de nieuwe anti-rook campagne

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Dietrich

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Dietrich »

Het nut van roken: geen inderdaad. Het plezier: kortstondig misschien ja, eerder het verslavingseffect. Velen zeggen ook dat het tegen de stress is... ik heb die mensen al eens goed bekeken als ze 10 uur niet mogen roken (bvb als je 10 uur op het vliegtuig zit). Tegen de stress, jaja. :)

Velen zijn gewoon begonnen omdat kameraden het ook deden. "Iedereen zit rook in te ademen, dus ik zal dat ook maar doen zeker?" Dat is zo met de mensheid zeker. :)
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Dieselfreak »

Velen zijn er inderdaad om die reden mee begonnen. Zoals eerder gezegd rook ik af en toe, maar zeker niet iedere dag, sigaren. Ik ben er ooit eens mee begonnen uit nieuwsgierigheid, en ik vond dat wel lekker smaken, die rook. Sigaretten heb ik ooit geprobeerd, maar dat vind ik vuiligheid, die rook smaakt naar asfalt.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dietrich

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Dietrich »

Welja, mijn grootvader rookte wel eens sigaren, en die rook was inderdaad veel beter dan van sigaretten. Maar er blijven te veel nadelen aan verbonden...
Fles

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Fles »

Dieselfreak schreef:smaakt naar asfalt.
Weleens geproefd ja? ;)
Dietrich

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Dietrich »

Ik wel al gerookt, toen ze die aan het gieten waren. :) Leuk was dat, zeg.

Het kon ook zijn dat het pek was maar gezien het was om putten in de weg te dichten vermoed ik asfalt.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Tim »

Vandaag mijn vierde dag zonder sigaret!
'k Wil er volledig van af want het begon mij veel te veel te kosten. Tot nu toe lukt het zeer goed en hopelijk blijft het zo!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Shrek »

Tim schreef:Vandaag mijn vierde dag zonder sigaret!
'k Wil er volledig van af want het begon mij veel te veel te kosten. Tot nu toe lukt het zeer goed en hopelijk blijft het zo!
volhouden ! :P
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Dieselfreak »

Fles schreef:
Dieselfreak schreef:smaakt naar asfalt.
Weleens geproefd ja? ;)
In ieder geval doet de smaak me aan asfalt denken. Ik vind het ook walgelijk rook tot in je longen te zuigen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Schaap »

Wat hij eigelijk bedoelde: "Ooit al asfalt geproefd ja?" :wink:
Bartjedj

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Bartjedj »

Ik weet niet of het al gezegd is:
In Brussel-Zuid is reclameruimte verhuurd op de tv-schermen aan de TabakStopLijn.
Een korte mededeling in geel en wit geeft het nummer van deze hulplijn weer.
Uiteraard in 2 talen: 1 scherm NL, 1 scherm FR

BDJ
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Bibke »

Als dat geen argument is

Volgens een studie die werd uitgevoerd aan de universiteit van Hongkong kan stoppen met roken de kwaliteit van je seksleven gevoelig verhogen. Uit het onderzoek is namelijk gebleken dat 53,8 procent van de rokers die behandeld worden voor erectieproblemen binnen de zes maanden na het doven van hun laatste sigaret met minder impotentiesymptomen kampen. Daartegenover staat dat slechts 28,1 procent van de mannen die blijven roken verbetering merken. Met andere woorden: wie stopt met roken, heeft bijna twee keer zo veel kans om succesvol behandeld te worden.
Een professor die aan de studie heeft meegewerkt, Lam Tai-hing, zegt dat "rokers zich ervan bewust zouden moeten zijn dat roken zulke negatieve effecten kan hebben en dat ze er beter nu mee stoppen om erectieproblemen en andere ziektes die veroorzaakt worden door het roken te voorkomen".

Bron: http://www.internetgazet.be/default.asp ... el&p=20149
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re:

Bericht door Dieselfreak »

Wover schreef:Bwa in de meeste rijtuigen was er idd wel een fatsoenlijk rokersgedeelte, maar neem nu in I11 / AM96 was het gewoon afgeschermd door enkel glazen ramen, waar de rook natuurlijk gewoon doorkon. Bij MW41 is er al helemaal geen rokersafdeling meer, maar het was dan ook zo besteld wss.
Hoe zat het eigenlijk met de eerste klasse van een M4? Een M4 bestaat ófwel volledig uit tweede klasse, ófwel volledig uit eerste klasse, die niet in compartimenten is verdeeld. Meestal is er maar één eersteklasserijtuig aanwezig in een M4-trein. Hoe deed men het dan toen er nog rokerscompartimenten waren? Elke M4-trein twee eersteklasserijtuigen, een voor rokers en een voor niet-rokers? Of was de eerste klasse onderverdeeld in een rokers- en een niet-rokersafdeling, afgeschermd door ramen, zoals in de Deense Neus/I11?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dietrich

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Dietrich »

Er waren glazen wanden zoals bij MS96 etc. Soms kom je ze nog tegen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door overweg13 »

Dietrich schreef:Er waren glazen wanden zoals bij MS96 etc. Soms kom je ze nog tegen.
Nee, niet zoals in ms96, want daar is geen tussendeur. Die was er wel in de M4's, zodat er niet al te veel rook in het rookvrije coupé doordrong. De klucht zonder tussendeur dateert van ms96, I11 en gerenoveerde M4.
Met vriendelijke groet

overweg13
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door Asterix »

Dieselfreak schreef:Een vraag die al 4571997415847 keer gesteld is, en steeds opnieuw blijft gesteld worden, is:

"Wat is in hemelsnaam het nut van roken?"

Dat is mijns inziens een erg foute vraag. Het hééft geen nut, daar is vrijwel iedereen het over eens, neem ik aan.
Ik ben het daar niet mee eens. Roken heeft wel degelijk nut: het helpt, bijvoorbeeld, de sociale contacten verbeteren. Je zou ervan versteld zijn wat voor een uitgebreid netwerk er ontstaat tussen rokers die samen troepen voor het gebouw, vaak collega's van verschillende afdelingen die elkaar anders van haar noch pluim zouden kennen. Roken kan ook een gevoel van welzijn naar boven brengen, aangezien het een behoefte bevredigt. Dat is ook al een nut.

Ik heb het bashen op de rokers nooit goed begrepen, eerlijk gezegd. Fervente niet-rokers heb ik nog nooit consequent horen afgeven op dat drukke autoverkeer of de industrie die beiden massa's en massa' meer vervuilde lucht de atmosfeer in spuwen dan die brave roker aan de toog. Ah nee, die mensen participeren doorgaans aan dat autoverkeer en ze gaan ook graag in de winkel afgewerkte producten inslaan. De mens is een hypocriet geval :)
Plaats reactie