De luchtmachtbasis van Koksijde verkleint

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Kaboska

Re: De luchtmachtbasis van Koksijde verkleint

Bericht door Kaboska »

Luchthaven van Oostende dan, oké. Ik woon er ver vandaan maar ik kan me van een dikke 40 jaar geleden toen wij in Cadzand (bij Knokke) jaarlijks vakantie vierden herinneren dat er toen van "vliegveld Middelkerke" gesproken werd. Ook vreemd aangezien ook toen al Oostende een veel grotere plaats was. En wat is nu Melsbroek of Zaventem voor de wereldreiziger of Schiphol. Zonder de vermelding van de grote stad erbij is 't niks. Dus Middelkerke - Oostende Airport kan ook eventueel. Maar U woont er dichtbij dus ik vaar blind op uw kennis. Bedankt! :D
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De luchtmachtbasis van Koksijde verkleint

Bericht door Asterix »

Steven schreef:maar die route van 'de ronde van vlaanderen" is iets intenser in gebruik dan die piste op de luchthaven denk ik zo :mrgreen:
Aangezien het daar gewoon openbare weg betreft. :mrgreen:
Je denkt toch niet dat wanneer ze een strook asfalt opbreken en vervangen door kasseien, dit wordt gedaan voor de automobilist of de fietser :?:
poxer

Re: De luchtmachtbasis van Koksijde verkleint

Bericht door poxer »

Geen paniek, in geval van oorlog heeft defensie een goed plan voorbreid van enkele 4vaks banen die kunnen dienen als landingsbaan in noodgevallen. :o
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De luchtmachtbasis van Koksijde verkleint

Bericht door Asterix »

Als ik het goed begrijp, blijven de airshows doorgaan?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: De luchtmachtbasis van Koksijde verkleint

Bericht door Bibke »

1. Men is al vele jaren bezig om de piste niet meer te onderhouden wegens besparingen.
2. Helikopters zullen altijd kunnen blijven landen, vliegtuigen niet meer.
3. Voor een Airshow kan men perfect een vliegtuig in bv. Bevekom laten opstijgen om zijn show op te voeren boven Koksijde.
BTW: van Kleine Brogel naar Koksijde vliegt men 12 minuten, mocht men sneller dan het geluid mogen vliegen dan zou dat op 6 min kunnen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie