Zoals ondertussen wel duidelijk is adoreer ik de locs van de reeks 16. Als ze buiten dienst gaan zou ik eventueel eentje willen bewaren (niet rijden natuurlijk ). Maar gewoon in een hangaar zetten als aandenken en dan volledig opblinken.
haha kep on dreaming er is al meer geschrapt dan da ze in een collectie hebben staan hoor, van de budjes is niks bewaard, van al het elektrische eigenlijk op de 28/29 na en dan nog
Ik vind dat de NMBS toch zeker een 16 zou moeten bewaren.
Samen met de reeks 18 zijn het de enige 4-spanningslocs, een 18 is het niet geworden dus zou er op zijn minst toch een 16 moeten bewaard worden.
Steven schreef:haha kep on dreaming er is al meer geschrapt dan da ze in een collectie hebben staan hoor, van de budjes is niks bewaard, van al het elektrische eigenlijk op de 28/29 na en dan nog
Misschien de 1608. Die is toch zo mooi zeggen ze. Maar ze groot gelijk.
Ik vind dat ze van alles eigenlijk 1 loc zou moeten bewaren.
Bij de stomers is dit toch zo? Of vergis ik me nu echt erg?
Ik wil nu ook niet bedoelen dat die machines 100% in orde moeten staan, maar er moet ook geen overdreven zichtbare schade zijn!
Het kost inderdaad wel veel geld om een loc te bewaren. Maar moesten ze die allemaal op 1 plaats bij elkaar zetten en dan een kleine toegangsprijs vragen. Dan hebben ze toch al een deel van hun kosten terug.