actieradius MW41

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
benimmeg
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 aug 2015, 16:52
Contacteer:

actieradius MW41

Bericht door benimmeg »

Vandaag heb ik de lijn genomen naar Ronse vanuit Gent. Op de trein vroeg ik me af hoever zo'n dieseltrein kan geraken met een volle tank. Heeft iemand hier een idee?

Ben
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: actieradius MW41

Bericht door Steve »

Het exacte verbruik ken ik niet en zal ook wel van veel factoren afhangen, maar met een tank van 1000 l verwacht ik dat een MW41 zeker 1000 à 2000 km kan afleggen, dus een stuk meer dan wat zo'n treinstelletje op één dag aan afstand aflegt. Als er elke dag getankt wordt, zal de actieradius in de praktijk dus bijna onbeperkt zijn.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2623
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: actieradius MW41

Bericht door trainfreak »

Ik hoorde altijd zeggen dat deze 1000 km kan doen zonder te tanken.

Waar is de tijd dat er af en toe eens eentje stilviel en moest worden geëvacueerd?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L01 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2054
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: actieradius MW41

Bericht door Dieselfreak »

Als ik het me goed herinner, heb ik ooit gelezen dat die niet eens een brandstofmeter hebben, de machinist dus niet kan zien hoe vol de tank nog is. Dat is toch onvoorstelbaar bij materieel dat rond 2000 gebouwd is en klimaatregeling heeft, dat dat niet eens over zulke basale meetapparatuur beschikt?!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: actieradius MW41

Bericht door Steven »

Geen meter in de stuurpost. Wel nabij de tank zelf.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: actieradius MW41

Bericht door Bibke »

In Mol worden alle motorstellen op het einde van de dag getankt vooraleer ze in de bundel worden geplaatst.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2054
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: actieradius MW41

Bericht door Dieselfreak »

Steven schreef: 05 mar 2019, 20:59 Geen meter in de stuurpost. Wel nabij de tank zelf.
Maar waarom dan niet in de stuurpost? Zou het niet veel handiger zijn als de machinist het brandstofpeil tijdens het rijden zou kunnen zien?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: actieradius MW41

Bericht door Steve »

Als die dingen inderdaad dagelijks getankt worden, lijkt me dat weinig toegevoegde waarde te hebben, want ze krijgen hun reservoir toch niet op op een volledige dag. Bij de minste twijfel kan de bestuurder bij het begin van z'n dienst, bij een frontwissel en dergelijke meer eens piepen op de tank zelf.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: actieradius MW41

Bericht door Asterix »

Het is nochtans al méér dan eenmaal gebeurd dat zo een stel in volle baan zonder brandstof viel.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: actieradius MW41

Bericht door Bibke »

Asterix schreef: 07 mar 2019, 05:34 Het is nochtans al méér dan eenmaal gebeurd dat zo een stel in volle baan zonder brandstof viel.
Misschien dat een TB vergeten te heeft te tanken, of iemand die dacht, morgen komt men er ook nog mee toe, ....
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: actieradius MW41

Bericht door am62 »

Tot wanneer van de normale inzet wordt afgeweken én die in een bocht hang, sputtert en uitvalt.
kika
Berichten: 2857
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: actieradius MW41

Bericht door kika »

Steven schreef: 05 mar 2019, 20:59 Geen meter in de stuurpost. Wel nabij de tank zelf.
Is dat veranderd van zo'n glaasje naar een 'echte' meter? Wat bij viezigheid misschien wel eens verkeerd gelezen wordt. Of haal ik 2 treintypes door elkaar?
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: actieradius MW41

Bericht door traxie »

kika schreef:
Steven schreef: 05 mar 2019, 20:59 Geen meter in de stuurpost. Wel nabij de tank zelf.
Is dat veranderd van zo'n glaasje naar een 'echte' meter? Wat bij viezigheid misschien wel eens verkeerd gelezen wordt. Of haal ik 2 treintypes door elkaar?
Vroeger waren het inderdaad peilglazen, nauwelijks zichtbaar. Die peilglazen zijn vervangen door meters met een indicatie.
Plaats reactie