Zieken

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8163
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Zieken

Bericht door dentheo »

Kort na de befaamde 13e maart was er het bericht dat NMBS veel zieken had 20-25 %.
Ik neem aan dat de meeste nu terug zijn, maar ondertussen is de dienstregeling fel uitgedund, is daarvoor ook een vorm van economische werkeloosheid ?
Theo
Groeten vanop de Heide
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Zieken

Bericht door CursorX »

dentheo schreef: 13 apr 2020, 18:49 Kort na de befaamde 13e maart was er het bericht dat NMBS veel zieken had 20-25 %.
Ik neem aan dat de meeste nu terug zijn, maar ondertussen is de dienstregeling fel uitgedund, is daarvoor ook een vorm van economische werkeloosheid ?
Bij machinisten alvast niet. Velen kunnen (of moeten) nu achterstallig verlof opnemen van de voorbije jaren, waarvan velen er nog staan hebben.
Ook wordt er wel eens "dienstvrijstelling" gegeven. Je verdient geen premies die dag en bent dan thuis, ideaal is het niet maar beter dan niets.
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Zieken

Bericht door byter »

We kunnen niet technisch/economisch werkloos gezet worden.
Voor de seinhuizen werken we met een reserve dienst (toch diegene waar ik van weet heb). Je zit dan eventueel betaald thuis (wegens mindere bezetting) maar bij zieken is het wel de bedoeling dat je vervangt en opkomt.
Plaats reactie