Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door Terminus »

... en het blijft onzin want dit is nooit gecommuniceerd.
Bovendien... als een reiziger met een vervoerbewijs dan opstapt in eerste klasse, kan hij zelfs niet doorschuiven naar tweede klasse want de intercirculatiedeuren zijn vast... dan moet hij of zij wel in eerste klasse blijven (want het is evenmin een beleid dat een treinbegeleider bij elke halte aan de deuren eerste klasse moet staan)
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door Asterix »

Hoe zit het eigenlijk met de motivatie om te controleren op geldige vervoerbewijzen?
Tijdens de Treindienst van Nationaal Belang werd dit schijnbaar niet meer gedaan maar ik heb nu niet bepaald de indruk dat het boordpersoneel hier nu wél werk van maakt.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door Ducktape »

Asterix schreef: 13 mei 2020, 14:14 Hoe zit het eigenlijk met de motivatie om te controleren op geldige vervoerbewijzen?
Tijdens de Treindienst van Nationaal Belang werd dit schijnbaar niet meer gedaan maar ik heb nu niet bepaald de indruk dat het boordpersoneel hier nu wél werk van maakt.
Omdat ze nog niet mogen controleren.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door Terminus »

Wat bedoel je met "motivatie"?
Momenteel gebeuren de controles buiten de trein. In de (middel)grote stations zijn er dagelijks acties door meerdere ploegen van TICO+Securail (vaak ook in combinatie met spoorwegpolitie).
DR-fan
Berichten: 530
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door DR-fan »

Inderdaad: de laatste 3 werkdagen al 2 keer controle wanneer ik op het perron kwam.
joverwimp
Berichten: 491
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door joverwimp »

De laatste twee weken reed ik op een tiental verschillende lijnen.
Overal en op elk uur is de bezetting aan de lage kant en lijkt 'social distance' me geen probleem. Behalve naar de kust naar het schijnt, op een zomers weekend.
De VUB onderzocht de impact van de coronacrisis op onze mobiliteitskeuzes. Daaruit bleek dat tijdens de lockdown zo'n 75 procent van de Belgen het naliet op het openbaar vervoer te stappen. Maar liefst 40 procent van de ondervraagden is ook niet van plan dat na de lockdown snel opnieuw te doen. 12 procent zegt de trein volledig links te zullen laten liggen, 39 procent wil de metro niet meer op.
Van de Belgen die dat wél van plan zijn, zegt 4 op de 10 minder vaak trein, tram, bus of metro te zullen nemen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door overweg13 »

Voor een groot deel zijn de OV-maatschappijen daar zelf verantwoordelijk voor: zowel op de sites van De Lijn als de TEC, en eigenlijk ook de NMBS en de MIVB, valt te lezen dat je beter alternatieven zoekt. Bij ons is het van 13 maart geleden dat we nog bussen of treinen genomen hebben, precies omdat we nu alleen in eigen streek wandelen en telkens aan onze voordeur vertrekken en eindigen. Die enkele keren dat we boodschappen doen, nemen we de auto, al moet gezegd dat we nog altijd even weinig kilometers afleggen als vroeger. Wij wachten dus nog altijd op een sein van de OV-maatschappijen dat we opnieuw welkom zijn met onze expedities doorheen het hele land, naar al dan niet interessante wandelgebieden.
Met vriendelijke groet

overweg13
Paul
Berichten: 1281
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door Paul »

Vanaf 8 juni zijn daguitstappen weer toegestaan, ik zal niet aarzelen om met trein en bus naar de Ardennen te trekken om mijn GR-project voort te zetten :) .
Ben de afgelopen weken ook al twee keer met de trein van Sint-Niklaas naar Leuven en terug gereisd voor mijn werk. Het was aangenaam rustig op de treinen, die allemaal zeer stipt reden. Treinbegeleiders lopen langs en zeggen vriendelijk goeiedag, maar gecontroleerd wordt er nooit, me dunkt.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door ianryckewaert13 »

Paul schreef:Vanaf 8 juni zijn daguitstappen weer toegestaan, ik zal niet aarzelen om met trein en bus naar de Ardennen te trekken om mijn GR-project voort te zetten :) .
Ben de afgelopen weken ook al twee keer met de trein van Sint-Niklaas naar Leuven en terug gereisd voor mijn werk. Het was aangenaam rustig op de treinen, die allemaal zeer stipt reden. Treinbegeleiders lopen langs en zeggen vriendelijk goeiedag, maar gecontroleerd wordt er nooit, me dunkt.
Gisteren op luik Sint Lambertus Brussel zuid gecontroleerd visueel en de trein begeleider had handschoenen aan

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door trainlovertje »

ianryckewaert13 schreef: 09 jun 2020, 14:50
Paul schreef:Vanaf 8 juni zijn daguitstappen weer toegestaan, ik zal niet aarzelen om met trein en bus naar de Ardennen te trekken om mijn GR-project voort te zetten :) .
Ben de afgelopen weken ook al twee keer met de trein van Sint-Niklaas naar Leuven en terug gereisd voor mijn werk. Het was aangenaam rustig op de treinen, die allemaal zeer stipt reden. Treinbegeleiders lopen langs en zeggen vriendelijk goeiedag, maar gecontroleerd wordt er nooit, me dunkt.
Gisteren op luik Sint Lambertus Brussel zuid gecontroleerd visueel en de trein begeleider had handschoenen aan

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
En wat houdt dat precies in, zo'n visuele controle? Buiten controle op het gebruik van een mondmasker ook controle van het vervoerbewijs? En wat dan met MOBIB's?
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door ianryckewaert13 »

trainlovertje schreef:
ianryckewaert13 schreef: 09 jun 2020, 14:50
Paul schreef:Vanaf 8 juni zijn daguitstappen weer toegestaan, ik zal niet aarzelen om met trein en bus naar de Ardennen te trekken om mijn GR-project voort te zetten :) .
Ben de afgelopen weken ook al twee keer met de trein van Sint-Niklaas naar Leuven en terug gereisd voor mijn werk. Het was aangenaam rustig op de treinen, die allemaal zeer stipt reden. Treinbegeleiders lopen langs en zeggen vriendelijk goeiedag, maar gecontroleerd wordt er nooit, me dunkt.
Gisteren op luik Sint Lambertus Brussel zuid gecontroleerd visueel en de trein begeleider had handschoenen aan

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
En wat houdt dat precies in, zo'n visuele controle? Buiten controle op het gebruik van een mondmasker ook controle van het vervoerbewijs? En wat dan met MOBIB's?
Ze vragen welk abonnement van naar je hebt ze kunnen mobib niet lezen momenteel

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door Jan-Mark »

Ik heb ook al twee keer visueel controle gehad, de chefgarde bekeek de Go Pass daarbij. Geen stempel en ook geen handschoenen aan.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Maximale dienstverlening 4 Mei 2020

Bericht door ianryckewaert13 »

Jan-Mark schreef:Ik heb ook al twee keer visueel controle gehad, de chefgarde bekeek de Go Pass daarbij. Geen stempel en ook geen handschoenen aan.
Zijn er niet veel die controle doen. Meer op mondmaskers dragen.

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Plaats reactie