Dimitri

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Dimitri

Bericht door jan_olieslagers »

.. is alweer een tijd wijlen, helaas, helaas. Zelf zet ik dit graag op om die prachtige poezie nog eens te horen, maar ik wil het hier toch vermelden voor de vele treinfoto's.
https://www.youtube.com/watch?v=rLtLPFu ... MM&index=4

Er was een ooit een tijd dat "reizen met de trein" gelijk stond met het verre, het onbekende, het avontuur ... Van Dirk Van Esbroeck is er ook een lied "Laat vrije baan aan d'internationale treinen". Vandaag is dat niet meer mijn eerste associatie, als ik aan treinen denk.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Dimitri

Bericht door Dieselfreak »

jan_olieslagers schreef: 24 mar 2024, 15:44Er was een ooit een tijd dat "reizen met de trein" gelijk stond met het verre, het onbekende, het avontuur ...
Dat was ook in een tijd waarin er van Google Maps, Google Images, Wikipedia, enz. allemaal geen sprake was. Tegenwoordig zijn er amper nog verrassingen, is er weinig spannends meer aan als je een streek bezoekt waar je nog niet geweest bent.

Mooie, vaak nostalgische foto's wel. 8)
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Dimitri

Bericht door jan_olieslagers »

Tegenwoordig zijn er amper nog verrassingen
Feilloos de vinger op de zere plek gelegd! Het heimwee blijft, weliswaar. En het zoeken, en het hopen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie