ING Meeting Point te BXL-Zuid

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie

Is het plaatsen van meeting points zoals die in FBMZ nuttig?

Ja, ook al zijn er geen DRG's, stadsinfo over BXL edg zijn ook nuttig.
6
60%
Ja, nieuwsuitzendingen onderweg zijn zeer handig
4
40%
Neen (en waarom dan niet?)
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 10

Bartjedj

ING Meeting Point te BXL-Zuid

Bericht door Bartjedj »

In Brussel-Zuid is een nieuw meeting point in dienst genomen, waar reizigers info kunnen vragen over de NMBS (geen dienstregelingen), job-info, politie, stad Brussel en van de hoofdsponsor ING. Ook kunnen reizigers de uitzendingen van de nieuwszender Euronews volgen op 2 tv-schermen en 4 "gerichte" luidsprekers, die je alleen hoort als je er pal onder staat. Geen overlast voor omstaanders dus.
Zoals gezegd kan je er geen dienstregelingen opvragen. Wel is de nieuwsuitzending welkom als tijdvuller (vind ik toch).
Vinden jullie dat zo'n investeringen in stations dan nuttig zijn, of niet?
Wover

Bericht door Wover »

Op dit vlak zouden we een voorbeeld kunnen nemen aan de Italiaanse stations (of althans wat ik er van gezien heb).
Neem nu Roma Termini, daar hangt in elke gang (hoofdgang gelijkvloers/-1) en op de perrons om de 10m een LCD-TV met reclame/informatie, en ook LCD-touchscreens waar je in een 3D-omgeving een plattegrond van het station kan raadplegen, alsmede de dienstregelingen (met het viaggiatreno systeem, zie http://www.trenitalia.com)...

Ik stond echt verstomd van hoe goed de stations daar zijn ingericht, en hoe duidelijk alles is, zelfs voor mensen die er nooit komen. Zo staan er bv van in het station pijltjes naar "Lido", wat (denk ik) strand of kustdorp betekent. Je wordt naar de metro geleid en daar wordt je via een stem en nog meer lcd schermen op de hoogte gebracht waar je moet overstappen etc...

Voor mij was Italië een ware cultuurshock op OV-vlak. Zeker als je dan terug in België komt valt het op op hoeveel vlakken het hier beter kan.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

het enige dat lastig is dat je er geen dienstregeling op kan zien -- website nmbs zéér beperkt toegangkelijk -- je kan er wel een ING account aanvragen.
(heb het gisteren (woensdag 10/10 gezien)
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Wover schreef: Voor mij was Italië een ware cultuurshock op OV-vlak. Zeker als je dan terug in België komt valt het op op hoeveel vlakken het hier beter kan.
Nou nou, in Turijn en Bologna was dat vorige maand nog stuk minder.... is dat omdat Rome de hoofdstad is ?? Brussel hangt bij ons ook voor.
Wover

Bericht door Wover »

Ik ben in de stations van Milaan, Firenze en Rome geweest.

Firenze was eigenlijk heel beperkt in informatie, maar Milaan was al een stuk meer (wel minstens een uur aanschuiven aan de loketten!) en Roma Termini was echt geweldig op alle vlakken.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Wover schreef:(wel minstens een uur aanschuiven aan de loketten!)
Da's in de grote stations van la France ook... als je een biljet wil krijgen op gare de Lyon of Montparnasse aan het loket, ga er maar vanuit dat je 1 á 2 uur moet wachten.
Plaats reactie