Trein naar Luxemburg

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Nicovlie
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 dec 2018, 15:08

Trein naar Luxemburg

Bericht door Nicovlie »

Ik wil Donderdag 12 november 2020 graag de trein nemen richting Luxemburg. Er is telkens om het halfuur een trein vanuit Treignes naar LU. Welke heeft het meeste kans op een 30 + I10 rijtuigen?

Ik zou graag rond 07.00 vertrekken.
P.s waarom toont de nmbs website 2€ aan terwijl openbaar vervoer gratis zou zijn?

Thx!
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein naar Luxemburg

Bericht door rvdborgt »

Nicovlie schreef: 09 nov 2020, 19:33 Ik wil Donderdag 12 november 2020 graag de trein nemen richting Luxemburg. Er is telkens om het halfuur een trein vanuit Treignes naar LU. Welke heeft het meeste kans op een 30 + I10 rijtuigen?

Ik zou graag rond 07.00 vertrekken.
P.s waarom toont de nmbs website 2€ aan terwijl openbaar vervoer gratis zou zijn?
Waar vertrek je? Vanuit Treignes rijden er geen treinen van de NMBS. Ook niet naar Luxemburg en zeker niet ieder halfuur.
Voor treinsamenstellingen kun je bv. op http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... archnumber kijken.

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Trein naar Luxemburg

Bericht door trainlovertje »

Treignes? Bedoel je Troisvierges? Er rijdt geen I10 meer op de Luik - Luxemburg trouwens, al die treinen zijn vervangen door Desiro's.
Over de meerkost van NMBS op Luxemburgse 'tickets' werd hier reeds gediscussieerd: viewtopic.php?f=44&t=13736
Nicovlie
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 dec 2018, 15:08

Re: Trein naar Luxemburg

Bericht door Nicovlie »

Ik bedoelde inderdaad Troisvierges.
Het zal Arlon - Luxembourg worden. Daar zitten in de IC Brussel - Lux wel nog i-6en geloof ik.
jpvdveer
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: Trein naar Luxemburg

Bericht door jpvdveer »

Helaas ook niet meer, sinds kort zijn de i6'en allemaal uit deze relatie verwijderd.

viewtopic.php?f=41&t=3246&start=3705

[Offtopic maar het moet toch gezegd: Luxemburg is een "rode" reisbestemming met momenteel zelfs een hoger aantal besmettingen per inwoner dan België - reizen naar Luxemburg worden strikt afgeraden]
Plaats reactie