Onderzoek naar trein / transport app voor smartwatches

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
jarnedel
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2023, 13:00

Onderzoek naar trein / transport app voor smartwatches

Bericht door jarnedel »

Dag iedereen,
Als opdracht voor de hogeschool moeten we onderzoek doen naar een mogelijke smartwatch app voor openbaar vervoer.
Het zou me enorm waarderen als jullie even deze korte vragenlijst willen invullen.

Deze enquête is bedoeld om feedback te verzamelen over een concept transport-app voor smartwatches en zo belangerijke features te verzamelen.

https://forms.gle/b4GZGwJyzqLjkp9fA

Alvast bedankt 😉
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Onderzoek naar trein / transport app voor smartwatches

Bericht door groentje »

Ook voor wie geen smartwatch heeft, of daar interesse voor heeft?
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Onderzoek naar trein / transport app voor smartwatches

Bericht door dentheo »

Beste studenten, ik wil jullie niet teleurstellen , maar het probleem is in praktijk niet de app, wel de voeding van de app met juiste gegevens.
Dat is pobleem van bijna elke database.
Wie ziet dat als zijn taak. Zelfs de officiele app van de NMBS heeft er last van.
Volg één week de twitter berichten op NMBS.
En rommel erin is rommel eruit, hoe mooi de kleurtjes ook zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
jarnedel
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2023, 13:00

Re: Onderzoek naar trein / transport app voor smartwatches

Bericht door jarnedel »

Dag dentheo
Hier ben ik op de hoogte van, maar specifieker is de opdracht hier voor user interfaces en experience research. Dit is dus enkel een concept en hoeft niet volledig te realiseren zijn aan de technische kant.
maarten
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Onderzoek naar trein / transport app voor smartwatches

Bericht door maarten »

Aan de vragen te zien is het om te bekijken of reizigers de functies die nu al beschikbaar zijn in de smartphone apps ook op een smartwatch willen zien.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5319
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Onderzoek naar trein / transport app voor smartwatches

Bericht door Steve »

Ik kan me voorstellen dat het wat vergezocht lijkt als je geen smartwatch gebruikt, maar om er zelf actief eentje te gebruiken kan ik de oefening alleen maar toejuichen. Probleem blijft wel dat de bestaande smartphone-apps totaal niet uitblinken in efficiëntie en gebruiksvriendelijkheid (in het bijzonder die van de NMBS zelf), dus ongetwijfeld zit er meer potentieel in het verbeteren van die apps dan in de "crême fraiche" die extra functionaliteiten voor smartwatches zouden zijn. Al sluit het ene het andere natuurlijk niet uit.
jpvdveer
Berichten: 280
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: Onderzoek naar trein / transport app voor smartwatches

Bericht door jpvdveer »

Misschien interessant: NS had tot voor kort een app voor Apple Watch maar heeft de ondersteuning hiervan stopgezet.
”Bedankt voor je bericht. We zijn gestopt met het ondersteunen van smart watch functionaliteit. We sluiten niet uit dat we in de toekomst alsnog de functionaliteit gaan ondersteunen.”
https://community.ns.nl/overige-product ... t-op-81055
TimJ36
Berichten: 378
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: Onderzoek naar trein / transport app voor smartwatches

Bericht door TimJ36 »

jarnedel schreef: 04 nov 2023, 13:09 Dag iedereen,
Als opdracht voor de hogeschool moeten we onderzoek doen naar een mogelijke smartwatch app voor openbaar vervoer.
Het zou me enorm waarderen als jullie even deze korte vragenlijst willen invullen.

Deze enquête is bedoeld om feedback te verzamelen over een concept transport-app voor smartwatches en zo belangerijke features te verzamelen.

https://forms.gle/b4GZGwJyzqLjkp9fA

Alvast bedankt 😉
Ik gebruik regelmatig een smartwatch als alternatief voor de smartphone. Het zou stukken handiger zijn als er extra functionaliteiten zouden beschikbaar zijn, dus de enquête ingevuld. Deelt u hier later ook de resultaten van het onderzoek mee?
jarnedel
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2023, 13:00

Re: Onderzoek naar trein / transport app voor smartwatches

Bericht door jarnedel »

Zeker, na het indienen van het examen zal ik mijn slidedeck met bevindingen en mogelijke oplossing zeker posten, ik ben echter niet van plan om in de nabije toekomst dit te realiseren.
Plaats reactie