Trip met de nachttrein.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Trip met de nachttrein.

Bericht door Floris Cappelle »

Beste,

Ik denk er aan om met enkele vrienden volgend jaar de nachttrein te nemen vanuit Brussel naar Innsbruck (of Wenen).
Zijn er hier mensen die hun tips en ervaringen willen delen hier in de groep?
Onder tips en ervaringen bedoel ik dan hoe en wanneer je best boekt, hoe het op de trein zelf in zijn werk gaat enzoverder,...
Het zou de eerste keer zijn dat ik een dergelijke trip zou doen.
Mocht dit hier niet thuishoren, verplaats het maar.
Alvast prettige eindejaarsdagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar!!

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Trip met de nachttrein.

Bericht door groentje »

Wanneer: zo snel mogelijk, dus 2-3 maanden op voorhand voor de beste prijs en de grootste kans om samen met je vrienden te reizen. Je kan boeken op www.nightjet.com, waar je alle informatie kan nalezen, maar hier al mijn ervaringen.
Persoonlijk vind ik couchette(Liegewagen) comfortabel genoeg, dan deel je een coupé met 4 of 6 mensen, met 4 heb je wel iets meer lucht en bewegingsvrijdheid dan met 6, waar de couchettes dicht op elkaar staan. Als je op tijd boekt, kan je met iedereen samen in dezelfde coupé, anders bestaat de kans dat je de groep moet splitsen. Indien je met pakweg 3-5 bent, kan je de volledige coupé boeken. Comfortniveau is basic, je krijgt een veredelde ligbank om te slapen, en een kussen, laken en deken om je 'bed' zelf op te maken. Slapen doe je met je kleren aan, couchettes zijn meestal gemengd. Er zijn stopcontacten. Toilet (en wastafel) aan het einde van het rijtuig.
Een iets hoger comfortniveau zijn de slaaprijtuigen (Schlafwagen). Ipv aan beide wanden van de cabine bedden te hebben, zijn ze maar aan één kant, ze zijn ook iets breder en comfortabeler, en worden normaal voor jou opgemaakt. Hier kan je alleen, per 2 of 3 de coupé delen. De deluxe hebben een privé-badkamer verbonden met de coupé, standaard is met slechts een wastafel. Hier slaap je meestal met mensen van hetzelfde geslacht, tenzij je de hele coupé afhuurt, en kan je dus iets relaxter zijn qua slaapkledij.
Zowel slaaprijtuig- als couchettereizigers krijgen een ontbijt, à la carte voor slaaprijtuig, maar meer dan voldoende en zeer lekker voor couchette (verse broodjes, boter en confituur met koffie of thee). Snacks zijn tegen betaling te krijgen, inclusief microgolfovenmaaltijden, maar je mag ook altijd zelf wat meebrengen.
Ik nam de prijs op 20/04 van Brussel naar Innsbruck voor een enkele reiziger, in zitrijtuig (raad ik af) ben je er al vanaf 29,90, couchette van 6 vanaf 64,90, couchette van 4 74,90, standaardslaaprijtuig met 3 bedden is 139,90, met 2 bedden is 20 euro meer, de deluxe met 2 bedden is 40 meer, de deluxe alleen afhuren kost je 229,90.
Wil je een coupé volledig afhuren, kies dan het aantal reizigers en Privatabteil.
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: Trip met de nachttrein.

Bericht door Floris Cappelle »

groentje schreef: 26 dec 2019, 23:14 Wanneer: zo snel mogelijk, dus 2-3 maanden op voorhand voor de beste prijs en de grootste kans om samen met je vrienden te reizen. Je kan boeken op www.nightjet.com, waar je alle informatie kan nalezen, maar hier al mijn ervaringen.
Persoonlijk vind ik couchette(Liegewagen) comfortabel genoeg, dan deel je een coupé met 4 of 6 mensen, met 4 heb je wel iets meer lucht en bewegingsvrijdheid dan met 6, waar de couchettes dicht op elkaar staan. Als je op tijd boekt, kan je met iedereen samen in dezelfde coupé, anders bestaat de kans dat je de groep moet splitsen. Indien je met pakweg 3-5 bent, kan je de volledige coupé boeken. Comfortniveau is basic, je krijgt een veredelde ligbank om te slapen, en een kussen, laken en deken om je 'bed' zelf op te maken. Slapen doe je met je kleren aan, couchettes zijn meestal gemengd. Er zijn stopcontacten. Toilet (en wastafel) aan het einde van het rijtuig.
Een iets hoger comfortniveau zijn de slaaprijtuigen (Schlafwagen). Ipv aan beide wanden van de cabine bedden te hebben, zijn ze maar aan één kant, ze zijn ook iets breder en comfortabeler, en worden normaal voor jou opgemaakt. Hier kan je alleen, per 2 of 3 de coupé delen. De deluxe hebben een privé-badkamer verbonden met de coupé, standaard is met slechts een wastafel. Hier slaap je meestal met mensen van hetzelfde geslacht, tenzij je de hele coupé afhuurt, en kan je dus iets relaxter zijn qua slaapkledij.
Zowel slaaprijtuig- als couchettereizigers krijgen een ontbijt, à la carte voor slaaprijtuig, maar meer dan voldoende en zeer lekker voor couchette (verse broodjes, boter en confituur met koffie of thee). Snacks zijn tegen betaling te krijgen, inclusief microgolfovenmaaltijden, maar je mag ook altijd zelf wat meebrengen.
Ik nam de prijs op 20/04 van Brussel naar Innsbruck voor een enkele reiziger, in zitrijtuig (raad ik af) ben je er al vanaf 29,90, couchette van 6 vanaf 64,90, couchette van 4 74,90, standaardslaaprijtuig met 3 bedden is 139,90, met 2 bedden is 20 euro meer, de deluxe met 2 bedden is 40 meer, de deluxe alleen afhuren kost je 229,90.
Wil je een coupé volledig afhuren, kies dan het aantal reizigers en Privatabteil.
Beste,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Mvg,
Floris Cappelle
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trip met de nachttrein.

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef: 26 dec 2019, 23:14 Ik nam de prijs op 20/04 van Brussel naar Innsbruck voor een enkele reiziger, in zitrijtuig (raad ik af) ben je er al vanaf 29,90, couchette van 6 vanaf 64,90, couchette van 4 74,90, standaardslaaprijtuig met 3 bedden is 139,90, met 2 bedden is 20 euro meer, de deluxe met 2 bedden is 40 meer, de deluxe alleen afhuren kost je 229,90.
De vanafprijzen zijn hier te vinden:
https://www.nightjet.com/buchung/tarifi ... hiene.html
Vanaf Brussel is het de kolom met voetnoot 2.

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Trip met de nachttrein.

Bericht door groentje »

Da's inderdaad overzichtelijker, en het bewijs dat je er best vroeg bij bent, zelfs op 20 april zijn voor sommige formules de goedkoopste er al van tussen...
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: Trip met de nachttrein.

Bericht door Floris Cappelle »

rvdborgt schreef: 27 dec 2019, 11:35
groentje schreef: 26 dec 2019, 23:14 Ik nam de prijs op 20/04 van Brussel naar Innsbruck voor een enkele reiziger, in zitrijtuig (raad ik af) ben je er al vanaf 29,90, couchette van 6 vanaf 64,90, couchette van 4 74,90, standaardslaaprijtuig met 3 bedden is 139,90, met 2 bedden is 20 euro meer, de deluxe met 2 bedden is 40 meer, de deluxe alleen afhuren kost je 229,90.
De vanafprijzen zijn hier te vinden:
https://www.nightjet.com/buchung/tarifi ... hiene.html
Vanaf Brussel is het de kolom met voetnoot 2.

Groetjes,
Rian
Beste,

Dank voor deze informatie!!

Mvg,
Floris Cappelle
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: Trip met de nachttrein.

Bericht door Floris Cappelle »

groentje schreef: 27 dec 2019, 14:29 Da's inderdaad overzichtelijker, en het bewijs dat je er best vroeg bij bent, zelfs op 20 april zijn voor sommige formules de goedkoopste er al van tussen...
Beste,

Dank voor deze informatie!!

Mvg,
Floris Cappelle
Plaats reactie