Persoonsaanrijding

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Jean

Bericht door Jean »

Je ziet helaas ook niet alles vanuit je stuurpost , bvb vanuit de stuurpost ve 2-ledig MS (ook groentje genoemd) , zie niet wat er links vlak voor je trein gebeurt .

Als er tijdens de rit een grote vogel tegen die kant te pletter vliegt hoor je een zware klop , maar weet je niet exact wat je geraakt heeft.


En je kan moeilijk voor iedere klop noodremming geven en gaan kijken wat het was .

Ik heb al diensten gehad waarbij ik zeker 8 vogels geraakt heb (van duiven tot patrijzen ) , je kan die helaas niet ontwijken .



En op een 77/78 met de lange kant naar voor zal dat vermoeddelijk ook zo zijn ,maar dan aan de rechterkant ,al zal je het daar vermoeddelijk niet horen als vogel tegen kop v HL vliegt of het zou tegen de stuurpost moeten zijn .

Dus als er buiten Uw zichtsveld iemand onder dreigt te springen kan dit ook zonder dat je daar gepast kan op reageren (noodremming enz ) om aanrijding alsnog trachten te voorkomen .
1607

Bericht door 1607 »

een grote vogel of een mens er is duidelijk verschil van geluid. this maar iets wat ik je kan megeven. en niet alleen geluid. men voelt dit ook. TB's weten wel wat het is. geen verder commentaar. veel sterkte aan de familie.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

1607 schreef:een grote vogel of een mens er is duidelijk verschil van geluid. this maar iets wat ik je kan megeven. en niet alleen geluid. men voelt dit ook. TB's weten wel wat het is. geen verder commentaar. veel sterkte aan de familie.
Daar ben ik het niet mee eens :wink: .
Als ze rechtstaan ben ik akkoord.
Maar als ze gaan liggen, en je hebt het niet gezien...
bij bepaald materiaal heb je in't donker een zeer slecht zicht op de rails (bv.ms800 met zijn zwakke koplampen).
Ik heb al van collega's gehoord, die een zelfdoding hebben gehad met een 800, waarvan ze het niet gemerkt hadden.
Ik kan u verzekeren, dat het niet uit gemakzucht was dat die persoon verder was gereden.
1607

Bericht door 1607 »

het gaat hem hier niet alleen om horen he. het gaat hem hier om VOELEN ook. :roll:
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

1607 schreef:Het gaat hem hier om VOELEN ook. :roll:
Tegen volle snelheid ben ik ervan overtuigd dat je bij bepaald materieel niks voelt. (Als ze liggen).
1607

Bericht door 1607 »

:roll:
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Bericht door Schaap »

Einde discussie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bart schreef:
1607 schreef:Het gaat hem hier om VOELEN ook. :roll:
Tegen volle snelheid ben ik ervan overtuigd dat je bij bepaald materieel niks voelt. (Als ze liggen).
200% akkoord, de kracht en de druk van die trein is zo groot dat het er door gaat als boter, je zou echter niets merken als die plat liggen , het is donker en je hebt slechte koplichten
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Proefondervindelijk vastgesteld, niks gevoeld, niks gehoord; echter wel gezien...
TBbart

Bericht door TBbart »

zeker als je je vb juist bukt voor iets uit je tas te halen ofzo of naar je volgende sein zit te turen kan ik me best voorstellen dat je dat niet merkt, en als het dan nog een lokomotief is met vb. slechte machinekamerisolatie dan hoor je het niet. Maar ik denk niet dat de persoon in kwestie zich zal neerleggen. Want dan heb je toch kans dat hij/zij nog leeft maar zonder armen benen :roll: eerste moment voelen ze dan niks... dan is het hel. t'Is ook al gebeurt....
nuja, ik vind deze topic wel een beedje afwijken en eigenlijk niet terzake :wink: mss leggen we het beter stil uit respect :wink:
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Bericht door Schaap »

Hou het beschaafd, uit respect voor de nabestaanden.
Volgende die over de schreef gaat mag zich aan een ban van een week verwachten.
Jochen
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 feb 2006, 20:21

Bericht door Jochen »

1607 schreef::roll:
Als niet-bestuurder zou'k zo nie reageren als ik u was...
Ik spreek "uit ervaring" jammergenoeg en ik kan u verzekeren da ge da nie altijd voelt... Zoals Steven zei, de kracht van dien trein is zoooo immens groot...
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Bericht door 2012 »

Ook ene gehad ikke die neerlag en niks van gehoord en gevoeld ... is pas uren later ontdekt, was nog nacht erbij :?
Plaats reactie