Anekdotes

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Anekdotes

Bericht door Adler »

Ik stel voor om in deze rubriek echt gebeurde grappige verhaaltjes te vertellen die je hebt meegemaakt op de trein of in het station.
Laatst gewijzigd door Adler op 02 jul 2007, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Oh my God

Bericht door Adler »

Op de trein naar Antwerpen-Centraal zat rechtover mij een Amerikaans echtpaar. Bij aankomst in Antwerpen-Centraal hoor ik die vrouw plots tegen haar man zeggen: "Look honey, there is a place called Ohio here".
Ik keek naar buiten en zag op 1 van de elektronische borden in het rood staan: +0H10.
De vrouw was echt overtuigd dat de trein naar Ohio ging :)
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Nog in Antwerpen-Centraal kwam een vrouw aan de wc-dame vragen: "Madam, waar is hier ergens spoor ZZA ?".
De vrouw was inderdaad radeloos op zoek naar spoor ZZA.

Toen ik op het bord keek stond daar wel een trein op spoor 22A.
De 2's lijken inderdaad nogal op een Z. :)
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Op een Nederlandse trein die was stilgevallen riep de conducteur om:
"Dames en heren, ik heb slecht en ik heb goed nieuws. Het slechte nieuws is dat alle motoren van de trein zijn uitgevallen, het goede nieuws is dat we ons niet bevinden op een Boeing 747". :)
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

ooit eens gehad met een treinchef met de voorlaatste oostende antwerpen.
we stonden voor een rood sein voor gent dampoort
riep de TBG om: dames en heren doordat onze bestuurder in slaap is gevallen zijn we voor het station gent dampoort gestopt wij maken onze bestuurder zorap mogelijk wakker.

ik denk moest je dit inde spits doen dat er niet veel mensen der zoude mee kunnen lachen
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Bericht door Molenbruch Y. »

Toen ik eens een keer trein P 7308 (non-stop trein van Hasselt naar Brussel) nam riep de TBG het volgende om:

"Dames en heren, een goede morgen. Hier spreekt uw boordcommandant Marc."

De rest van zijn boodschap leek normaal te klinken:

"U bevindt zich in de P-trein naar Brussel-Zuid met haltes te Brussel-Noord en Brussel-Centraal. Let wel: deze trein stopt niet in Leuven."

Totdat hij er plots aan toevoegde:

"Vriendelijk en bekwaam treinpersoneel zal u bijstaan om deze rit tot een goed einde te brengen."


Toen we voor het binnenrijden van Brussel ruim 5 minuten hebben stilgestaan heb ik wel geen reden, noch verontschuldiging gehoord van dat vriendelijke en bekwame treinpersoneel, maar ja.

Groeten,
willem

Bericht door willem »

Vorige zomer tijdens het WK voetbal heb ik bij aankomst in Oostende de zondagavond van de finale een korte samenvatting gekregen van de finale van de tbg.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Deze avond werd er op het perron in Mechelen een man zo razend kwaad omdat zijn trein weer vertraging had, dat ik eventjes vreesde dat hij ter plekke een hartaanval zou krijgen.
Hij schreeuwde daarbij allerlei verwensingen gericht aan de bestuurders van de Frankrijkstraat, die zo erg waren dat ik ze hier niet durf te vermelden :)
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Gehoord in een 41:
Deze trein wordt gesplitst, de eerste 3 rijtuigen gaan naar ...
TBbart

Bericht door TBbart »

trainfreak schreef:Gehoord in een 41:
Deze trein wordt gesplitst, de eerste 3 rijtuigen gaan naar ...
die tbg zal wss gewend geweest zijn om op de knokke blankenberge te zitten met MS96's :P
paljas

Bericht door paljas »

Gehoord op de L-trein van Brussel naar Antwerpen:

Deze trein stopt bijna overal...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

eens op Brugge-Kortrijk meegemaakt.


"DAMES EN HEREN WIJ KOMEN AAN IN... torhout..."

"T'is nu Roeselare"

"Hiiizzzzegem"

"Dames en heren wij komen aan te Kortrijk, eindstation van deze trein. .... Eindstation?...Pardon? Deze trein rijdt wel nog door naar Mechelen met haltes te Harrelbekke, Waregem, Deinze, De Pinte en Gent Sint Piettters... Maar eerst Kortrijk"
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Insekten in Antwerpen-Centraal...

Bericht door Adler »

Toen ik vanavond uit de Benelux stapte in Antwerpen-Centraal hoorde ik het volgende bericht omroepen:
"Alle insekten moeten terug naar hun hok in de zoo".
Ik dacht eerst dat ik aan het dromen was, maar toen een tweede keer hetzelfde bericht:
"Alle insekten moeten terug naar hun hok in de zoo".
Enfin, ik dacht al dat die omroeper aan de drugs gezeten had, toen ik op niveau 0 kwam, werd me plots alles duidelijk.
Kan er iemand raden wat de reden was van dit wel erg vreemd bericht ?
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

enkele beesten van de zoo waren onstsnapt en int station terecht gekomen??? :wink:
Plaats reactie