Gesprek jury aspirant TBs

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
SExyBAck

Gesprek jury aspirant TBs

Bericht door SExyBAck »

Zal binnenkort terug moeten gaan voor de tweede test en als ik het goed voorheb zal dit een intervieuw zijn voor een jury. Mijn vraag was; aan welke vragen kunnen we ons verwachten qua technische kennis? Het is al lang geleden ( school ) en ik zou me toch graag nog in de mate van het mogelijke een beetje voorbereiden.
nicken

Bericht door nicken »

Vooral geen toneelopvoering gaan geven,heb ik me laten vertellen,er zit een pschycoloog bij,die je zeker zal observeren.En ik denk dat je op die dingen moeilijk kan voor bereiden,in mij ogen is het gewoon een spel van geluk te hebben,de een zit er bij,en de andere niet.Maak dat je goed uitgeslapen bent,da zal al een stuk schelen.
Succes!!!!
Wanneer moet je daar naar toe,en al lang geleden die uitnodiging ontvangen,duurt daar wel zeer lang hè,ik over weeg toch in d'n privè te stappen,duurt me te lang
SExyBAck

Bericht door SExyBAck »

Uitnodiging nog niet gekregen maar ben op 25 oktober geweest voor eerste test en we gingen na een 2a3 weken een nieuwe uitnodiging krijgen.
Het duurt mss inderdaad wa lang ma der zijn ook ontzettend veel kandidaten hé en als ge die allemaal een kans wilt geven zijde wel een tijdje bezig dacht ik zo. Als je dringend op zoek bent naar een job is dat mss een tegenvaller ma als je het echt wil doen......
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Het is een gesprek om te weten te komen of je de juiste ingesteldheid hebt voor het beroep.

Zo halen ze er de avonturiers, plantrekkers mensen zonder motivatie, plichtsbesef, initiatief, te dom, enz.... van tussenuit.

Als je niet bij deze categorie zit, is er -in princiepe- geen probleem.
paljas

Bericht door paljas »

e49memling schreef: Zo halen ze er de avonturiers.... van tussenuit.

Als je niet bij deze categorie zit, is er -in princiepe- geen probleem.
Schandalig dat ze daarop selecteren... Maar bon, ergens hebben ze wel gelijk als werkgever. Gelukkig hebben ze mijn avonturisme niet ontdekt!!
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

paljas schreef:
e49memling schreef: Zo halen ze er de avonturiers.... van tussenuit.

Als je niet bij deze categorie zit, is er -in princiepe- geen probleem.
Schandalig dat ze daarop selecteren... Maar bon, ergens hebben ze wel gelijk als werkgever. Gelukkig hebben ze mijn avonturisme niet ontdekt!!
Geen slecht woord van avonturiers op zich...
Ik bedoelde hiermee de nieuwsgezinden, die na enkele jaren het vaak laten afweten.
Bij avonturiers zitten inderdaad ook mensen met verantwoordelijkheid, plichtbewustzijn enz... :? :? :?
nicken

Bericht door nicken »

SExyBAck schreef:Uitnodiging nog niet gekregen maar ben op 25 oktober geweest voor eerste test en we gingen na een 2a3 weken een nieuwe uitnodiging krijgen.
Het duurt mss inderdaad wa lang ma der zijn ook ontzettend veel kandidaten hé en als ge die allemaal een kans wilt geven zijde wel een tijdje bezig dacht ik zo. Als je dringend op zoek bent naar een job is dat mss een tegenvaller ma als je het echt wil doen......
3 weken :!:

Maak er maar iets langer van beste,ik ben er geweest 9 Oktober,en nog steeds niets gehoord hoor,ik vermoed dat ik deze week mss eens iets in de bus zal ontvangen,en dan zal het zeker nog meer of een week duren eer ik zal mogen gaan,dat komt al gemakkelijk op zeker 5 weken :shock:
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ach, ik ben pas begin september begonnen als O/STCH, de eerste keer dat ik er naar Brussel voor ging was ergens in april, geloof ik...
Je moet er geduld voor hebben, dat is waar.
nicken

Bericht door nicken »

groentje schreef:Ach, ik ben pas begin september begonnen als O/STCH, de eerste keer dat ik er naar Brussel voor ging was ergens in april, geloof ik...
Je moet er geduld voor hebben, dat is waar.
Zeer juist,je moet echt wel bij het spoor willen werken,en de aanhouders winnen,ik denk dat er velen er de brui aan geven,en dat de die hards er bij zitten,zou er ook nie van verschieten,dat het een soort van systeem is van de NMBS,om te zien hoe hard,en welke volhouder ge zijt,helaas heb ik al tal van mezerie met VDAB,en heb zelf al mogen klacht neer leggen tegen VDAB,ook weer zoiets van de staat die op geen reet trekt :shock:
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ooit eens gewerkt met de BGDA (de Brusselse VDAB)? Naar wat ik hoor, is die nog 10x erger...
nicken

Bericht door nicken »

groentje schreef:Ooit eens gewerkt met de BGDA (de Brusselse VDAB)? Naar wat ik hoor, is die nog 10x erger...
Tja wat een troost,sebiet 400 € aan men vaders gat,door die verdomde website waar je u kunt inschrijven,niet anders of mezerie met dat systeem,heb nu een regularisatie aangevraagd,komt die er niet door,ga ik nog een stapje verder,mensen die zich op de VDAB-website inschrijven,let op er hangen seriuese risico's aan,waar je als jong gast serieus de dupe van wordt :cry:
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Bericht door yannickvw »

Voor u zitten 2 treinbestuurders en de psycholoog, en achter u zitten er u nog een paar die u observeren. Alléz, het voelt niet natuurlijk aan en ik denk dat niemand er echt op zijn gemak gaat zitten...

Aan wat kan je je zoal verwachten:

"Waarom denkt u dat treinbestuurder iets voor u is?"
"Wat houdt treinbestuurder in volgens u?"
"Hebt u al moeilijke beslissingen moeten maken in uw leven waarbij u snel heeft moeten handelen?"
"Hoe zou u uw dag indelen moest u tb zijn?"
"Is het voor u gemakkelijk om in Antwerpen-Noord te geraken? Hebt u een eigen wagen?"
"Hebt u al verantwoordelijkheid moeten dragen?"
"Denkt u dat het studeren van de stof geen probleem voor u zal zijn?"
"Waarom wilt u tb worden?"

Ze gaan u ook in een situatie zetten, bij mij was dit:
"Stel u bent aan het rijden met uw trein, en u komt aan werkzaamheden, om uw bestemming te bereiken moet u een lijn nemen die u niet kent. Wat doet u?"

Ik: "Ja sorry, ik doe dat niet."

Dan gaan ze blijven doorvragen in de stijl van:
"Men zegt u dat het mag." "Uw baas zegt dat het mag." "Als u de wagen neemt en u komt aan wegenwerken rijdt u ook niet verder?"

Na nog geen half uurtje ongeveer is dit gedaan.
"Oké u bent bedankt, binnen een drietal weken zal u iets van ons horen." (bij mij 4 weken)

Ik had 13 op 20. (kantje boordje dus, had ook niet echt zo'n goed gevoel erbij) En was 37ste gerangschikt. Maar ja, we zijn erdoor he.

Zodus: just be yourself.
SExyBAck

Bericht door SExyBAck »

@yannickvw: Vooreerst proficiat met het slagen in de test en good luck verder.
Mag ik ook vragen welk diploma je hebt? Hebben ze in verband met uw diploma dan geen vragen gesteld?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

correctie de jury bestaat niet uit treinbestuurders :-) wel mogelijk uit (hoofd)instructeurs of ingenieurs
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Bericht door yannickvw »

Ik heb Moderne Talen Wiskunde gedaan.

Eigenlijk hebben ze niet veel gevraagd over mijn diploma. Wel of ik iets van elektriciteit en mechanica weet. Ze zeiden dat dat wel verwacht werd dat ik daar een basis van kende, en dit eventueel best nog eens zou opfrissen moest ik kunnen beginnen.

Aléja, over die treinbestuurders: instructeurs zijn ook treinbestuurders :)
Plaats reactie