Rechten vakbondsafgevaardigde geschonden?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik vond het handiger toen je die dingen nog quote :P

Ik vind trouwens niet dat ze die persoon terug in dienst moeten nemen, een bedrijf moet daar vrij over kunnen beslissen
Wout

Bericht door Wout »

En waarom niet dan, als n bedrijf iemand kan ontslaan wanneer ze willen dan gaat het gevaarlijk worden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Wout schreef:En waarom niet dan, als n bedrijf iemand kan ontslaan wanneer ze willen dan gaat het gevaarlijk worden.
juist niet :shock:
als iemand in de ogen van zen baas niet goed werkt moet die baas die toch kunnen buitenzetten?
anders werkt er niemand nog echt :x
Wout

Bericht door Wout »

Daar ga ik volledig mee akkoord maar daar bestaan wel stappen voor, als de "baas" zomaar iedereen kan ontslaan die hem/haar niet aanstaat dan wordt het wel moeilijk bv iemand die voor zijn/haar rechten opkomt of langdurig ziek is???
Jean

Bericht door Jean »

feit was dat ze die omwille v haar vakbondswerk buiten wilden smijten .

Tijdens haar werkuren deed ze gewoon haar job , vakbondswerk deed ze na haar werkuren op de werkvloer en dat was volgens haar werkgever overtreding omdat ze volgens hun na de werkuren niet meer in beveiligde zone's mocht aanwezig zijn .



Daar is een spreekwoord voor : een stok zoeken om een hond te slaan ....
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

ik weet uit ervaring dat er een aantal mensen afgevaardigde wordt juist omdat men hem/haar dan niet meer kan ontslaan ....

mijn mening: een tussenvorm: vakbondsmensen ontslaan kan/mag, maar dan enkel in het geval van fouten/nalatigheid (sowieso) of verbonden aan extra zware voorwaarden (bv dubbele opzegtijd en ontslagpremie) zo zorg je ervoor dat deze mensen een betere bescherming hebben, zonder ze aan te zetten tot "luiheid" omdat ze onschendbaar zijn ....
tunnelmotor2000

Bericht door tunnelmotor2000 »

Shrek schreef: als iemand in de ogen van zen baas niet goed werkt moet die baas die toch kunnen buitenzetten?
anders werkt er niemand nog echt :x
Dank u wel :x Uw grootouders en overgrootouders liggen nu te draaien als gekke mortelmolens in hun graven. Schone meneer zijd U. Terug naar Victoriaanse tijden. Het summum dus van de ik generatie. Mooi, heel mooi. :?
Plaats reactie