de nieuwe anti-rook campagne

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
nicken

de nieuwe anti-rook campagne

Bericht door nicken »

Voor de kandidaten die het nog niet gezien hebben :

http://www.nozon.com/smoking/VL30S.mpeg

:shock: :shock: :D :D :lol: :lol:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

eindelijk rookvrije café's, restaurants, cafetaria, ...


nu nog rookvrije stations en perrons
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Bericht door Dieselfreak »

5307 schreef:nu nog rookvrije stations en perrons
Dat is toch al zo? Waar mag je tegenwoordig trouwens wél nog roken?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Bert

Bericht door Bert »

Dieselfreak schreef:
5307 schreef:nu nog rookvrije stations en perrons
Dat is toch al zo? Waar mag je tegenwoordig trouwens wél nog roken?
Je zou het niet zeggen als je op een perron loopt...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

in princiepe zijn enkel de perrons rookvrij als ze volledig overdekt zijn (antwerpen centraal, brussels airport, brussel centraal, brussel luxemburg, ....)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Rokers zouden zich nochal eens gediscrimineerd kunnen voelen als ze eens de 29.013 door een station zien stomen! :lol:
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Haha! :lol:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Bericht door Dieselfreak »

Steven schreef:in princiepe zijn enkel de perrons rookvrij als ze volledig overdekt zijn (antwerpen centraal, brussels airport, brussel centraal, brussel luxemburg, ....)
Maar een MW41 mag daar wel meer dan een half uur al stilstaand zijn motoren laten puffen voor niks... beetje contradictorisch, nietwaar?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
frits

Bericht door frits »

kvind da eiglijk schandalig als ik lees dat rokers zich gediscrimineerd voelen...iedereen me een beetje FATSOEN houd zich toch gewoon aan alle regels...als ge me de kleine manne naart restaurant gaat en ze moeten de hele tijd van die vuile kankerverwekkende vurtige rook inademen omda die kerel achter u alleen maar aan zijn eigen denkt... :twisted:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

en die 'nieuwe' bordjes aan de perrons met een sigaret en streep erdoor... de meeste zijn al zwart van met de briquet ertegen te branden, of is het plastig van de sticker al afgetrokken.. alsof die rokers eens geen 2 uur zonder sigaret kunnen :roll: wij (ik toch) doen het al geheel ons leven...
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

5307 schreef:eindelijk rookvrije café's, restaurants, cafetaria, ...


nu nog rookvrije stations en perrons
Restaurants zijn inderdaad vanaf volgende maand (eindelijk) rookvrij, maar de café's zijn nog niet voor volgende maand dacht ik hoor.

In de stations zou wel wat meer controle mogen komen, het verbod wordt nogal vaak overtreden. Op de open perrons mag er nog steeds gerookt worden, maar dat mag voor mij gerust zo blijven, ik vind niet dat je er daar echt last van hebt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als ze doen zoals in NL, waar er op elk perron een rookpunt is kan dat heel eenvoudig, de rokers hebben een vaste plaats, er is steeds een asbak ter beschikking (geen assen meer op perron of tussen de sporen) en het gezaag over roken of niet is grotendeels opgelost
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Bericht door Dieselfreak »

Waar is de tijd dat heel die hetze tegen roken niet bestond. Ik rook zelf niet veel, en dan nog alleen pijp en sigaar, maar ik vind het toch wel jammer. Waarom moest bijvoorbeeld per sé dat éne rokerscompartiment per trein verdwijnen? Als je niet in de rook wil zitten, hebt je toch nog altijd de veel talrijkere niet-rokerscompartimenten? Je gaat toch ook niet express midden op de snelweg gaan staan om te genieten van de uitlaatgassen? Ik mis de tijd dat ik nog gezellig een sigaartje kon roken op de trein.

Om dan nog te zwijgen over de invloed van het rookverbod op de trein op zwáre rokers. Die gaan nu wellicht vaak met de wagen waar ze vroeger met de trein gingen, zodat er veel meer schadelijke stoffen de lucht in worden geblazen dan één roker doet. Is dat de bedoeling?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Wover

Bericht door Wover »

Bwa in de meeste rijtuigen was er idd wel een fatsoenlijk rokersgedeelte, maar neem nu in I11 / AM96 was het gewoon afgeschermd door enkel glazen ramen, waar de rook natuurlijk gewoon doorkon. Bij MW41 is er al helemaal geen rokersafdeling meer, maar het was dan ook zo besteld wss.
Gerolf

Bericht door Gerolf »

Ik volg dieselfreak volledig. Ik ben zelf ook een roker (sigaartjes) en vind de hetze toch wat uit de hand lopen. "roker of niet, blijf hoffelijk" vond ik destijds een mooie slogan.

Dat ene - goed afgesloten - rokerscompartiment in de trein ... waarom kan dit niet? Als argument werd gebruikt dat het compartiment enorm vervuilde, omdat daar ook meer lege blikjes, papier, ... op de grond terecht kwamen. Dan moet je nu eens door de hele trein wandelen ...

Restaurants rookvrij: vind ik bijzonder logisch: eten en roken gaan niet samen. Na de maaltijd echter nog een drankje met een sigaartje ...
Ik ken al vele restaurants waar men een ruimte aan 't aanbouwen is. Net als vroeger de foyers bestonden dus ...
Plaats reactie