.

De nieuwe en afgevoerde Dice: hogerop veel mee bezig geweest (hoewel...) en na zovele miljoenen toch maar afgevoerd.

Vroeger werd elke trein doorgeblokt, hadden ze papier grafieken en toch reden ze min of meer even stipt!

Ik deel je mening dat het veel te ingewikkeld wordt gemaakt, gewoon al was het maar om een klad volk op hun post te houden.
En daar loopt het fout.
Men bespaart op het basisniveau en waar het niet strikt beter is geeft men bakken geld uit.
Zie TMS, zie TMR, zie...digitalisering is tot doel verworden.

Opvallend: alleen maar treinbestuurders, treinbegeleiders, weliswaar één man van dienst bovenleiding maar voor de rest geen seingever, geen rangeerder, geen schouwer, heeft er iemand ooit al eens stilgestaan bij de mensen van de personeelsdienst?
De trein.
Alleen voor durvers.
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Pano-reportage

Bericht door gysev »

Catenist schreef: 22 feb 2018, 23:45 De Belgische spoorwegen zijn hier ten onrechte te kakken gezet. Het ergste is dat de publieke opinie dat slikt als zoete broodjes. De kers op de taart is de krant (hln) waar ik twee pogingen heb gedaan om in reacties op de uitzending iets positief te zeggen en te nuanceren, maar die werden pertinent niet gepubliceerd. De media springen dus gretig mee op de kar om de nmbs/infrabel te bashen. Waar een klein land weer groot kan in zijn. Héél jammer.
Onzin, enkel het management heeft zichzelf hopeloos belachelijk gemaakt:

- een directeur van de NMBS die niet weet hoe buitenlandse collega's werken
- een Infrabel-topman die het verschil niet kent tussen een meetmotorwagen en een ES-motorwagen
- een tenenkrullende mise-en-scène in Vorst met een "losgekomen" schroef
- personeel dat duidelijk gegeneerd naast de woordvoerder moest figureren
- de geldverspilling voor projecten waarvan mensen op het terrein al vanaf dag één wisten dat het niet kon werken (maar wat weten die nu...)
- tablets die enkel werken in grote stations waarmee het personeel verondersteld wordt om de reizigers te informeren (nee schrek, niet om hun facebook-account aan te vullen).

Niets daarvan is door de VRT georganiseerd. Vergeet ook niet dat "kleine Frederik" zelf PANO heeft uitgenodigd. Als die journalist dan op zoek gaat naar andere meningen, doet die alleen maar zijn werk.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Pano-reportage

Bericht door Shrek »

gysev schreef: 23 feb 2018, 09:09 Onzin, enkel het management heeft zichzelf hopeloos belachelijk gemaakt:

- een directeur van de NMBS die niet weet hoe buitenlandse collega's werken
- een Infrabel-topman die het verschil niet kent tussen een meetmotorwagen en een ES-motorwagen
- een tenenkrullende mise-en-scène in Vorst met een "losgekomen" schroef
- personeel dat duidelijk gegeneerd naast de woordvoerder moest figureren
- de geldverspilling voor projecten waarvan mensen op het terrein al vanaf dag één wisten dat het niet kon werken (maar wat weten die nu...)
- tablets die enkel werken in grote stations waarmee het personeel verondersteld wordt om de reizigers te informeren (nee schrek, niet om hun facebook-account aan te vullen).

Niets daarvan is door de VRT georganiseerd. Vergeet ook niet dat "kleine Frederik" zelf PANO heeft uitgenodigd. Als die journalist dan op zoek gaat naar andere meningen, doet die alleen maar zijn werk.
Wie zegt dat het personeel verondersteld wordt om op basis van de IDA reizigers te informeren? Daar dient het ding toch helemaal niet voor?

De rest wat je aanhaalt klopt wel, maar heeft dat nu genoeg nieuwswaarde om een uur tv mee te vullen?
Het is zeker goed dat de journalist andere meningen zoekt, maar misschien had hij toch beter wat verder gezocht naar mensen die er iets meer van kennen en dat beter kunnen verwoorden.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Pano-reportage

Bericht door dekooiker »

Mensen met voldoende taalvaardigheid is altijd handig meegenomen.
En mensen uit verschillende beroepen ook: de lijst met graden (waar dan per graad meestal een aantal beroepen onder vallen) is nog altijd drie A4 lang.

Ik denk dat het wel een waarde heeft, zo'n reportage.
Het zal in Brussel als een bom ingeslagen zijn en vooral zullen er heel wat mensen zijn die niet eens beseffen dat ze meedraaien in iets dat alleen zichzelf in stand moet houden.
Nu, als iemand als leidinggevende het verschil tussen bepaalde voertuigen niet kent dan maakt die zich voor gans het bedrijf belachelijk.
We zwijgen maar over het feit dat hij zoveel jaar na zijn aantreden als PuMA (ha, nietszeggende afkortingen, het klinkt wel chic) geen verbetering wist te bewerkstelligen.
Een ander had al 2 keer onvoldoende gekregen en daarmee zijn C4.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie