Websites van de leden

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
mhc

Re: Websites van de leden

Bericht door mhc »

Zal gelijk van de mogelijkheid gebruik maken mijn site te promoten. Zat eigenlijk te zoeken naar een voorstel topic, maar zo kan het ook.
Mijn naam is Marcel van Tongeren en ben o.a. actief in de werkgroep van het Nederlandse Spoorwegmuseum en heb zelf een modelbaan in spoor N. Voor al de geschiedenis spreekt mij erg aan, ook de vlaamse omdat ik in Borgerhout (Antwerpen) geboren ben. Ik verzamel alles wat te maken heeft met het spoor in de voormalige gemeente Maartensdijk waar ik woon.
De website is te bezoeken op http://www.stationmaartensdijk.nl/.

Groeten,
Marcel
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Websites van de leden

Bericht door Joris »

Hallo,
Het is wel niet echt nieuws van een persoonlijke website, maar op de site van het SCM, www.stoomcentrum.be , hebben we de foto van de week gereactiveerd.
Er komt vanaf heden terug echt elke week een nieuwe foto. Allen daarheen dus.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
vandorpe marc

Re: Websites van de leden

Bericht door vandorpe marc »

Ik heb onlangs een website gestart over onze hobby's.
Er staat een groot stuk modelbouw op,voornamelijk van statische treinen op 1/35 .

www.Onze-hobbys.eu

Grtz.

Marc
vanmiegroet

Re: Websites van de leden

Bericht door vanmiegroet »

HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Websites van de leden

Bericht door HLE 2302 »

Http://www.belgiumtrains.net

Belgiumtrains.net zit ook weer in een volledig nieuw kleedje. :)
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Websites van de leden

Bericht door sammarco1 »

Allemaal website's die niet meer bestaan... Tof !
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Websites van de leden

Bericht door Steven »

We zijn dan ook zeven jaar verder. Vele sites komen velen gaan. Is nooit anders geweest.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Websites van de leden

Bericht door sammarco1 »

Ja, jammer... 4 links aangeklikt en allemaal Bad error, site bestaat niet meer !

Mijn website Trainpaparazzo bestaat nog wel !

Ik heb er zelfs één bij gemaakt.

Eigenlijk is deze coppermine fotowebsite bedoeld om mijn modelbouw wagons te registreren.

Werkt als volgt, want dat is niet zo maar een foto website.

TPI - Treno Plastici d'Italia <---Link


Ik maak labels met QR code om op de doosjes van iedere wagon te plakken.

Afbeelding
Als ik nu tien doosjes uitpak, dan moet ik die ook terug kunnen inpakken, (Bvb, na een rij avond)

Op de doos staat een eigen artikel nummer van de fabrikant met in die doos een wagon met UIC nummer.

Ik maak een foto, van die wagon, en ik upload die, en voer de gegevens in op de fotowebsite, zowel artikel nummer met bijhorend UIC nummer.

Daarna maak ik een Label met QR code, waar die gegevens in staan, en plak ik die op het desbetreffende doosje.
In dat Label zit ook een link die verwijst naar de foto van die wagon, op de fotowebsite, die in dat doosje zat. En zo vind ik snel het juiste doosje terug.

Maar met deze registratie kan je nog veel meer !


Als je naar een winkel gaat en je wil bvb nog een eurofima kopen om de trein te completeren. Sta je gewoonlijk in die winkel, en is daar van alles...., en oooh, had ik die wagon nu al ? Gauw effe kijken op mijn smartphone, en artikelnummer of UIC nummer opzoeken.
Staat die al geregistreerd, moet je die niet dubbel kopen, en kijk je verder...

Uiteindelijk komen al die wagons in een vitrine of op je baan. De doosjes gaan allemaal netjes bewaard in een grote bewaarbak. Doosje in de bak, label op de zijkant geplakt... Ik heb maar de QR code te scannen om te weten in welke bak dat juiste doosje zit dat bij een bepaalde wagon behoort.

Online Kopen:


Ik ben online, naar een wagon aan het zoeken: Effe checken of ik die al heb ! Artikelnummer of UIC nummer invullen bij "zoek", en hup, je hebt hem al, of er komt niks te voorschijn. Dan kan je die lok of wagon kopen.

Zat nog iets interessants aan, maar daar kan ik effe niet opkomen... Alzheimer hé... :shock:

Let wel op: Dit is echt héél veel werk om dit te doen, maar t'zit ook geniaal in elkaar. Der zit wat uurtjes werk in.

Om die QR te scannen, moet je een QR scanner op je telefoon hebben die een actieve url kan weergeven die je kan aantippen. Op het internet zijn tal van QR scanners te vinden die wel de tekst van die URL weergeeft in de QR, maar die, die link niet actief ( in't blauw ) weergeven.

Probeer maar uit zou ik zeggen.

Labels maak ik met de DYMO LabelWriter 450
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Websites van de leden

Bericht door Steven »

Vele mensen zijn er mee gestopt of gebruiken een fb-pagina. Welkom in 2019.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Websites van de leden

Bericht door sammarco1 »

Gelukkig heb ik geen Facebook 🤮
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Ouwe
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 mei 2019, 14:10

Re: Websites van de leden

Bericht door Ouwe »

Steven schreef: 12 jun 2019, 23:30 Vele mensen zijn er mee gestopt of gebruiken een fb-pagina. Welkom in 2019.
Of zitten op foto websites als Flickr.

Website hosts bieden nog steeds vrij weinig ruimte en zijn daarom erg duur. Websites als Flickr geven een overzichtelijke wijze om makkelijk foto's op grote resolutie te delen met elkaar.
Eurovisie: De Nederlandse bal was niet goed genoeg, dus werd een belgische bal ingevlogen. Hopelijk staat het atomium nog recht.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Websites van de leden

Bericht door sammarco1 »

Ik zit ook o)p Flickr... Maar Flickr is nu ook te betalen, en vind 70€ per jaar niet goedkoop... Mijn wevsite bij Onecom kost de helft per jaar
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Ouwe
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 mei 2019, 14:10

Re: Websites van de leden

Bericht door Ouwe »

Je hoeft niet te betalen voor Flickr. Je krijgt zonder te betalen ook al een aardige hoeveelheid ruimte.
Eurovisie: De Nederlandse bal was niet goed genoeg, dus werd een belgische bal ingevlogen. Hopelijk staat het atomium nog recht.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Websites van de leden

Bericht door sammarco1 »

tot 1000 foto's, maar daar zit ik al lang ver over...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie