Waarom nog betalen voor OV ?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Waarom nog betalen voor OV ?

Bericht door Portbou »

Vandaag heel wat tijd doorgebracht op openbaar vervoer naar en in Brussel.

Heenreis per S1 naar Schaarbeek : eerste klasse van de Desiro (die eigenlijk geen eerste klasse is maar goed…) vol festivalgangers op terugweg van Werchter. Treinbegeleider controleert iedereen op de trein maar maakt rechtsomkeert bij het naderen van de festivalgangers.

Metro genomen in Kruidtuin, iemand glipt met me mee door de poortjes bij het binnengaan.

Metro verlaten in Troon, iemand glipt met me mee door de poortjes bij het buitengaan.

Trein S4 van Etterbeek naar Mechelen, controle kort voor Vilvoorde. De jongere vlak achter mij heeft geen ticket. Treinbegeleider vraagt of hij bankkaart heeft. Neen. Treinbegeleider vraagt of hij zijn identiteitskaart heeft. Neen. Treinbegeleider zegt dat hij het zo gaat laten maar eist dat jongere afstapt in Vilvoorde. Jongere gaat akkoord en zegt “Ik moet eigenlijk naar Antwerpen, om hoe laat heb ik aansluiting ?”
En de treinbegeleider pakt zijn tablet en begint de jongere vriendelijk en uitgebreid te informeren.

Om het met Juul Kabas te zeggen : het zijn zotten die hun ticket betalen.
BlackEagle
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Re: Waarom nog betalen voor OV ?

Bericht door BlackEagle »

In een festivalticket voor Werchter zit een retourtreinticket van/naar Leuven of Aarschot inbegrepen. Alleen is het systeem om dat effectief aan te kopen wel ingewikkeld, zeker als het enkel via een smartphone wil doen, heb ik gemerkt.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Waarom nog betalen voor OV ?

Bericht door Portbou »

BlackEagle schreef: 03 jul 2023, 19:25 In een festivalticket voor Werchter zit een retourtreinticket van/naar Leuven of Aarschot inbegrepen. Alleen is het systeem om dat effectief aan te kopen wel ingewikkeld, zeker als het enkel via een smartphone wil doen, heb ik gemerkt.
O maar ik beweer niet dat die festivalgangers geen ticket hadden.
Ik stel vast dat de treinbegeleider hen in eerste klasse ziet zitten en daarop besluit zijn controleronde af te breken.
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Waarom nog betalen voor OV ?

Bericht door Hagelander »

PS. Ik betaal ook niet meer ... Ik heb een off-peak unlimited 1ste klas gekocht en heb die investering er al dik uitgehaald :D
Plaats reactie